Alweer bijbetalen Nuon?!

Discussie in 'De lounge' gestart door LadyKikker, 25 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.237
    1.891
    113
    Vrouw
    Hi ladies...

Als je even niet meer weet wat te doen, ga je naar het forum... Dus bij deze ;)

Misschien zijn er mensen met ervaring, ideeen, tips, enz. Je weet maar nooit...
    Nu, voor de tweede keer, moeten we een hoog bedrag terugbetalen aan Nuon. Vorig jaar schrokken we ons al de tandjes:$, maar hebben we ons er min of meer bij neergelegd. Maar nu is het weer zo ver en we hebben echt geen idee hoe/wat/waarom.

Even beknopt het verhaal:
    We wonen ruim twee jaar in dit huis, eensgezinswoning, hoekwoning en niet optimaal geisoleerd (wel dubbelglas). Vorig jaar moesten we bijna 700 euro bijbetalen. We waren iets ruimer ingeschat dan de vorige bewoners van dit huis. Hoe die mensen met gas/stroom omgingen weten we niet. Zij hadden geen droger, vaatwasser, bad, dus wel logisch dat wij iets meer betalen.
    Maargoed, 700 euro bijbetalen... Nuon opperde de strenge winter en vroeg of we misschien verouderde apparaten hadden. Bijna alles juist nieuw en zuiniger gekocht, dus daar zit het hem niet in. Verder zijn we echt geen energieverspillers. (tussendeuren dicht om warmte te behouden, lichten niet overbodig aan, spullen niet op standby laten staan, enz enz)
    Nu, dit jaar ruim 500 euro bijbetalen! Wederom dezelfde vragen van het mannetje van Nuon. Op de komst van een baby na, is er eigenlijk niets veranderd. Een baby kan toch nooit voor zo'n hoge eindafrekening zorgen???
    Helaas geen financiele middelen om beter te isoleren (we willen graag vloerisolatie en spouwmuur isolatie) en naar ons idee zijn we al energiebewust, maar wellicht zien we iets over het hoofd?

Het gaat niet alleen om bezuinigen met energie maar ook waarom die eindafrekening wederom zo hoog is?! Iemand ervaring?
    Wie weet komen er nuttige reacties....

We gaan iig overstappen.... ;)

Groetjes!

2. MiSe

MiSe Niet meer actief

Maar wat is jullie maandbedrag dan?

3. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.036
    2.900
    113
    't Gezellige Brabant
    De strenge winter zal er idd wel aan bijgedragen hebben. Hij was vooral koud en duurde lang, maar eerst 700 euro en nu weer 500? Hoe gaan jullie om met de temperatuur in huis? Hoe staat deze overdag en 's nachts?

4. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Ik vraag me indd af wat jullie betalen?

5. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Wat betalen jullie dan? En heb je via Nuon niet de optie om maandelijks je standen bij te houden? Of doe dit voor jezelf in een excel bestand. Want zoveel bij betalen vind ik nogal fors

6. Kapedi

Kapedi Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.483
    94
    48
    Hi,

wij hebben ook Nuon en moeten ook elke jaar een paar honderd bijbetalen. Oud huis en kan niet extra geïsoleerd worden, wel dubbel gals, maar vloerinsolatie en wanden/muren niet mogelijk ( reeds laten checken ) wij betalen zelfs al 210 euro per maand. Wij hebben de temp contant op 20 graden dan hoeft hij niet extra te stoken. Wel slimme thermostaat en nieuwe hr ketel maar dan nog torenhoge rekeningen. Ik lees dus mee.

Groetjes

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Inderdaad overstappen, Nuon is sowieso niet goedkoop. Wat voor lampen heb je (spaarlamp, halogeen, LED...), hoe hoog staat de verwarming overdag en 's nachts, droger is echt een stroomvreter, hang de was uit als het even kan, in hoeveel kamers staat de verwarming standaard open...

8. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Wow kapedi. Wat een bedrag en nog bijbetalen. Wij gelijkvloerse woning en komen precies uit met 100e per maand. Vandaar dat ik dek als ts ook zoiets betaald en een eengezinswoning heeft dat het dan wel logisch is. Ik zou sowieso om dit te voorkomen liever mijn energiebedrag 50e omhoog gooien. Ongeacht of je nu extra gaat opletten. Want dat is wat jullie ongeveer missen per maand nu. En dan volgend jaar weer kijken.

9. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.237
    1.891
    113
    Vrouw
    Wij betalen ruim 250 euro per maand....
    De vorige eigenaren betaalden 150 euro per maand.

Begrijp dat een hoekwoning duurder is, maar 250 euro is erg hoog....
    Eerste wat we dan ook gaan doen als we wat ruimer in de financien zitten, is investeren in isolatie.
    Ons maandbedrag is nu trouwens met 10 euro opgehoogd.

Aankomend weekend komt er iemand langs met een soort van meter, hij kan evt lekken enzo (heb er geen verstand van hoor...) opsporen.

We hebben een klokthermostaat, maar nu gebruiken we hem handmatig. Overdag zo'n 20 graden, maar slaat eigenlijk nog niet zoveel aan, 's ochtends alleen. 's nachts staat hij uit, 17 graden..

10. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.237
    1.891
    113
    Vrouw
    Hier trouwens ook nieuwe HR ketel...

11. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Poeh, fors. Maar 10e meer? Zou toch voor hoger gaan. Je voelt het dan minder dan als je het bedrag in een keer moet betalen. En misschien prijzen van concurrenten vergelijken? Wij zitten ook bij nuon en vindt ze niet echt duur maar dat is gevoelsmatig.

12. Eylem

Eylem Niet meer actief

250 euro en dan nog zo fors bijbetalen? Goed dat je er iemand naar laat kijken, dat lijkt me niet normaal toch.

13. kniks

kniks Actief lid

6 jan 2013
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou denken dat er wat fout in De meter zit of dat iemand van jullie aftapt. Wij hebben een hoekhuis, niet geïsoleerd en gaskachels en wij betalen €160,- pm.

14. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.237
    1.891
    113
    Vrouw
    Op de website kan je zelf steeds meterstanden invoeren... Hebben we niet structureel, iedere maand ofzo, gedaan... helaas. Dat wat we hebben ingevuld, is nu niet echt betrouwbaar denk.

15. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Het gaat er niet zozeer om wat je betaalt, maar hoeveel je verbruikt. Wat waren je meterstanden bij de vorige eindafrekening en nu? Dan kan ik wel een inschatting maken of dit veel of weinig verbruik is. En ook even kijken naar zowel gas als energie. Bij voorkeur het verbruik van vorig jaar en dit jaar.

16. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.237
    1.891
    113
    Vrouw
    Ja, is ook veel te weinig, die 10 euro....
    We hebben ons inmiddels ingeschreven bij zo'n collectieve inschrijving van vereniging eigen huis... Zij gaan energieaanbieders vergelijken.

Ook gedacht aan sloop de crisis.nl.. maar vind dat een beetje commercieel... Weet niet of t wat is

17. catharin

catharin Fanatiek lid

5 jan 2010
    1.072
    2
    38
    NULL
    NULL
    Zelf zijn we bij Essent en hebben sinds 3 jaar een Remeha cv ketel.
    Wij zitten altijd erg hoog met energie maar ik doe elke 6weken wel een verbruikerstest op Essent.nl
    Nu had ik in juni erbij staan : als u nu u jaarafrekening zou krijgen zou u 300 bij moeten betalen; dan denk je, ja dat zak wel. 6 weken later stond er 500 bijbetalen. Dus toen dacht ik al dat kan niet, was midden in de zomertijd.
    Tot 3 weken geleden mijn cv ketel ermee stopte. Was de 3weg klep kapot. Dus als er iemand in bad zat ging de vloerverwarming ook aan. Dus ik mag blij zijn dat hij kortsluiting gaf anders had ik nog veel meer bij moeten betalen.
    Dus soms is de oorzaak heel lastig op te sporen.

18. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Jeetje, €250 das wel heel veel!! En dan ook nog bijbetalen.

19. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Je moet je meterstanden weten voor je een goede vergelijking kunt maken. Maar dan zou ik kiezen voor prizewize.nl. Doe ik al zo'n 4 jaar en bevalt prima.

20. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Maar eur 250 en dan bijbetalen vind ik fors. Wij zitten in een vrijstaand huis uit 1900 (hebben we wel geisoleerd maar dat haalt nooit de waarden van een modern huis) en betalen eur 240 per maand. En kregen 90 euro terug. Maar wij zijn erg zuinig met gas en elektra.

Deel Deze Pagina