Andere werkzaamheden binnen bedrijf

Discussie in 'De lounge' gestart door Jebb, 27 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jebb

Jebb Niet meer actief

Hoi,
    Mijn man is niet handig. Heeft echt twee linkerhanden. Alles valt te leren, dat weet ik, maar hij heeft er ook absoluut géén plezier in.

Nu heeft hij vandaag gehoord dat hij binnen het bedrijf, waar hij werkt als vertegenwoordiger ook MOET klussen.
    Hij kan het (nog) niet, maar vind het ook ver-schrik-ke-lijk en heeft daarom ook een baan gekozen, waar dit niet hoeft. Tot nu dus... binnen 3 maanden moet hij deze werkzaamheden gaan oppakken.

Mijn vraag. Mag dit zomaar? Er staat (volgens mij) niks over in zijn contract, maar zijn werkzaamheden zijn wel iets totaaaaal anders.
    Hij heeft er echt de balen over in en overweegt te switchen van baan, terwijl zijn doel (en verzoek vanuit het bedrijf) leidinggevende binnen dat bedrijf is. Hier wordt met geen woord meer over gesproken..

Hij heeft hier (nog) geen vast contract, maar het vinden van een andere baan is ook niet makkelijk natuurlijk...

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Het klinkt als een aparte keuze van dat bedrijf eigenlijk. Vertegenwoordiger en klusser zijn toch heel andere dingen waarvoor je andere skills moet hebben. Is er een OR bij zijn bedrijf? Dan zou ik daar eens mee gaan praten, anders met de vakbond als hij daar lid van is.

3. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.021
    284
    83
    Vrouw
    Watis de reden voor deze keus? Is het permanent, of bijv eenmalig?

Ik kan me bijv voorstellen dat als hij bij een technisch/ bouwbedrijf werkt dat ze het fijn vinden dat je bijvoorbeeld een dagje ofzo meeloopt op de bouwplaats of werkvloer. Om een gevoel te krijgen bij wat het inhoud om die producten ofzo te maken. Is dit niet zo, lijkt het me een vreemd verzoek en zou ik goed doorvragen naar de reden van waarom ze dit willen en evt contactopnemen met de rechtsbijstand of de vakbond bijvoorbeeld voordat hij zijn heil elders zoekt.

Succes!

4. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.245
    11.825
    113
    Als ik hem was ging ik het gesprek aan om te vragen wat de achtergrond van deze keuze is. Wat de meerwaarde zou moeten zijn? Wat het doel is? Hoe ze dit qua tijdspad zien?
    Zijn er geen functieprofielen?
    In dat zelfde gesprek zou ik vragen naar de plannen om door te groeien als leidinggevende.

Deel Deze Pagina