Ik ben heel makkelijk met eten bewaren, echt. Maar bereid en afgekoeld eten dat de hele nacht op het aanrecht buiten de koeling heeft gestaan zou ik echt nooit meer invriezen de dag erna .
Ik zou dat niet meer doen. Te lang aan hoge temperaturen blootgesteld gestaan, ik zou het risico niet nemen.
Grappig dat de meeste zeggen invriezen. Gehakt de hele nacht in 25 gr zou voor mij betekenen weg. Zou het vreselijk zonde vinden maar ik zou geen risico nemen. In de winter had ik er nog over nagedacht
Niet alle bacterien maken gevaarlijke afvalstoffen aan, dat is slecht een deel. Voor mij is het echt een afweging theorie vs praktijk. In theorie loop je inderdaad een risico, in de praktijk vind ik het wel meevallen. Maar ik doe ook aan de 5 sec regel (of 10...)
Ik heb het vanmorgen, voor de zekerheid, toch maar uit de vriezer gehaald en weggegooid. Zonde, maar volgende keer beter
Dat zou ik dus ook doen. 1st denken: ah het kan nog wel. MAAR als ik het zou uithalen, zou ik zo gefocust zijn op de geur dat ik sowieso zou vinden dat het vies ruikt.
Verstandig! Zou het ook niet gegeten meer hebben, had er sowieso wat geks aangeroken en het dan alsnog weggegooid hebben.
Lijkt me verstandig. Heb ook 1 keer gehad dat ik bij twijfel toch gegeten had. Jemig wat was ik ziek. Dat was een hele hele lange nacht. Heb nog nooit zo vaak de binnenkant van de emmer gezien Dan maar zonde. Vaak zetten we nu een timer.