Hoe vaak zien jullie je ouders/schoonouders?

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 23 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik ben gewoon ff benieuwd hoe vaak anderen de ouders/schoonouders zien.

Zelf ben ik namelijk best wel een beetje pissig op mijn schoonouders. Wij hebben 2 kleine kindjes, maar ze zien ze gemiddeld 1 keer per maand, terwijl ze maar 15 minuten hier vandaan wonen. Mijn schoonouders zijn uit elkaar, maar allebei hebben ze gewoon niet de behoefte om ons zo vaak te zien. Ik snap dat gewoon niet! Je kinderen en klein kinderen zijn toch het belangrijkste in je leven? En afspraken moeten 9 van de 10 keer ook van ons komen. Zelfs voor kerst hebben we nog niets van gehoord. Mijn man heeft z'n vader wel gevraagd of ze al kerstplannen hadden, maar die hadden ze nog niet. En verder niets meer van gehoord! En mijn schoonmoeder hebben we sinds Sinterklaas niet meer gezien. Terwijl ze allemaal heel goed weten dat ons jongste kindje ondertussen al hard kan kruipen en staan. Dit hebben ze nog helemaal niet gezien!!! Bah, kan me er gewoon kwaad om maken hoe erg zij hun eigen leven leven...

Hoe zit dit bij jullie?

2. Rosado

Rosado Niet meer actief

Mijn moeder zie ik elke week, op vrijdag past ze bij ons thuis op Ayla en eet ze 's avonds ook altijd mee.
    Mijn vader en stiefmoeder zien we ook wekelijks.
    Mijn s.o. zien we een stuk minder. Af en toe eten we eens bij ze en dan zien ze Ayla dus ook. De ene keer bellen wij hun om daar weer eens te eten en de andere keer bellen ze ons, maar ze bellen dus echt nooit om een keer hier langs te komen. Ach, ik ben inmiddels na al die jaren al niet anders gewent en maak me er niet (meer) druk om.

3. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.815
    4.194
    113
    allemaal minimaal 1x per week

4. Lillith

Lillith Bekend lid

29 mrt 2010
    751
    0
    0
    Randstad
    Tja, iedereen is nu eenmaal anders.

Bij ons wisselt het. Mijn ouders zien we meestal 1 keer in de week, maar soms ook twee weken niet. Dan bellen we wel. Maar ja, zij werken allebei en wij werken ook en hebben onze eigen dingen te doen.

Mijn schoonouders zien we minder en ook dat wisselt. Zo zie je ze een paar keer achter elkaar in een week tijd en dan weer ruim een maand niet.

We bellen wel met ouders en schoonouders en misschien wordt het ook wel anders als onze kleine geboren is.

Misschien moet je het gewoon eens bespreken met je schoonouders?

5. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Minny.. dit lijkt me erg vervelend. Komt nogal ongeinteresseerd over als ik dat zo mag zeggen?

Mijn schoonouders zien we zo'n 2x per week.

Mijn ouders 1-2x per week.

Beiden passen ze ook op.. Ik werk onregelmatig ( zorg) dus de ene week wel en de andere week niet..

6. hier schoonouders 1 a 2 keer per week, mijn moeder ongeveer 1 keer per week of 1 keer per 2 weken

7. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.556
    529
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Gezien de reisafstand van anderhalf uur.... gemiddeld eens per maand. Ene keer wat vaker dan de andere keer, in principe zien we de familie nu drie keer in vier weken ofzo. Maar mijn ouders zijn bijvoorbeeld afgelopen juni (laatste weekend) voor het laatst bij ons geweest. De andere keren was steeds bij hen of "onderweg"

Schoonmoeder heeft geen vervoer en is inmiddels 75, dus die gaat ook niet zo gemakkelijk met de trein/bus. Die zien we denk ik gemiddeld eens per 2 maand. Maar aangezien mijn ouders en mn schoonmoeder in dezelfde plaats wonen, proberen we wel vaak te combineren. Ze rijdt bijvoorbeeld ook regelmatig mee met mijn ouders.

Bellen doen we wekelijks, soms zelfs vaker.

8. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

mijn vader ong 3 keer per week, mijn moeder 1 keer per week die werkt fulltime.

mijn schoonouders........ laatste keer dat ze hier waren en mijn dochter zagen was in februari in mei zijn ze ook nog een keer geweest maar dat was toen ze al op bed lag(ze komen eigenlijk altijd rond haar slaaptijd)
    laatste keer dat we ze hebben gezien was op de zuidlaardermarkt daar stonden ze met hun marktkraam. ze komen dus bij ons nooit meer maar wel bij hun adere kleindkind( die ook in dezelfde stad wonen)

9. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Mn ouders wel een paar keer per week, mn (ex)schoonmoeder ong 1x per week (soms vaker, ligt er net aan) en tja mn (ex)schoonvader...geloof voor het laatst toen mn meisje jarig was en die wordt in maart 2 ;), en hij woont het dichtsbij van allemaal.

10. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Mijn eigen ouders ong 4x per week.

Mijn schoonouders zijn gescheiden. Schoonmoeder ook ong 3 keer per week, werk bij haar op het kantoor.

Met mijn schoonvader hebben we even geen contact. Voorheen was dat 1 x per 2 weken ong.

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    mijn moeder denk ik 1 keer in de 3 maanden. Mijn vader 2 keer per jaar? (mijn vader is wat ziekig en kan niet goed meer reizen, ze wonen hier ook 2,5 uur vandaan.. mijn man werkt veel en heb zelf geen rijbewijs).

Schoonouders zie ik nooit.

12. Amfy

Amfy Niet meer actief

een keer in de 14 dagen ongeveer

mijn eigen vader trouwens nooit die kent fynn niet eens

13. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Mijn schoonouders wonen 10 km verderop en die zien we wel een keer of 2 a 3 in de week. We blijven er standaard één keer in de week eten, vaak zondags na kerktijd even een bakkie doen en we waaien 's avonds nog wel eens aan voor snel een bakkie thee.

Mijn moeder woont 140 km verderop en die zien we 1 a 2 keer in de maand ofzo, soms wat minder, verschilt een beetje hoeveel verjaardagen e.d. er zijn. Bel wel zo'n 2 keer per week met haar.

Mijn vader woont 100 km verderop en die zien we 1 keer in de 6 a 8 weken denk ik, niet zo vaak. Contact moet ook echt vanuit mij komen, uit zichzelf zal hij niet bellen o.i.d. Kan het opzich heel goed met hem vinden en als we bij elkaar zijn, is het ook goed. Maar contact blijft beperkt tot af en toe eens op msn en een keer in de 2 maanden er langs.

14. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Mijn schoonouders 1 a 2 keer per maand, mijn moeder 1 keer per maand (tenzij ik me goed genoeg voel er heen te rijden, dan ook vaak 2 keer per maand) mijn vader nooit.
    Ze wonen allemaal zo'n 200km verderop.

15. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.166
    10
    38
    Vrouw
    Paradise.
    Mijn schoonouders zien we ongeveer 1 x per week, en als we ze een keertje niet hebben gezien dan bellen we gewoon..

Mijn vader zien we nu ongeveer 1x per maand ongeveer. (contact is nog maar net weer herstelt na iets van 20 jaar geen contact) & mijn moeder kan ik helaas niet meer zien aangezien ze overleden is, maar gaan dus regelmatig naar de begraafplaats!

16. Samarinde

Samarinde Fanatiek lid

15 dec 2010
    1.485
    0
    0
    Mijn schoonouders zien we toch wel minstens 1 keer per week, en we bellen ook regelmatig. Mocht er straks een kindje komen weet ik zeker dat ze hele betrokken grootouders zullen zijn die ieder stapje, kruipje en woordje mee willen maken.
    Mijn eigen ouders heb ik helaas niet meer, maar die hadden vast ook leuk meegedaan als ze er nog waren.

17. Dana

Dana Niet meer actief

schoonouders komen hier echt wel om de dag, mijn ouders hooguit 1 keer in de 2 weken, van beiden vind ik het prima maar in jouw geval kan ik me wel voorstellen dat het overkomt alsof het ze niet interesseerd.

18. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    ouders 2 x per week, soms minder, net hoe druk we t hebben, schoonouders 3 a 4 keer per week, wonen loopafstand en zijn verknocht aan hun eerste kleinzoon.

19. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Mijn schoonouders zie ik ca. 2x per week.
    Mijn moeder ongeveer 1x per maand.
    Mijn vader en stiefmoeder ook ongeveer 1x per 4 á 5 weken. Zij vinden dat veel te weinig en mijn stiefmoeder is constant pissig op mij (wat ze dan niet uitspreekt, maar haar hatelijke kop spreekt boekdelen) omdat ze vindt dat ze 'haar kleinkind' (wat het niet is) te weinig ziet. Maar A. de afspraken moeten altijd van mijn kant komen, B. ze komen nooit bij ons, en C. als ik dan een afspraak wil maken, moet ze 9 van de 10 keer werken, en moet er helemaal een agenda bij gepakt worden. Niet echt spontaan dus.
    Momenteel zou ik het liefst helemaal niet meer daarheen gaan...ik ben helemaal klaar met dat mens.

20. shai

shai Actief lid

16 sep 2008
    119
    0
    0
    conductrice
    vleuten
    mijn ouders bijna elke dag wonen vlakbij dus dan is het makkelijk
    mijn schoonouders wonen in het buitenland dus 2 a 3 keer per jaar maar dan ook wel gelijk 2 weken lang en elke week bellen via skype

Deel Deze Pagina