11 weken zwanger maar onzekerheid is groot

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door elliepellie, 28 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    hallo allemaal ik ben nieuw op deze site maar ik moet toch even mijn verhaal kwijt

ik ben 11 weken zwanger van mijn eerste kindje. Ik heb vanaf week 5 last gehad van lichtbruin bloedverlies wat tot ongeveer week 9 duurde. hierdoor heb ik al verschillende echo's gehad en vorige week heb ik met 10 weken een super goede echo gehad waar een actief kindje te zien op was

ik zou dus heel blij moeten zijn maar toch blijft de onzekerheid vooral omdat ik vorige week moest vliegen naar Frankrijk en terug maar volgens de verloskundige moet dit geen probleem zijn en niet schadelijk voor het kindje..

De onzekerheid zit hem vooral in het feit dat ik vrijwel geen buik krampjes heb en voel mijn baarmoeder niet! Ik heb ik sowieso al vrij weinig klachten gehad en die worden ook minder alleen de gevoelige borsten zijn er nog...

gelukkig heb ik een ontzettend lieve verloskundige en kan ik donderdag weer terecht voor echo omdat ze heeft gemerkt dat ik ontzettend onzeker ben... donderdag lijkt alleen zo ver weg nog op dit moment en ik heb het gevoel dat elk moment in huilen kan uitbarsten

het is vandaag gewoon weer zo'n dag maar ik me niet zwanger voel me dat beangstigt mij heel erg ook al weet ik dat deze gevoelens waarschijnlijk irrationeel zijn maar ik moest dit even van mij afschrijven

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.468
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik herken je verhaal. Ik heb bij beide zwangerschappen het hele eerste trimester af en aan bloed verloren. Daarvoor had ik al een miskraam gehad, dus ik vreesde ook met grote vrezen.
    Beide keren hield het met een week of 14/15 op.
    Onze beide dochters liggen nu te keten in hun bed op Ameland (vakantie), dus alle zorg was voor niets.
    Ik kan je zorg vast niet wegnemen, maar wilde je mijn verhaal toch even vertellen. Als je ukkie met 11 weken mooi op termijn ligt en actief is, dan ga jij (98% zeker als ik me goed herinner) gewoon lekker bevallen komende winter!

Ps. Ook ik ben beide zwangerschappen verder fluitend doorlopen. Geen klachten, geen zere borsten, niet misselijk... Niets.
    Ook dat zegt dus niet alles

3. Humtum

Humtum Fanatiek lid

9 nov 2013
    1.046
    30
    48
    Noord Brabant
    Hier ook zwanger met weinig klachten. Bij 11 weken kon ik ook geen baarmoeder voelen hoor, de vk met 13 nog maar net!

Vanaf 9 weken namen mijn klachten af (was al niet veel en werd toen minder). Dus bij jou met 11 weken minder klachten is best normaal hoor!
    En als je met 10 weken goede echo hebt is de kans echt heel groot dat t goedgaat.

Zoek nog paar dagen goed afleiding en heb vertrouwen in je kleintje!
    Hij/zij doet t al 10 weken super, bedenk dat ook he!

4. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    heel erg bedankt voor de snelle reacties! Dat doet me erg goed vooral omdat de meeste mensen in mijn omgeving dit niet begrijpen... Ik ga proberen mij niet druk te maken en donderdag zal het wel goed komen. Mijn moeder gaat mee en die snapt mij gelukkig wel ☺

5. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Oh meid, ik had precies hetzelfde. Ik viel onder 'extreem onzeker' en ik had een verloskundige die er geen begrip voor had.
    Ze raadde me zelfs 'Stevig Ouderschap' aan.

Ik had totaal geen symptomen en voelde me helemaal niet zwanger.
    Pas toen ik met 21 weken m'n kleintje voelde bewegen voelde ik me zwanger. Heel lief dat je nog een echo krijgt

6. wanda99

wanda99 Nieuw lid

18 mei 2011
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meis,

Ik herken je verhaal. ik ben nu 13 weken zwanger.
    Tot week 11 was er niets aan de hand, goede echo gehad, geen twijfels. Totdat ik in week 11 opeens ontzettend veel helderrood bloedverlies kreeg. Het was echt enorm. Dacht dat ik het kindje kwijt was.
    Bij de echo die toen gemaakt werd zat, wonder boven wonder, nog steeds dat bewegelijke wondertje met een prachtig kloppend hartje.
    Alles nagekeken, onduidelijk waar het bloedverlies vandaan was gekomen. Afgelopen weken af en aan bruin bloedverlies gehad. Dit schijnt vaker voor te komen en zolang het bruin bloed is (dus oud bloed) kan het niet zo heel veel kwaad. Ook geen buikpijn en geen stolsels is een goed teken.
    Deze week een prachtige echo gehad, alles erop en eraan! Doet het prima. Wel nog wat tekenen te zien van het bloedverlies maar niets verontrustends.

Natuurlijk biedt er helemaal niets garantie voor de komende tijd, maar voor mezelf ga ik er nu vanuit dat alles goed is en ook goed blijft gaan. Hopelijk blijft het bloedverlies straks helemaal uit en kunnen we gewoon lekker genieten.

Ik snap je zorgen, maar hoop dat je een klein beetje gerustgesteld bent, want stress is ook niet prettig voor jou en je kindje.

Fijne zwangerschap!

Deel Deze Pagina