Als die verzekering al bestond had je die al moeten hebben. Nu een verzekering afsluiten voor iets wat al gebeurd is, lijkt me niet de bedoeling en is volgens mij zelfs fraude. Wel balen...
Helaas herkenbaar. Waarschijnlijk heb ik tijdens de laatste weken van mijn zwangerschap vorig jaar de autosleutel in de afvalcontainer van de flat gegooid (ondergronds), want die was ineens nergens meer te vinden terwijl ik hem momenten daarvoor nog in mijn hand had. Wij hebben dus idd een nieuwe sleutel besteld bij de garage, a 270 euro. Dat was een duur foutje!
ik zeg niet dat ik het beter weet dan een verzekeringsadviseur. Maar ik dacht dat als ik iets kapot maakte wat niet van mij/ons was, maar specifiek van mijn man (computer bijv) dat je dan wel aanspraak kon maken op je wa net als dat ik de computer van de buren stuk gemaakt zou hebben? Van de auto is zelfs op papier aan te tonen van wie de auto is.
@1981Mama je hebt het over je man. Tenzij jullie niet in gemeenschap van goederen zijn getrouwd is alles wat van je man is ook van jou . Een auto kan nu eenmaal maar op één naam staan maar valt gewoon in de boedel en is dus van beiden. Hetzelfde geldt voor een laptop. Die zal wellicht gekocht zijn door de een en enkel gebruikt worden door die ene maar valt ook in de boedel. Dit geldt dus uiteraard niet als je onder huwelijkse voorwaarden bent getrouwd. OT: CZ heeft een waardevolle spullen verzekering. Daar zou zoiets zomaar gedekt kunnen zijn hoor. Niet gecheckt en ken de voorwaarden niet uit mn hoofd dus weet het uiteraard niet zeker .
Nee dit klopt niet. Je kunt geen aanspraak maken op je WA als je spullen stukmaakt van iemand die onder hetzelfde huishouden valt. Stel. Je kind fietst met zijn vriendje langs jouw mans auto op jullie oprit. De fiets van jouw kind raakt de auto en maakt schade. Dit valt dan niet onder de WA van je man! Wel onder zijn eventuele allrisk autoverzekering. Als het vriendje de schade had gemaakt kun je dit verhalen op de WA van de ouders van het vriendje.
Kijk even naar je polis of bel even. Sommige verzekeraars vergoeden het namelijk WEL. Maar de kans dat je premie omhoog gaat is wel zeer aanwezig. Je zult dan de afweging moeten maken of dit voordeliger is. En je zult vaak toch aangifte moeten doen. (Via je autoverzekering)