Geregistreerd partnerschap

Discussie in 'De lounge' gestart door Meisje@12345, 1 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisje@12345

Meisje@12345 Fanatiek lid

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Dit jaar willen wij gaan voor geregistreerd partnerschap hoe gaat zoiets, is er echt een ' ja ik wil' moment, elkaar een ring omdoen? Ik wil er een bijzondere dag van maken, hoe hebben jullie dit gedaan, iemand leuke ideeën?

2. Chai

Chai Actief lid

16 okt 2017
    395
    140
    43
    Vrouw
    Wij mochten alleen de getuigen meenemen, maar wilden er ook juist omdat we over twee jaar echt willen trouwen geen echt ‘ding’ van maken. Zo simpel mogelijk, even tekenen en klaar. Wel hadden we de gelegenheid om “ja ik wil” te zeggen als we dat wilden. We kozen hier zelf alleen niet voor. Ook mag je een trouwboekje, maar dan betaal je extra. Het is wel leuk al alle aanwezigen dat kunnen ondertekenen. Ik zou daarna een tafeltje reserveren in de buurt! Dan extra mensen laten komen die er niet bij konden zijn etc.

3. motormuis

motormuis Actief lid

24 nov 2014
    157
    178
    43
    Vrouw
    GGz-agoog in de psychiatrie en verslavingszorg
    Gelderland
    Wij hielden het ook klein. Maandag 9u.
    Wel heel leuk want mij mochten elkaars rechterhand vasthouden, korte toespraak en met de getuigen op de foto :)

Daarna bij ons taart eten en in de middag zijn we met de getuigen wezen lunchen/tapasproeverij en in de avond samen naar de film. Was niet veel bijzonders maar wel een hele leuke dag gehad :)

4. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Hier gedaan ivm zwangerschap en met de intentie later groot te gaan trouwen... donderdagochtend om 9:30, de ambtenaar hield een kleine toespraak, er was een “ja ik wil” moment, de papieren werden ondertekend door ons en de getuigen en we stonden binnen 15min weer buiten. Daarna met de getuigen luxe wezen ontbijten en daarna de babykamer gekocht :p

Hier in Venlo mogen er max 10 personen in de ruimte aanwezig zijn en van te voren mochten we aangeven of we ringen wilden delen, ja woord doen etc etc.

We wilden het voor de baby allemaal geregeld hebben maar ondanks dat het een “moetje” was (Hihi) en we het heel klein hielden, was het toch een leuke bijzondere dag!

5. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Het verschilt volgens mij per gemeente en ook of je gebruik maakt van een gratis mogelijkheid of niet. Bij de gratis versie is het vaak heel kort en met een maximum aantal mensen, de betaalde versie heeft vaak meer ruimte.

Ik zou de gemeente even bellen!

6. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Er is een ‘ja, ik wil’ moment, maar het is niet verplicht.
    Wij hebben daarna met de getuigen en ons zoontje lekker thuis gegeten.
    We hebben dit om praktische redenen gedaan.
    Wij gaan nog trouwen incl feest.

7. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    In onze gemeente kan je het zo gek maken als je wilt. Toevallig pas geleden in verdiept. Je kan het heel klein en gratis doen en iemand van de gemeente laten tekenen als getuige of mag je volgens mij beide 2 getuigen mee nemen, dan is het gewoon hoe meer je betaald hoe groter de zaal en hoe meer mensen je mag mee nemen, je kan kiezen of je een Ja woord wilt doen etc. Het is eigenlijk net als trouwen alleen noem je het anders.

8. Aardbeitjes

Aardbeitjes Bekend lid

24 jul 2017
    837
    713
    93
    Vrouw
    Wij hebben er wel iets van gemaakt. Er waren 4 getuigen en ik denk 10 gasten bij (familie). De ambtenaar vertelde een leuk verhaal over ons, we hebben 'ja' gezegd en ringen gewisseld.
    Ik had een lange jurk aan (26wk zwanger) en mijn man een pak. Daarna hebben we thuis gefeest met familie en vrienden.
    Als je er iets van wilt maken zou ik dat zeker doen. Is toch een belangrijk moment :)

9. jessiejz

jessiejz Actief lid

19 apr 2013
    294
    70
    28
    Vrouw
    verzorgende ig
    Gelderland
    Ik was zwanger toen. Wij hebben de gratis variant gedaan wel met een trouwboekje. Mochten 2 getuigen mee (mijn ouders). Daarna koffie met gebak gedaan en samen met mijn ouders wezen winkelen voor de baby. Daarna uitgebreid geluncht en toen naar huis zodat ik even kon slapen. S avonds met ouders en broers/zussen/aanhang gegeten. Hadden een luxe buffet thuis laten komen.

10. yaro

yaro Niet meer actief

Hier op een gratis ochtend gedaan en dan hebben ze hier geen ‘ja, ik wil’ moment. Gewoon gegevens doornemen, handtekening zetten en vertrekken. Bij de niet gratis momenten heb je wel de keus voor een ‘ja, ik wil’ moment en leuk praatje enzo.

11. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.694
    3.138
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben het ook gratis gedaan. Ook elkaars hand vasthouden en een ja ik wil moment.
    We hadden toen geen ringen, nu een 1.5 maand later wel.
    Kort verhaaltje over wat het inhield zat er ook bij maar geen persoonlijke dingen ofzo. Maar dat vind ik sowieso niet tof van een vreemde dus dat maakte mij niet uit.

Getuige hadden we van het gemeentehuis omdat je er sowieso maar 2 mocht hebben en er 6 mensen dat eigenlijk wel wilde. Was het handiger om gewoon niemand te nemen :roflmao:

Deel Deze Pagina