alleen naar verloskundige

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door bunchy, 30 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    dag allen,

ik hoor net dat vriend vandaag niet mee kan naar 1e of eigenlijk 2e afspraak bij VK ivm werk. Ze gaan dan voor het eerst naar het hartje luisteren..
    ik baal hier ongelooflijk van. Ik vind het best spannend namelijk. Ik kan verloskundige niet bellen want ze hebben 3x per week telefonisch spreekuur voor verzetten afspraken en dat is niet vandaag.. wat moet ik doen? wel hebben ze een mobiel nummer voor dringende vragen maar die ga ik echt niet bellen hiervoor..
    gingen jullie ook weleens alleen naar verloskundige?

2. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Ik ben gisteren nog alleen gegaan, en de aankomende keer hoeft die van mij ook niet mee want eigenlijk vind ik de vk weinig aan....
    Behalve het hartje luisteren maar ja, dat hebben we nu al 3 keer gedaan, plus op drie echo's gezien en gehoort.
    Kan me wel voorstellen dat je het fijn vindt dat hij er de eerste keer bij is, dat had ik dus ook, ik wou hem er bij hebben.

Maar verder...het is wel apart dat je niet kan bellen zeg, is er geen andere vestiging die je kan bellen en het dan doorgeven? (zo werkt het bij ons)

3. Mama van Sepp

Mama van Sepp Fanatiek lid

5 feb 2010
    3.399
    0
    0
    Ik ben misschien niet het juiste voorbeeld maar bij mijn eerste is mijn vriend in totaal 1x meegeweest en dat was alleen bij het intake gesprek .. oh nee een nog een keer helemaal op laatst om te praten over de bevalling .. wel is hij mee geweest naar de 12 weken combinatietest en de 20 weken echo

Deze keer denk ik zelfs dat hij helemaal niet mee gaat naar de verloskundige en dus alleen de 12 weken echo (is inderdaad mee geweest) en de 20 weken echo.

Nu maakt het mij ook niet zoveel uit, hij heeft een eigen bedrijf dus vrij nemen is altijd lastig :)

4. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Toevallig vanochtend nog alleen geweest :D. Meestal gaat mijn man wel mee omdat hij het leuk vindt het hartje te horen, maar ja, het kan niet altijd met het werk.

Als het goed is luisteren ze iedere controle naar het hartje hoor, dus wat dat betreft zou ik er geen 'halszaak' van maken. De verdere controle is voor je vriend niet zo heel spannend, je staat vaak zo weer buiten (tenminste, ik wel :p) Gaat hij de volgende keer toch lekker mee?

5. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Mijn man ging nooit mee, vond het ook niet zo nodig. Je zult merken dat het iedere keer het zelfde is. Bloeddruk meten, gewicht, en hartje luisteren. En voor je geruststelling, van alle controles heb ik misschien 2 x een man in de wachtkamer zien zitten bij zijn vrouw. Dus het is heel normaal om alleen te gaan.

6. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    ja maar het is de eerste keer dat we naar het hartje gaan luisteren en ondanks goede echo's ben ik daar best zenuwachtig voor.. het kan toch zijn dat het hartje gestopt is met kloppen?
    dan zit ik daar in mijn eentje..

7. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Ach meis, ik weet niet hoever je al bent, maar als je een paar goede echo's hebt gehad moet je je daar niet al te veel zorgen om maken hoor! Als het hartje al klopt is de kans dat het stopt echt gering. Snap je zorgen wel hoor, daar niet van (ik herken het maar al te goed).

Bij mijn verloskundige luisterde ze pas vanaf 14 weken omdat daarvoor een kans is dat ze het hartslagje niet kunnen vinden/horen omdat het nog te klein is. Daarom doen ze het niet om je niet onnodig ongerust te maken.

Als je er daadwerkelijk als een berg tegenop ziet om alleen te gaan, dan zou ik toch even bellen.

8. Lady26

Lady26 Bekend lid

10 feb 2010
    638
    2
    18
    Vrouw
    Groningen
    Wij zeiden ook al tegen elkaar dat ik de volgende keer gewoon alleen zou gaan, mijn vriend heeft er niks aan ze doen ook vrij weinig op zo'n afspraak.

De eerste keer dat we hartje gingen luisteren ging hij wel mee, maar was er nog niks te horen, dus de volgende keer zei hij al ik ga niet weer mee( hij moet er vrij voor nemen van het werk)

En als je goede echo's hebt gehad is het inderdaad een vrij kleine kans dat het hartje niet meer klopt hoor!

Geniet van je zwangerschap meid!

Als je dit met een jaar terug leest met je zoon of dochter op schoot dan schiet je vast en zeker in de lach dan denk je waar maakte ik me eigelijk druk over. ;)
    Komt allemaal goed! :D:D

Liefs

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik ga altijd alleen, deze keer ivm omstandigheden ook alleen naar de echo´s geweest.

Bij de vorige zwangerschap is hij met de 20weken echo meegeweest en een keer op het laatst.

10. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    Ik ga altijd alleen naar de gyn. maar dit komt omdat ik veel controles heb (vanaf het begin al om de 2 weken) en manlief kan niet al zijn uren daarvoor gebruiken omdat hij ook een aantal weken vrij wil hebben als de kleine geboren is.

Alleen voor belangrijke dingen, zoals nekplooimeting, 20 weken echo etc gaat hij mee!

11. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik ga eigenlijk nooit alleen... maar afgelopen donderdag kon manlief geen vrij krijgen van zijn werk...

Als het je gaat om het alleen gaan... dan zou ik gewoon gaan,

als je het gaat om het feit dat je vriend er niet bij is bij het hartje luisteren zou je hem kunnen bellen en mee laten luisteren..of met je mobiel opnemen.

12. silkie

silkie Actief lid

31 mrt 2009
    470
    0
    0
    Mijn man probeert ook zoveel mogelijk mee te gaan. Maar nu ik nu al om de twee weken moet, gaat dat wel wat lastig worden.

Vond het wel heel fijn dat hij in het begin steeds mee was. Idd stel je voor dat het niet goed is, dan wil je toch echt niet in je eentje zijn. Maar nu ik de 14 wk voorbij ben, moet ik er toch maar wat vertrouwen in krijgen.

Hoe ver ben je nu?
    Anders vraag je je moeder/goede vriendin om mee te gaan. Ben je toch niet alleen als er toch iets aan de hand blijkt te zijn.

13. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Mijn mannetje gaat altijd mee.

Als je niet zonder hem wilt gaan, dan ga je toch niet?
    Je VK's moeten toch ergens wel bereikbaar zijn?
    Desnoods meld je je alleen af en maak je een andere keer wel een nieuwe afspraak.
    En als je echt niemand kan bereiken en je wilt het nu echt niet zonder je man doen (wat ik helemaal 100% zou begrijpen) zou ik gewoon lekker thuis blijven. Smoesje -> ziek? :)

14. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hebben ze toevallig ook geen mailadres? En anders tóch even bellen dat je niet kunt komen onverwachts.
    Of, wat al geopperd is, iemand anders meevragen. De kans dat een hartje gestopt is met kloppen is erg klein hoor, na een goede echo.
    Hoe ver ben je nu zwanger?

15. Berretje27

Berretje27 Fanatiek lid

30 nov 2009
    1.769
    0
    0
    Sales
    ZuidHolland
    ik ook alleen naar gyn geweest vanmorgen, en ga ook alleen naar verloskundige...
    alleen met 12 weken, 20 weken en nekplooimeting gaat mijn vriend mee,...anders meot hij zoveel vrij vragen, en heb hem liever vrij als de kleine er is ;)

succes meis!

16. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    mijn man is alleen de 1ste keer mee geweest toen was ik ook al 13 weken en met de 20w echo en verder ga ik altijd alleen, vind het zonde als hij daar vrij voor moet nemen.
    gaat naar binnen, bloeddruk opnemen, snelle echo (waar altijd kiekjes van gemaakt worden dus neem ik lekker mee naar huis) en je staat weer buiten, in 15 min gepiept.
    wij hadden zoiets van bespaar die uren maar die je vrij moet nemen voor als ik dalijk ga bevallen en de dagen erna.
    maar is ieder voor zich natuurlijk.

17. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Ik ga altijd alleen (behalve met de termijn en de 20 weken echo).
    Vind het niet nodig, want ik sta vaak binnen 5 minuten weer buiten en mijn man zou anders een halve dag vrij moeten nemen (hij werkt niet in de buurt).

18. Eylem

Eylem Niet meer actief

Anders neem je je moeder toch mee, of een vriendin?

Mijn man is bij de meeste afspraken wel meegeweest, zeker als er een echo oid was, maar nu ga ik inmiddels elke week nou dan hoeft ie van mij ook niet meer mee hoor....ik sta toch binnen 5 minuten weer buiten, tis alleen bloeddruk en hartje luisteren en voelen van de ligging.

19. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik ga ook altijd alleen aangezien ik inderdaad ook vaak met een kwartier weer buiten ben. Elke keer weer zegt de vk dat alles groeit volgens het boekje en dat ook mijn bloedruk precies hoort te zijn zoals het hoort te zijn. Hahah ze zegt soms weleens: waarom kom je nog eigenlijk? Maar dat terzijde. Verder ga ik bijna altijd onder werktijd ( praktijk zit bijna om de hoek) dus mijn vriend moet halve dag vrij nemen en ik ga daarna weer aan het werk, dus daarna samen nog iets leuks doen is er ook niet bij.
    Met de termijnecho, nekplooimeting, 20 weken echo en straks met liggigns echo, ging/gaat mn vriend wel mee.

En ik zou inderdaad ook zeggen neem een goede vriendin of je moeder mee. Dan ben je toch niet alleen en zij vinden het waarschijnlijk ook super leuk als ze een keer mee mogen. En moccht het toch om een of andere reden niet goed zijn, is er iemand bij je.

xxx Sas

20. Belly34

Belly34 Actief lid

29 jan 2010
    355
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook de eerste twee echo''s alleen gegaan, omdat mijn mannetje niet weg kon van zijn werk, morgen gaan we het hartje luisteren en dan gaat hij wel mee!
    Vind ik helemaal leuk!

Hoop eigenlijk ook dat ze de kleine even laten zien, want dat heeft hij nog niet in het echt gezien, en anders laat ik dat ergens anders doen als hun het niet willen doen.

Gr Belly

Deel Deze Pagina