Maar soms vergeten patienten hoeveel impact een eerdere diagnose op het behandelplan kan hebben. Je kunt toch gewoon aangeven hoe het zit en dat je niet het idee hebt dat deze klachten van stress komen.
umm ja idd , alleen bij mij draaide het altijd negatiever uit , terwijl dit helemaal niet hoefde! Denk dat het ook voor iedereen verschillend is. ik kan met zekerheid zeggen dat ik genezen ben , maar daarbij vergeet ik het niet en kan ik ook zeggen dat ik er bekend mee ben. Dit is ook niet iets wat ik verzwijg ofzo. maar tja hoe moet ik het zeggen.... er wordt nu niet gelijk een stempel om me gedrukt.
Ik vind het een beetje een overtrokken reactie van je. Als je dit in het verleden hebt gehad, dan is het een bekend ziektebeeld. Niets meer en niets minder. Daarbij kan overspannenheid e.d. kan absoluut een weerslag op lichamelijke andere klachten hebben. En dat is voor een revalidatiearts echt wel belangrijk om te weten. Daarbij zal een revalidatiearts toch eerst ook zelf een diagnose stellen alvorens met een behandelplan te komen. En als die bepaald dat het niet van belang is, wordt dat niet in je behandelplan meegenomen.
Daarbij, wanneer je overspannen bent geweest is de kans op herhaling groot. Dus er bestaat een kans dat je sneller weer overspannen raakt tgv je klachten op dit moment. Dan is het toch fijn wanneer een revalidatie-arts daar rekening mee kan houden in het behandelplan? Sommige revalidatiebehandelingen zijn lood en loodzwaar en hebben een behoorlijke psychische impact. Kan me voorstellen dat je niet bij voorbaat zo behandeld wil worden, maar je bent nu eenmaal wat gevoeliger voor een overspannenheid.
Ff een vraagje, wil je iets uit je dossier weghalen voor je zaak? Want ik denk dat je daar mee zit, en niet omdat het op je verwijzing staat. Of zit ik helemaal fout (sorry dan daarvoor).
@kleintje; heb niet alle berichten gelezen, maar met surmenage klachten worden ook bv. spierspanningsklachten gerekend die bv. door overbelasting (psychisch maar ook fysiek) worden veroorzaakt. Zo beschrijf ik ze in ieder geval in mijn patiëntendossiers. Ik moet zeggen dat ik niet zou weten of je je patiëntendossier aan kan passen, je hebt uiteraard wel recht op inzage. Lastig als je het gevoel hebt niet serieus genomen te worden, misschien dat daar een gesprek aan gewijd kan worden met je huisarts waarbij ook van jullie gesprek in het patiëntendossier melding gemaakt kan worden. Een goede arts kijkt verder dan de conclusies van de artsen voor hem, maar ik zal niet ontkennen dat het helaas ook wel voorkomt dat te lang op 1 gedachtespoor gehandeld wordt.
volgens mij heb je dit recht wel. Ik mag mijn patienten ook hun dossier laten inzien en als ze iets er per se uit willen hebben, haal ik het er uit. Soms zet ik er in overleg met patient een notitie bij. Ik ben overigens geen huisarts. TS, je zou kunnen vragen naar de officiele procedure voor dossierinzage. Dat moeten ze op papier hebben staan. Als ze dat niet hebben, moet je hardop je verbazing uitspreken. ik vind dat TS hier niet verantwoording hoeft af te leggen met inhoudelijke argumenten. Ze wil iets uit haar dossier, punt.