Kan ik er vanuit gaan dat ik ovuleer?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Kangerootje, 8 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Beste verloskundige,

Ik zit in 'ronde 7' voor mijn eerste kindje. Ik ben elke maand gewoon ongesteld, met een cyclus variërend van de 26 tot 35 dagen.
    Sinds kort ben ik met ovulatietesten begonnen, maar hoewel ik elke dag heb getest vanaf dag 5, geen positieve test in handen gehad.
    Ook heb ik nooit last van 'rekbaar slijm' zoals ik veel meiden hoor, die dat wel hebben en daaraan hun vruchtbare periode herkennen.

Nu ben ik stiekem een beetje bezorgd; heb ik wel een (goede) eisprong?
    Mijn vraag eigenlijk; kun je er, als je elke maand ongesteld wordt, vanuit gaan dat je dan ook automatisch ovuleerd?

Ik hoor heel graag je antwoord.

Groetjes,

Kangerootje

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Kangerootje,

er is slechts een heel kleine kans dat je geen enkele cyclus ovuleert terwijl je wel gewoon ongesteld wordt. Ondanks dat je geen tekenen hebt, klinkt het tot dusverre normaal. Niet iedereen heeft deze tekenen. En ovulatietesten zijn medisch gezien niet heel betrouwbaar, dus wij kijken niet zo gauw op van negatieve ovulatietesten. Ik kan natuurlijk niet in je lijf kijken, maar ik zou me voor nu geen zorgen maken.

Groetjes Brigitte

3. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Hoi Brigitte,
    Bedankt voor je antwoord. Ik ben heel blij te horen, dat mijn situatie normaal klinkt en ik me geen zorgen hoef te maken.
    Groetjes Kangerootje

Deel Deze Pagina