Hoi hoi, Ik heb een vraag, en kan het antwoord daar niet op vinden, waarom weet ik niet eigenlijk. Maar ik heb in de vriezer borstvoeding, van toen mijn dochter ongeveer 2 weken oud was. Ik ben nu bezig met dat te vervangen voor verse. En dat doe ik dus in "delen" er zitten dus zakken in van bijv 250 ml, dan haal ik die eruit, en doe 250 verse weer terug. Omdat voor mijn gevoel, in een keer een hele dag vriezer melk, niet echt super is. Maar nu vroeg ik me af, stel dat je dus een dag weg gaat, of dus in een keer de "oude melk" op maakt. Of dat dan eigenlijk wel "goed" is, omdat het voeding is, die eigenlijk is voor veel kleinere baby`s. Hopelijk weet iemand het hier!
Ook ontdooid is het nog prima voeding. Verse melk is wel beter, omdat het levend is. Ik zou pas gaan vervangen als het tegen de einddatum loopt, dus drie maanden in je vriesvak, zes maanden in je vriezer. Dus niet te vaak vervangen, maar het gewoon achter de hand houden voor noodgevallen. Je hoeft je niet druk te maken over de leeftijd, kinderen die kv krijgen drinken zes maanden lang precies hetzelfde. Je kunt voorraad die je niet laat drinken na zes maanden ook gebruiken om hapjes smeuiig te maken of om pap of pannenkoekjes van te maken.
Bedankt! Dus evt een dag (of 2, 3) ontdooide melk zou geen kwaad kunnen? Het vervangen, dat doe ik nu dus ook.. Want de zakken (ben vorige week begonnen) Zaten er bijna 3 mnd in. Het is wel een gewone vriezer, dus het zou wel langer kunnen, maar vind 3 maanden lang genoeg. En omdat het zo zo lang duurt, vroeg ik me af dus, als je nou gewoon een dag weer terug doet, en een dag er uit haalt, dan gaat het wat sneller.. Wat kv betreft, had ik even niet aan gedacht! Ah, dat is ook wel handig, omdat je het dan verwarmt? Boven de zoveel graden? Als het er toch ligt is het zonde om weg te gooien.