Ik ben vorige week gevallen en heb nu een lelijke wond op mijn scheenbeen wat gehecht is. De wond is bij de huisarts wel ontsmet, maar ik heb geen tetanusprik gehad (heb me opengehaald aan een roestige klink). De wond is nu ontstoken en heb nu peniciline. Ik vroeg me af of ze me niet beter een tetanusprik hadden kunnen geven en of ik die evt. nog kan halen? Weet iemand dit? Alvast bedankt voor het antwoorden! Groetjes, Jolan.
Ligt er ook aan hoe lang geleden je die prik hebt gehad, zo'n prik zorgt nl voor jaren aan bescherming. Neem aan dat als de arts dat nodig vond je hem wel gekregen had. Een ontsteking kan natuurlijk altijd voorkomen maar dat wil niet zeggen dat je dan tetanus hebt.
hoi hoi Ik heb zelf ook een tentanusprik gehad, was toen 25 weken zwanger.. kan geen kwaad werd me verteld door de huisarts.. Ik was gebeten door een kat en dat ging ook ontsteken vandaar dat ik hem kreeg. zo een prik is tien jaar geldig.. Als je twijfeld zou ik even je huisarts bellen hoe of wat en of je er uberhaupt nog 1 nodig hebt.. Veel succes Groetjes Butterfly23
Bedankt voor jullie antwoorden. Heb inmiddels navraag gedaan. Ik had wel een tetanusprik moeten krijgen. Een prik van 50 cc. Deze werkt tien jaar. De prik mag gewoon gegeven worden tijdens zwangerschap. Deze prik moeten ze binnen 1 dag gegeven hebben anders heeft het geen zin meer. De laatste keer dat ik ben ingeent na een val was op mijn 18e. De ontsteking van mijn wond heeft niks met tetanus te maken (ik dacht dat het daar mee te maken had, dat een ernstige ontsteking tetanus is, maar dat is dus niet zo) Tetanus komt gelukkig niet veel voor maar is wel zeer ernstig, de dood kan erop volgen, dus ik vind het wel slordig dat ik de prik niet gehad heb. Maar gelukkig is er niks aan de hand! Groetjes, Jolanda