Pil 4 weken slikken in plaats van 3?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Kiwietje, 18 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiwietje

Kiwietje Actief lid

30 dec 2008
    120
    0
    0
    Hoi!

Even een vraagje.

Klopt het dat je de pil ook 4 weken achter elkaar kunt slikken in plaats van 3?
    En dan na 4 weken de stopweek inlassen en na de stopweek vervolgens weer gewoon beginnen met een nieuwe strip?
    Ik heb wel eens 2 strips achter elkaar geslikt, dus in totaal 6 weken en daarna de stopweek.
    Maar ik vraag me af of dit ook kan met 4 weken.

Iemand ervaring?

2. sunny85

sunny85 Actief lid

25 aug 2007
    323
    0
    0
    Flevoland
    hallo kiwietje

Ik doe dat ook wel eens hoor helemaal geen problemen mee gehad vind het ideaal dat ik het kan uitstellen ben er nog nooit zwanger door geraakt.
    Dus het lijkt mij geen probleem.

Groetjes Sunny

3. Trees

Trees Niet meer actief

Mag gewoon!

4. Kiwietje

Kiwietje Actief lid

30 dec 2008
    120
    0
    0
    Oke, thanx! Dan weet ik dat het gewoon kan/mag! Kom ik nu pas achter... na 11 jaar pilgebruik en vlak voordat ik ermee wil stoppen... :oops: :)

5. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Geen probleem. Ik slikten heb regelmatig een paar maanden door.

6. Kiwietje

Kiwietje Actief lid

30 dec 2008
    120
    0
    0
    Ik heb ook wel eens 2 strips achter elkaar geslikt, dus 6 weken en daarna de stopweek. Maar ik wist dus niet dat je ook 4 of 5 weken kon doorslikken en daarna een stopweek inlassen. Dacht echt dat het per strip ging. :oops:

Maar als ik het goed begrijp, kun je bijvoorbeeld ook 4,5 week slikken (dus 1,5 week extra)? Had gewild dat ik dit eerder wist... :)

7. Trees

Trees Niet meer actief

ja hoor en je mag ook drie dagen extra slikken, of 11 dagen, 19 dagen ook geen probleem ;) . Hihi weer wat geleerd op de valreep :)

8. Kiwietje

Kiwietje Actief lid

30 dec 2008
    120
    0
    0
    Er gaat echt een wereld voor me open, haha! Dat ik daar nu pas achter kom... stom zeg. :oops:

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.279
    36.143
    113
    Sterker nog, van mijn gyneacoloog moest ik hem gewoon altijd doorslikken. Ik had een heel heftige menstruatie en op die manier werd ik dus eigenlijk niet meer ongesteld.

10. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    krijg je dan geen doorbloedingen, want als ik meer dan 3 strippen (heb namelijk een hekel aan menstruatie dus hoe meer strippen hoe beter) achter elkaar slikt wordt ik vaak ergens in de vierde strip toch ongesteld.

11. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Volgens mij kan dat niet hoor. Het maakt als je de pil gewoon slikt ook nogal uit of je er 1 vergeet in de 1e of de derde week.
    je kunt wel de pil helemaal doorslikken, maar volgens mij niet 1 week extra of minder.

Als je een week extra slikt, slik je dan na de stopweek een week minder of neem je er dan een extra strip bij?

12. Kiwietje

Kiwietje Actief lid

30 dec 2008
    120
    0
    0
    Het kan wel, ik wist dit ook niet! Maar het staat letterlijk in de bijsluiter.

U kunt uw menstruatie uitstellen door zonder tabletvrije periode verder te gaan met een nieuwe strip Marvelon. U kunt met deze strip doorgaan totdat alle tabletten op zijn of desgewenst eerder stoppen. U kunt tijdens het gebruik van deze tweede strip wel last hebben van doorbraakbloeding of spotting. Na de gebruikelijke tabletvrije periode van 7 dagen begint u dan weer met de volgende strip.

13. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Kijk, weer wat geleerd ;)

Deel Deze Pagina