Hallo meiden, zoals de titel het al zegt kan ik glazen potten invriezen??? ik kan het niet vinden op internet de ene zegt van wel andere zegt van niet... ik hoor het wel groeten joanita
Ik weet het niet zeker maar ik zou het zelf niet doen... Ik kan me zo voorstellen dat als je het eruit haalt en laat ontdooien, dat het glas dan kapot barst.
Volgens mij wel.....Ik denk wel dat je het dan rustig moeten laten ontdooien en niet op vol vermogen in de magnetron want misschien dat glas dan wel barst?
nee dan ontdooi ik het het niet in de magnatron maar laat het uit zichzelf ontdooien... maar ben inderdaad band dat het gaat barsten maar weet het niet zeker
Water zet uit toch als het ingevroren wordt? Heb geen idee eigenlijk, ik zou het zekere voor echt onzekere nemen en gewoon in een plastic bakje doen....
Als iets bevriest gaat het uitzetten maarja of het glas dan ook breekt? Gewoon een keer proberen anders met een zakje eromheen ofzo...
Zelfs plastic bakjes breken hier vaak tijdens het invriezen. Wij gebruiken dan speciale plastice bakjes die tegen vriezen kunnen
Nee, glas zou ik niet in de vriezer doen! Ooit een flesje bier in de vriezer gehad? Geloof me, da's niet lekker opruimen al die scherven.. Of in plastic bakjes of zakjes in de vriezer, of de potten goed schoonmaken met soda enzo, en dan de appelmoes er heet in doen. Oftewel wecken. Scheelt je ruimte in de vriezer en blijft echt heel lang goed (net als wanneer je 't in de winkel koopt, maar dan niet zo lang omdat er geen conserveringsmiddelen in zitten. Half jaar tot een jaar red je wel).
Ik vries altijd pesto in glazen potjes in. Nooit een probleem mee gehad. Laat het wel op kamertemp. ontdooien. oh ik lees net dat je plastic bakjes gaat gebruiken....
Ik vries ook weleens iets in glazen potjes in (gebruik de babyvoedingpotjes bijv. nog een keer met een eigen prutje erin). Ook ander glazen potjes gebruikt en nog nooit gebarsten..
Heb nog even voor je gegoogeld en kwam deze duidelijke site tegen Invriezen van groente, vlees en fruit | Eten en Drinken: Producten *** wist wel dat ik niet gek was, maar een vliegtuig ***