Zaterdag komt een vriend bij ons eten met zijn nieuwe vriendin. Ik was van plan zalmpasta te maken, maar nu blijkt zij vegetarisch te zijn. Ze eet dus ook geen vis. Iemand een idee voor een smakelijk en makkelijk recept? Heb ook twee kinders die mee eten, dus niet te pittig.
Er zijn heel veel heerlijke recepten te vinden op de receptensite van de ah, vegatopia, okoko recepten. Welke ik heerlijk vindt is Quiche van peterseliedeeg met paddenstoelen - recept - okoko recepten ipv het peterseliedeeg maken kan je ook heel makkelijk hartige taartdeeg halen uit het vriesvak.
-Bekleed een springvorm met plakjes Daneroles (van dat croissantdeeg) - Roerbak wat groenten, ik doe meestal courgette-blokjes, ui en champignons -Maak een pan risotto (kruiden of champignon), gewoon heel lui met zo'n Knorr-mix -meng de risotto en groenten door elkaar, zorg dat het lekker op smaak is en vul hier de springvorm mee, sluit de bovenkant af met wat plakjes daneroles. eitje erover smeren, beetje geraspte kaas, en dan lekker de oven in (zolang als op het blikjes Daneroles staat, volgens mij een minuut of 20. Is erg lekker, en supermakkelijk.
Ik neem weleens gewoon zo'n knorr lasagnepakket en ipv gehakt doe ik er dan rode ui, gele paprika, courgette en champignons in. Even lekker bakken en dan wat vleeskruiden door, voor de hartige smaak. Iets minder water gebruiken dan je normaal doet, anders wordt het zo dun. Is errug lekker en heel makkelijk
Dit is mijn favoriete vega receptje: Tagliatelle al funghi (voor 2 personen) Benodigdheden: 240 gr tagliatelle (of ieder ander soort pasta) 100 gr shi-take paddestoelen 100 gr kastanjechampignons 1 zakje verse Italiaanse kruiden of 1 el gedroogde It.kruiden 1- sprietjes bieslook 2 grote tenen knoflook 2 el olijfolie 150 gr gorgonzola 2,5 dl slagroom of creme fraiche 1/2 dl witte wijn 2 takjes peterselie Kook de pasta gaar. Veeg de paddestoelen schoon en snijd ze in plakjes. Hak de kruiden fijn. Pel de tenen knoflook en hak fijn. Verhit de olie in een braadpan en bak de paddestoelen en knoflook in 3 min bruin. Voeg de gorgonzola toe en laat de kaas al roerende smelten. Roer de room, fijngehakte kruiden (behalve de peterselie) en de wijn toe en laat de saus al roerende 5 min zachtjes sudderen. Roer er driekwart van de peterselie door. Giet de pasta af en verdeel de pasta over twee diepe borden. Schep de saus er overheen en bestrooi met de rest van de peterselie. Ikzelf doe er nog pijnboompitten overheen! Zo makkelijk dit recept en zooooooo lekker!! Hoop dat je er iets aan hebt
Meiden, thanks voor de tips. @ mamavan2, ik ga de tagliatelli a funghi in ieder geval onthouden. Lijkt me erg lekker, plus ik denk dat de kids het ook nog wel lekker zullen vinden. Ook niet onbelangrijk om het gezellig te houden aan tafel! @ EdN, ik heb nog nooit risotto gemaakt! Weet dus ook eigenlijk niet of ze dat hier lekker gaan vinden! Misschien dat ik het wel een keer probeer, maar dan zonder visite erbij! @ skatje, klinkt ook heel simpel. Alleen eten we vrijdag al gewone lasagna, dus dat is een beetje dubbelop. @ gekko, ik maak zelf redelijk vaak quiche. Dus zou ook nog een optie kunnen zijn. Al zijn mijn kids (+man) denk ik wel een beetje teleurgesteld als er geen spekjes of hamblokjes in zitten! Haha!
Hier nog een heerlijk recept voor een vega-stamppot! Simpel, kleurrijk en ook nog eens goed voor de lijn Chinese Kool stamppot (6 pers.) - 1 kg aardappelen - 500 gr Chinese kool - 1 rode paprika in stukjes - 1 blikje mandarijnpartjes - 5 ananasschijven - 2 tl kerriepoeder - 1 tablet groentebouillon - 150 ml halfvolle melk - zout, peper, nootmuskaat - 200 gr kaas in kleine blokjes Kook de aardappelen gaar en maak er puree van met de melk, zout, peper en nootmuskaat. Kruimel het groentebouillontablet erdoor en roer de kerriepoeder en de stukjes paprika er door. Verwarm de stukjes mandarijn en ananas in het eigen vocht. Meng de chinese kool door de puree en laat het 10 minuten goed warm worden. Roer dan de kaasblokjes erdoor tot de kaas zacht wordt. De helft van de verwarmde stukjes fruit erdoor scheppen, serveren met de rest van de fruitstukjes er boven op (sap wordt niet gebruikt). Evt. serveren met komkommersalade.
Vegetarische couscous met feta, rozijnen en walnoten, en dan de couscous deels laten garen in verse sinaasappelsap en honing. Serveren met een zoete salade, bv. geraspte wortel met appel en honing-mosterd dressing.
Wat zou je anders willen maken moest het alleen geen vis zijn? Misschien kan ik/kunnen wij je dan helpen hoe je t vlees kunt vervangen of wat de vega variant is
Nou, standaard eten we of zalmpasta of kipshoarma of lasagna als we eters krijgen. Alleen eten we deze week al een keer lasagna, dus dat val af. En een andere variant op shoarma lijkt me ook wel lastig!
Ik kreeg ook van iemand de tip om te kaasfonduen. Vond ik ook wel een goeie eigenlijk. Dus thanks voor de tips meiden! Ik heb nu wel een paar goede opties om uit te kiezen!
VegetarischRecept.nl - De wereld aan vegetarisch recepten! - Pagina 2 Hier staan er ook aardig wat vlees vervangende recepten . Hier nog 1 : Vegetarische recepten - vlug en feestelijk vegetarisch koken