herkenbaar?????

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Amfy, 17 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

even een vraag of er meerdere moeders zijn die dit herkennen.Fynn is nu 8,5 maand oud en het is al een week drama.

Meneer wil niets!Niet slapen/niet eten/niet spelen/niet in bad/niet knuffelen. helemaal niets!

hij slaapt nu op de dag met een beetje geluk 2x 30 min.eten is 3 happen en dan is dat ook weer goed. brood wil hij al helemaal niet.
    na een week ook in de nacht spoken dat wil zeggen om de 2 uur komen!! ben in echt op.

mijn vriend is er over dag niet pas morgen weer. als ik mijn ogen dicht doe slaap ik.
    Fynn is gewoon echt vervelend als hij in de box zit is het huilen.zet ik hem op de grond is het huilen zet ik hem in zijn stoel in het huilen
    bij mij op de bank huilen!
    is dit een fase? zoja hoe lang duurd dit want nog een week ga ik denk ik niet trekken ;)

2. Lara78

Lara78 Actief lid

1 jan 2008
    272
    0
    0
    Tja, het klinkt wel als een heel heftig sprongetje! Troost je met de gedachte dat die sprongetjes het ineens weer over kunnen zijn! Het zou ook kunnen dat er iets van tandjes aan zitten te komen of misschien is het wel een combi van alles....

Nog ff volhouden meid! Als het sprongetje geweest is dan breekt vaak een leuke periode aan waarin je kleintje ineens weer veel wijzer (en nog leuker!) is geworden!

Succes!

ps: heb je het 'oei ik groei-boek' in huis? Anders zou ik hem kopen/lenen! Hierin staat alles over spongetjes en je zult vast veel herkennen!

3. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Mijn kindje is wat jonger dan de jouwe. Hier hetzelfde gedrag en sinds gisteren een tandje. Afgelopen nacht weer geslapen:D! Vandaag is hij hartstikke vrolijk en hij is weer gezellig. Hopelijk duurt het even voor de volgende tandjes.
    Anders zou het ook een sprongetje kunnen zijn...

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Qua tijdelijk gedrag niet herkenbaar, maar wilde je even een hart onder de riem steken, dat je wel overeind blijft. Echt waar :) (weet ik helaas uit ervaring na anderhalf jaar niet doorslapen). Omdat je gewoonweg wel zult moeten....
    Beste is om je verstand op nul en je blik op oneindig te zetten en gewoon door te gaan ;) Komt weer goed!

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

net was hij weer zo aan het huilen pak ik hem op helemaal heet!!!

gelijk getempt 39.8

denk dat hij toch een beetje ziekjes is.jeetje dat ik dat niet in de gaten heb gehad!!! voel me nu echt lullig.

weet alleen niet of ik hem paracetamol moet geven.

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Koorts is een zgn atypisch symptoom, maw: het is een reactie op een bacteriele of virusinfectie. Oorontsteking, griep, verkoudheid.
    Beter is koorts niet te onderdrukken omdat het het verweer is tegen een ziekte! Koorts moet je wel goed begeleiden door warm aan te kleden, veel te laten drinken en veel te laten slapen.
    Heeft je kindje na 3 dagen nog koorts, dan zou ik wel even langs huisarts gaan.

7. lizzie123

lizzie123 Actief lid

23 sep 2008
    223
    0
    0
    Juist niet te warm aan kleden!! Zo kan hij zijn warmte niet kwaad.. Dus let daar goed op

8. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Wat lizzie zegt klopt: Niet te warm aankleden ivm warmtestuwing.

Amfy: He wat rot voor jullie dat ie ziek is! Als Jari geen last had van de koorts liet ik hem zonder paracetamol uitzieken. Als hij er veel last van had (zoals ik wel een beetje begrijp uit je voorbeelden, slecht slapen niets willen etc.) gaf ik hem juist wel paracetamol. Mijn huisarts zegt dat paracetamol niet nodig is als ze nergens last van hebben maar zodra ze met hun ziel onder hun arm lopen het wel veel prettiger voor ze is.

9. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik zeg "warm aankleden", niet TE warm aankleden uiteraard.
    Bij koorts moet je juist wel warm aankleden om uitputting en onderkoeling door veel warmteverlies te voorkomen.
    Je mag een kindje wel afsponsen met water niet kouder dan zijn eigen temperatuur. Niet af laten koelen door te koud te kleden of in een lauw bad te doen, dat is erg onverstandig; het lichaam koelt af en zal nog harder moeten werken om het weer op temperatuur te krijgen. Dat kost een kind dat al zwak is door de koorts veel te veel krachtsinspanning!

Deel Deze Pagina