het cb zei dat Eefje nu 10 uur mocht slapen, maar nog wel 5 voedingen moest.. dus ik was aan het rekenen geslagen.. 24-10 = 14 uur... hmmm en dan 5 voedingen? da's dan om de 3 uur! terwijl ze nu om de 4 a 4 1/2 uur komt.. eerder wil ze echt niet en ik was net zo blij dat ze om de 4 uur kwam.. veel meer rust zo.. nu slaapt ze nog niet meer dan 8 uur, maar toch.. iemand??
Ik zou me niet zo vasthouden aan die 2 regels. Bekijk wat het handigst uitkomt voor je kleine. Ik heb mijn zoontje tot 4 maanden nog om half 11 's avonds wakker gemaakt voor de vijfde voeding.
Mijn zoontje heeft ook nog lang de fles om 22.30 uur gehad, ik moest hem er voor wakker maken, deze heb ik langzaam afgebouwd tot 21 uur totdat hij aangaf dat hij deze fels niet meer wilde was toen 8 maanden en sindsdien slaapt hij dus het klokje rond.
Waarom mag ie maar 10 uur slapen? Mijn zoon slaapt soms al klokje rond! Hij heeft vandaag toevallig 4 flessen van 210 cc, omdat hij vanmorgen lang sliep, heb hem om half 9 wakker gemaakt. Maar krijgt er eigenlijk altijd 5 en dan 2 van 210cc en 3 van 170 ongeveer. Heb al snel de avondfles van 23.00 vervroegt en toen laten vallen want hij dronk dan echt slecht en was ook verdrietig/boos als ik hem uit zn diepe slaap haalde. De laatste fles krijgt hij tussen 20.00 en 21.00 uur en dan vind ie het soms ook niet prettig om wakker gemaakt te worden en drinkt m dius ook niet altijd op.... Maar goed ieder kindje heeft weer zn eigen ritme natuurlijk!
wij merken aan emma dat ze s avonds rond 6 uur dreinerig word. ze is dan echt moe aan het worden. ze ligt 7 uur op bed en slaapt dan in principe door tot 6/7 uur s morgens. Dat is al meer dan 10 uurtjes. (we geven 23.00 nog een voeding) en dan s morgens rond 6 uur als ze wakker word. Overdag doet ze wat kortere dutjes. Ik zou gewoon kijken waar eefje behoefte aan heeft kwa slaap. als ze langer of korter slaapt is dat prima lijkt me dan heeft ze daar behoefte aan. misschien kun je haar anders als ze meer slaapt ook wakker maken voor de laatse voeding?
Maar je kindje hoeft niet perse 10 uren te slapen toch? Dus niet te druk maken om die 10 uren! Gewoon door gaan zoals het uit komt! Marin heeft gister voor het eerst 11 uren geslapen.. Voorheen altijd nog een fles gehad om 22/23.00 en dan sliep ze tot 7 uur... Ik heb nog nooit aan die uren gedacht van hoeveel ze wel of niet mogen slapen./ En als jij een slapertje hebt! Dan zou ik zeggen /20.00 flesje wat extra erin doen! En laat maar lekker slapen.... Echt niet druk om gaan maken! Ik maakte mij voorheen altijd druk omde hoeveelheid voeding, want ze moeten zoveel cc hebben! Nou Marin kreeg altijd echt veeeel minder dan ze moest omdt ze niet wilde drinken! Maar ze groeide goed! Dus sindsdien ben ik niet meer zo van die standaard regels!
Gewoon laten slapen wanneer je kleintje moe is. en wat de flessen betrefd 07.00 11.00 15.00 19.00 22.30 Zo zag mijn schema eruit. En toen ik overging naar 4 flessen ging ik steeds de laatste fles vervroegen tot 22 uur. Iedere keer een half uurtje eerder en toen ineens hup weg die fles. Want ik moest hem steeds uit diepe slaap halen.
hallo allemaal.. mijn zoontje is 3 weken en heeft vanacht 7 uur aan een stuk geslapen.. is dat niet te lang voor zo'n kleintje?
Hier eentje die meestal klokje rond slaapt (van 9 tot 9, en dan moet ik haar om negen uur nog wakker maken ook!) en niet meer dan 150cc per keer weg krijgt (soms nog minder) en wel al zeven kilo weegt. Ze 'moet' die vijf flessen dus echt wel krijgen en ik heb ervoor gekozen om die dan om de drie uur te geven. Zo heb ik toch nog twee kindvrije uurtjes van 9 tot 11 's avonds en krijg ik toch die vijf flessen erin. Op vier flessen krijgt ze maar 600cc binnen, ze is nog maar vier maanden dus dat schiet ook niet op. Klein maagje denk ik...
ja hoop ook dat ie zo door blijft slapen,, maar vroeg me all1 af of dat wel goed was, zolang niks drinken voor zo'n kleintje!
In principe is het "regeltje" van het CB 1 uur slapen per 500 gram lichaamsgewicht, dus als je kindje 5kg is zou het 10 uur achter elkaar mogen slapen. Dit ter voorkoming van een lage bloedsuikerspiegel. Het is denk ik ook per kind een beetje verschillend. Ik mocht van het CB met 7 weken ook niet over naar 6 voedingen, maar onze dochter sliep de nacht al goed door, waardoor ik haar ook om de 3 uur wakker moest maken om aan die 7 flessen te komen. Ik heb het 2 dagen geprobeerd, maar ben toen toch op 6 flessen overgestapt. Ze had na 3 uur gewoon nog geen honger, was niet goed uitgerust en dronk dus ook steeds minder. Met 6 flessen dronk ze uiteindelijk meer als met 7.
Zie nu dat onze dochters ongeveer even oud zijn Ze krijgt 5 voedingen, haar schema is ongeveer: 7:30 - 11:30 - 15:30 - 19:30 - 23:00 Na de 4e fles gaat ze naar bed, ze is dan echt moe en valt meteen in slaap en voor 5e fles maak ik haar wakker. De laatste dagen drinkt ze dan maar 80-100cc. Omdat ze overdag nog niet alle flessen goed leegdrinkt blijf ik deze laatste fles nog even geven, maar als ze er echt maar 40cc van gaat drinken heeft ze hem niet meer nodig en laat ik haar lekker liggen.
ik heb me nooit aan t schema van t cb gehouden, ik heb altijd op verzoek gedaan, eerst kreeg hij schijnbaar te veel dan weer teweinig. je kindje geeft echt wel aan wanneer tie honger heeft. en dat slapen, ze zullen wel hun slaap nodig hebben. ze worden ook weer wakker alsze honger hebben dus meid niet teveel aan die regeltejs houden van t cb. t zijn maar richtlijnen, en moeders weten nog altijd wat het beste voor hun kindje is.
Och ik kijk er ook niet naar hoor, mn mannetje gaat om 19.30 naar bed en meld zich vanzelf rond 4 a 5 uur,, dat is ook wel 9 of 10 uren. Kijk naar je kind, ieder kind is anders.
Hier sinds een paar dagen overgegaan van 5 flessen naar 4 flessen. Geen idee wat het CB ervan vind, maar ik merk dat dit veel beter gaat dus ik doe het gewoon zo. Ons meisje slaapt ook vrij lang 's nachts en om dan overdag aan de 5 flessen te komen, moest er inderdaad maar kort tussen de voedingen zitten. Ze had dan helemaal nog geen honger en ik was dan echt lang bezig om haar de fles leeg te laten drinken. Nu met 4 flessen gaat het prima! Past veel beter in haar ritme en nu heeft ze ook echt honger als het tijd is voor de fles. Haar schema is nu ongeveer; 08:00 12:30 16:30 20:30
Hoi, Ik ben ook sinds een week overgestapt op 4 flessen en gaat ook prima. Was zo zielig om haar rond 22.30 uur te wekken, dronk een half flesje en sliep meteen. Ze ligt er altijd rond 19.00 uur in en slaapt nu al een week het hele klokje rond zonder fles. Wel doe ik bij de fles van 14.30 uur rijstebloem om de fles tot de avond te rekken. Ze wou die fles namelijk wel eens al om 17.30/18/00 uur en dat is wel erg vroeg als laatste fles. Maar als ze nu toch vaker de fles wil geef ik die uiteraard. maar ze wordt net zo vrolijk brabbelend wakker als anders en is echt niet uitgehongerd. We spelen nog even op bed, verschonen en lekker drinken. Daarna weer snel naar bed voor 1,5 uur. Groetjes Gaat prima hier! Meisje is 18 weken en weegt bijna 7 kilo