Afgelopen maandag heb ik een kilo shoarma en 1,5 kilo gehakt gehaald. Het was de bedoeling dat we dat de afgelopen dagen op zouden eten, dus ik heb niets ingevroren.. Nu hebben we afgelopen dinsdag een patatje gehaald in plaats van shoarma, en gisteren heb ik onverwachts bij m'n moeder gegeten Het gehakt en de shoarma staan nu dus nog steeds in de koelkast.. De shoarma willen we vanavond eten, het gehakt morgen, en een deel zaterdag.. Maar kan dat eigenlijk nog wel? En hoe moet ik het dan doen? Moet ik het gehakt voor morgen ook NU invriezen en er morgen weer uithalen? Of blijft dat nog wel een dagje goed in de koelkast? Voor zaterdag lijkt invriezen me sowieso handig (als dat uberhaubt nog kan).. Het staat er nu dus precies 3 dagen (72 uur), ik twijfel..
Je zou het evt vandaag kunnen bakken dan kun je het weer wat langer bewaren.... Maar ik zou het iig niet meer in de diepvries doen.
Als je het vlees ingevroren hebt gekocht en het nu dus ontdooit is, zal ik het zéker niet meer invriezen. Als je het uit de koeling hebt gekocht, zou je kunnen kijken op de houdbaarheidsdatum, ik neem aan dat je het wel in de koelkast hebt bewaard? Wat je ook kan doen, is het vast bakken, kan je het nog wat langer bewaren!
Ik zou het gehakt idd ook vast klaar maken en dan vrijdag en zaterdag eten. maar niet langer in de koelkast/vriezer bewaren. (zonder bereiding)
Op de verpakking staat een datum. Mits je het goed gekoeld hebt bewaard kan je vlees tot die datum zonder problemen invriezen.
Als de houdbaarheidsdatum nog niet verstreken is kun je het nog steeds invriezen, mits het niet al eens ontdooid is. Alvast een maaltijd klaarmaken is ook een slimme, dan hoef je het morgen/ zaterdag alleen nog maar op te warmen.
Het gehakt is goed tot de 24e (vandaag dus), de shoarma tot de 26e.. Probleem is alleen dat ik er geen gehaktballen oid van zou maken, het is voor de lasagne en voor gevuld stokbrood (met groente, ei, e.d.). De saus voor de lasagne zou ik wel vast kunnen maken en tot morgen in de koelkast kunnen bewaren, toch? Alleen met het gevulde stokbrood (alles moet echt in 1 keer door elkaar gegooid worden), met het ei, de groenten en de kaas.. Ik weet niet of dat zo'n slim idee is, of het goed en lekker blijft..
nee dat zou ik niet doen voor het stokbrood idd...... Maar de saus voor de lasagna kun je best al klaarmaken hoor
ik zou dan vast de lasanga saus maken en toch gehaktballen. de gehaktballen invriezen en dan nieuw gehakt kopen voor t stokbrood.
je kan het nog prima invriezen hoor, tot die datum wordt het ook verkocht, en dan vries jehet ook in, dus als je een prima koelkast hebt, dan zou ik het gewoon invriezen.
Ik zou het nog invriezen. Als ik het op die datum zou kopen zou het ook de vriezer in gaan. Ik heb het al heel vaak gedaan en het gaat altijd goed.