Hallo allemaal, Ik ben zwanger (niet gepland). Ik werk nu 4 dagen per week en mijn vriend zit nog op school (mbo) en heeft verder geen bijbaan oid. Zijn ouders betalen niet mee aan zijn school dus alle studiefinanciering en evt lening heeft ie hard nodig.. Nu maak ik me nogal zorgen om het hele financiële gebeuren. We komen nu goed rond, maar ik zie het niet echt zitten om als onze kleine er straks is 4 dagen te blijven werken. 3 dagen zou ik nog wel willen. Dan kan hij/zij 1 dag naar mijn ouders en 2 dagen naar de opvang. Alleen hoe gaan we dit financieel redden? Krijgen we toeslag oid? Zijn er meer meiden die dit hebben meegemaakt? Dat hun vriend nog op school zat? En hoe hebben jullie dat toen financieel gered? Denken jullie dat het wel noodzakelijk is om 4 dagen te blijven werken? Ik zit hier behoorlijk mee. Hoop dat jullie me verder kunnen helpen.
Hoi, Je krijgt waarschijnlijk kindertoeslag (afhankelijk van je inkomen en dat van je vriend), kinderopvangtoeslag (idem) en in elk geval kinderbijslag. Je zou eens kunnen kijken op www.toeslagen.nl daar kun je ook proefberekeningen maken aan de hand van jullie inkomen. Misschien komt je vriend ook in aanmerking voor bepaalde bijdragen, maar daarvoor zou je eens bij de gemeente moeten vragen. Om het allemaal wat duidelijker te maken zou je alles eens op papier moeten zetten. Wat komt er maandelijks binnen, wat gaat er maandelijks uit, welke dingen moet ik per jaar betalen etc. Dan weet je veel beter waar je het over hebt. Je zou trouwens ook eens kunnen kijken bij www.nibud.nl. Daar vind je ook veel info over budgetten en regelingen. Succes! Groetjes Rosa
Je vriend krijgt waarschijnlijk geen extra studiefinanciering omdat jij waarschijnlijk teveel verdiend. Mijn vriend zat ook nog op school, maar is nu al afgestudeerd. Ik ben minder gaan werken, maar dat kon ook omdat hij stage liep en daar een vergoeding voor kreeg. De ouders betaalden hier ook niets, maar met 3 dagen werken en die stagevergoeding + lening ging het hier goed. Het scheelde ook dat ik behoorlijk wat spaargeld had. Ik weet niet hoe lang je vriend nog naar school moet? Mijn vriend nog maar 4 maanden sinds de kleine er was.