Kan ik hier iets mee?

Discussie in 'De lounge' gestart door Elmo89, 30 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elmo89

Elmo89 Actief lid

5 mrt 2012
    214
    649
    93
    Beverwijk
    Hallo!

Ik heb even een vraag mbt mijn huidige werksituatie..

Ik werk in een winkel.. en ik ga met ontzettende tegenzin en buikpijn naar mijn werk.

De reden daarvan is mijn baas.. hij is erg vaak boos en op t moment dat hij boos of chagrijnig is moet je je echt bergen want hij schreeuwt en gooit met spullen. Het is echt niet fijn om daar te werken en voel mij echt niet op mijn plek. Ik ben aan het rondsolliciteren maar tot nu toe zonder succes.
    Ik kan niet meer.. maar ik kan mij het helaas niet veroorloven om ontslag te nemen omdat ik echt een inkomen moet hebben.

Mijn vraag is eigenlijk..is er een plek waar ik dit (liefst anoniem) kan melden zodat het gedrag van mijn baas gemeld word op een of andere plek..? Ik wil dat dit openbaar gemaakt word zodat mensen dit weten.....

Ik hoop dat iemand mij kan helpen..:(

2. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik zou de Arbodienst eens bellen.Die zijn er om ervoor te zorgen dat je in een goede werkomgeving werkt waar de arbeidsomstandigheden goed zijn. En daar valt dit ook onder. Als jij fysieke en mentale problemen krijgt door je werkgever kunnen zij daar zeker iets mee.

Vervelend dat je in deze situatie zit. Ik hoop dat je snel wat anders vind.

3. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.009
    3.665
    113
    Geen idee of je dit ergens kan melden maar wil je veel succes sterkte wensen en hopen dat je snel een andere baan vind!

4. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.083
    12.042
    113
    Is de winkel een onderdeel van een grote keten, of op zichzelf staand? In het eerste geval kan je wellicht naar het hoofdkantoor gaan, maar in het laatste geval is het denk ik een lastig verhaal.

5. Deliana

Deliana Niet meer actief

Bah. Wat een vervelende situatie.

Werk je bij een grotere organisatie met meerdere vestigingen of bestaat het bedrijf alleen uit de locatie waar jij werkt?

Bij een groter bedrijf kan je natuurlijk het hoofdkantoor (de hoofdvestiging) inschakelen....

6. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Wat een nare situatie! Als het onderdeel is van een grote keten zou ik een stapje hoger gaan naar rayonmanager/HR of wat dan ook op hoofdkantoor...

7. Elmo89

Elmo89 Actief lid

5 mrt 2012
    214
    649
    93
    Beverwijk
    Bedankt voor jullie reacties! Heel lief dank jullie wel..

Helaas is het geen onderdeel van een grote keten.. het is zijn eigen zaak en hij heeft alleen deze zaak...

8. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Dan zou ik de arbodienst inschakelen.

9. Deliana

Deliana Niet meer actief

Dan kan je er helaas weinig mee... behalve inderdaad heel hard gaan solliciteren :(

Heb je hem wel eens verteld dat zijn gedrag ‘storend’ is? Wanneer het echt geen doen meer is en je inderdaad ziek (buikpijn naar je werk) wordt van het werken (gooien met spullen zijn natuurlijk alles behalve normaal) zou je jezelf natuurlijk ziek kunnen melden.

10. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Dit.
    Als t een kleine zaak is zal er ook geen vertrouwenspersoon zijn gok ik? Dat is anders ook nog iemand waar je aan kunt kloppen.

Heb je het al eens kunnen bespreken met je baas?

Anders idd de arbodienst inschakelen voor overleg en wellicht komt daar dan uit als advies om je ziek te melden

11. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Ik zou het denk ik ook aangeven... wie weet ontslaat hij je, kom je in de ww en kun je zonder stress een nieuwe baan zoeken.

12. tuc

tuc Niet meer actief

Idd de arbo inschakelen en je per direct ziekmelden.

suus1983 en Caithy vinden dit leuk.
  13. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Ga het gesprek met hem aan, je kan niet zonder dat het hem ooit gezegd is een arbodienst inschakelen (vind ik). Zijn er nog andere medewerkers die ook last van dit gedrag hebben dan kan je het gesprek samen doen.
    Sterkte in deze vervelende situatie.

14. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Heb je nog andere collega’s?
    Misschien met elkaar actie ondernemen.

Hoe lang duurt je contract nog?

15. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    Hoezo ziekmelden als je niet ziek bent?

Ja ze is 'ziek' van de situatie, maar ze heeft haar baas er nog nooit op aangesproken. Dat lijkt me gewoon de eerste stap ook al is het eng, daar wordt je volwassen van.

Melief en Littlegirl1989 vinden dit leuk.
  16. sleutelbloem

sleutelbloem Bekend lid

10 sep 2018
    940
    1.039
    93
    Ik zou allereerst het gesprek aan gaan. Hij zal best heel boos worden, misschien zo boos dat hij je ontslaat en dan kun je de ww in. Dit is in theorie.

In de praktijk zou ik geloof ik net zo boos doen, schreeuwen dat hij niet zo hoeft te schreeuwen tegen me, wat in mijn geval best wel eens hoog op zou kunnen lopen, want ik ben er écht niet van gediend dat mensen tegen me schreeuwen of schelden en gooien met spullen. Dat pik ik echt van niemand!
    Ik zou serieus boos de deur uit lopen en waarschijnlijk ontslagen worden......

Maar er wat van zeggen zou ik zeker.

Overigens heb ik het wel eens aan de hand gehad, maar niet voor mezelf maar voor mijn oudste zoon die een wajong heeft. Dat is toen geregeld met het UWV en de gemeente. Is gewoon ontzettend vervelend zo'n baas.

Nellie4 vindt dit leuk.
  17. Deliana

Deliana Niet meer actief

Waar staat dat?

Ik ben absoluut niet voor ziek melden, maar een baas die met spullen gooit is toch gewoon absurd?

Daarnaast is ziek toch gewoon ziek. Met buikpijn naar je werk, omdat je baas zich niet kan gedragen, of met buikpijn naar je werk omdat je een prikkelbare darm hebt maakt in dit geval toch niet uit?

Stel je voor dat je 8 uur lang onder zulke "gespannen" omstandigheden moet werken, dat doet echt wel wat met je hoor....

18. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Nou dit!
    En ik zou wel eerst zorgen dat je 'bewijs' hebt, dat hij zo over de rooie gaat.

Je wordt toch lichamelijk ziek van zijn gedrag?
    Ik ben ook niet voor zomaar ziekmelden, maar dit is geen zomaar... Bah afschuwelijk

tuc vindt dit leuk.
  19. Beebylove

Beebylove Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Zou idd zorgen voor bewijs en je ziekmelden.
    Denk niet dat ik met hem zelf zou durven praten als hij met een slechte bui al zo agressief is naar het personeel.
    Sterkt e

Caithy vindt dit leuk.
  20. tuc

tuc Niet meer actief

Ik vind wel echt ziek zijn. Een baas die zo aggressief is?

Ysabella vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina