Al sinds ik mijn huidige mobiele nummer heb, word ik lastig gevallen door mensen die denken dat ze met ene Ina Stalman bellen. Gezien de netnummers en het accent van de mensen die bellen, denk ik dat die dame ergens in het noorden woont. Maar niet alleen vriendinnen, oma's, tantes etc. vallen mij lastig (en begrijpen maar niet dat ik haar niet ben en dat ze het verkeerde nummer hebben, en laten vervolgens nadat ik uit irritatie gewoon niet meer opneem, tientallen berichten achter op mijn voicemail), maar ook de huisarts, verzekeringsmaatschappijen, etc. etc. Heb ze al gesmeekt om zodra ze met haar in contact komen, haar te vragen niet meer mijn nummer op te geven. Nu was het een maand of 2 rustig, maar sinds eergisteren is het weer begonnen. Blijkbaar heeft madam een of andere online enquete ingevuld en daarbij allerlei interesses aangevinkt, en vervolgens MIJN mobiele nummer weer doorgegeven. Ik word nu zo'n 8x per dag lastiggevallen. Kan het niet meer opbrengen om beleefd te zijn... Heb KPN al gebeld en ook al in de KPN winkel langsgeweest om te vragen, maar ze kunnen helaas niets voor me betekenen. Het irritante is ook nog eens dat ik ingeschreven sta in het Bel-me-niet-register, maar doordat dat *#&*#^&$*-wijf een online enquete heeft ingevuld, blijkt dan mijn inschrijving niet te gelden voor AL die bedrijven die 'meededen' aan die enquete. Heeft er iemand tips of ideeën hoe ik van dit probleem af kan komen? Ik wil geen ander mobiel nummer omdat er teveel vrienden, bedrijven etc. ook dit nummer gebruiken voor zaken die wél belangrijk zijn..
er zit niks anders op dan opnieuw het bel me niet register aan te melden. en verder denk ik weinig. ik had zo iemand die mijn email adres voor van alles gebruikte. wordt je ook niet vrolijk van. gelukkig werkte toen wachtwoord veranderen (al snap ik nerver nooit niet hoe ze die heb kunnen weten.) maar goed. sterkte. t enige is dat of toch een nieuw nummer. OF die mensen gaan lastig vallen misschien helpt dat
Ik heb geen flauw idee wat je eraan kunt doen dan alleen een ander nummer te nemen, dus een nieuwe sim of iets dergelijks... Kan mij heeeel goed voorstellen hoe flauw je hier van wordt! Zou die naam nep zijn of bestaat die Ina? kan je haar niet opspeuren?
Jeetje, dat lijkt me inderdaad erg vervelend en ik kan me voorstellen dat je er niet vrolijk van wordt. Misschien even haar naam googlen en kijken of je d'r op een thuis of ander nummer kan bereiken? En doorgeven wat er gebeurd?
Ik heb geen advies of tip voor je wat je eraan kunt doen helaas, maar wilde toch even reageren aangezien ik t heeel goed kan begrijpen dat t superirritant is!!! Wat een mensen bestaan er ook he, ppfff dan denk ik heb je geen leven ofzo??? Ja nog maar een keer aanmelden bij bel me niet register, maarja als zij overal weer jou nr doorgeeft na je melding schiet je er weinig mee op. Maybe dan toch maar de optie die je niet wilde gebruiken en je nummer veranderen??? Succes meid ! (K)
Thanks dames Ja het is echt mega-irritant. En volgens mij is het gewoon echt domheid want iemands nummer online invullen is 1 ding, maar ik word dus ook echt gebeld door familieleden, de assistente van de huisarts, de verzekeringsmaatschappij waar ze klant is, etc. etc. Ik heb dus het idee dat het niet iemand is die een geintje uithaalt maar gewoon echt zo stom is om haar nr. verkeerd door te geven. Ik meld me maar weer aan bij bel-me-niet, maar denk niet dat het mijn probleem oplost Opsporen heb ik al geprobeerd maar kom niet echt ver..
Ik heb dit ook gehad...ben maandenlang gebeld door mensen die op zoek waren naar ene Arjan. Ik kon die Arjan wel vermoorden op een gegeven moment! Dus ben ik tegen iedereen die mij belde heel kwaad gaan roepen dat ik niet meer gebeld wilde worden, en dat ze tegen Arjan moesten zeggen dat hij zijn nieuwe telefoonnummer aan ze moest doorgeven. Na een tijdje werd het dan eindelijk rustiger... al krijg ik af en toe wel nog sms'jes met: "gefeliciteerd met je verjaardag Arjan, en een fijne dag!" Echt zo dom
Dit stadium heb ik nu dus ook bereikt. Alleen trekken die telemarketeers zich daar nogal weinig van aan natuurlijk.. Ik ben nu zo wanhopig dat ik zelfs een Netlog-account (geen ideeee wat dat is trouwens...) heb aangemaakt in de hoop de juiste Ina Stalman nu gevonden te hebben via Google. Die mevrouw heeft een niet zo vriendelijk berichtje van mij ontvangen zojuist....
Jep, ik heb dit ook gehad. Ik werd constant gebeld en dan werd er gevraagd naar Farid. En Farid was nou niet bepaald geliefd onder de mensen geloof ik, ze scholden me voor vanalles uit en als ze hem te pakken kregen dan deden ze hem wat aan. En ik kon wel zeggen dat ik hem niet kende, maar ze wisten zeker dat dit zijn nummer was. Zelfs de reclassering en deurwaarders belden op het nummer en wilden Farid spreken. Ik werd er echt tureluurs van en heb contact opgenomen met Orange (destijds). Ik heb toen besloten om over te stappen en kreeg gratis een ander nummer. Ze vertelden dat dit vaker voorkwam. Farid had waarschijnlijk niet meer betaald en het nummer gaat dan gewoon weer in de roulatie voor een nieuwe gebruiker. Ik heb dus wel voor een nieuw nummer gekozen omdat ik er echt geen zin in had om iedere dag weer 10x gebeld te worden. Liever 1x al mijn vrienden een sms sturen met mijn nieuwe nummer dan dagelijks weer die telefoontjes. En de nummers blokkeren had geen zin: het waren steeds weer andere nummers en andere personen/instanties.