Hoe haalbaar is het om, 17 naar na het behalen van een MBO-4 diploma facilitair, te starten met een HBO opleiding Facility Management? Wel in deeltijd. Ik moet dan wel een stage/leerbedrijf zien te vinden. Als ik start zal ik 37 jaar zijn.
Als je het graag wilt zeg ik doen! Na je diploma moer je nog minimaal 25 jaar werken dus heb je er nog lang iets aan!
Ja waarom niet joh. Gewoon doen hoor. Toen ik op school nog zat waren er wel oudere mensen die in de avondklassen nog een master aan het halen waren.
Ja natuurlijk kan dat Waar een wil is, is een weg. Ik ga ook HBO doen, heb 13 jaar geleden mijn MBO diploma gehaald. Super spannend! Zoals hierboven al gezegd werd, we moeten nog zo lang werken...
Maar ik heb sinds de kinderen er zijn alleen maar 'flut' baantjes gehad. Op mbo niveau kom ik gewoon niet meer aan de bak. Momenteel heb ik dan ook geen 'passende' werkkring. Vandaar dat ik nu overweeg verder te gaan studeren. Mijn jongste gaat in september ook naar school. Dus dan lijkt het me wel te combineren.
Ik studeer momenteel ook naast mijn werk. Ik werk 3 dagen, heb 1 dag opleiding en daarnaast nog thuis studeren, uurtje of 8 denk ik. Mijn oudste gaat naar school sinds een paar weken, jongste nog niet. Het is best pittig maar als je gemotiveerd bent, prima te doen, tenminste hier. Ik zou zeggen, ga ervoor! Heerlijk om weer iets te gaan doen waar je geïnteresseerd in bent en daarnaast geeft het zoveel toekomstperspectief, dat lijkt me een groot voordeel. Succes met je beslissing!
Het zal vast even wennen zijn maar het is niet zo dat je hersenen niet meer kunnen leren en ontwikkelen als je wat ouder bent Natuurlijk kan je het, als je het graag wil!
Ik vind studeren makkelijker nu ik ouder ben. Ben na een pauze van 8 jaar wederom aan een HBO opleiding begonnen maar nu veel gemotiveerder. Leren was de eerste periode even wennen maar nu schud ik het eigenlijk weer zo uit mijn mouw. Het combineren met de kinderen, werk (4 dagen) vind ik soms wel moeilijk. Ik volg geen colleges dus er gaat wel meer tijd zitten in alles zelf uitzoeken maar dat vind ik geen probleem. Volgend schooljaar ga ik ws een deeltijd bachelor doen op HBO niveau in combinatie met een volledig nieuwe baan. Dat vind ik wel echt super spannend!
Alles kan. Tegen mij zeiden ze ook dat ik mijn bachelor rechtsgeleerdheid niet zou redden naast een fulltime baan. Maar ik ben inmiddels toch echt begonnen met mijn laatste vak.