Nog steeds misselijk...

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Arevinol, 2 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Hoi,

Ik ben al vanaf week 4,5 van mijn zwangerschap misselijk. Van 5,5 tot 11,5 weken heel erg, inclusief opname wegens uitdroging. Na de 12 weken ging het opeens beter. Dat is natuurlijk al heel fijn, maar het gaat maar niet helemaal weg. Ik ben nu bijna 18 weken en het lijkt per week steeds wel ietsje beter met me te gaan, maar toch blijf ik me maar constant ellendig, misselijk, moe voelen. En sinds een tijdje heb ik ook bijna elke dag last van maagzuur erbij!

Ik weet dat het mogelijk is om de hele zwangerschap hier last van te hebben, maar is het ook nog mogelijk dat de misselijkheid echt helemaal weg gaat? Of is het zo dat als je er na de 4 maanden nog last van hebt, dat het waarschijnlijk niet helemaal over zal gaan?

Alvast bedankt.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Maka,

ik kan helaas niet voorspellen of het over zal gaan of niet. Je hebt nog wel een goede kans hoor dat het beter zal gaan, het wil helemaal niet zeggen dat je er de hele zwangerschap last van zult hebben. Maagzuur werkt misselijkheid wel in de hand, dus het is goed om het maagzuur te behandelen. Je kunt met rennies starten, helpt dat niet dan ranitidine via de huisarts.

Mirjam

3. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Dankjewel voor het antwoord.

Buiten de zwangerschap heb ik ook wel eens last van maagzuur en maagpijn en gebruik daar dan altijd ranitidine voor.
    Voordat ik zwanger was, maar wel al bezig met zwanger worden, had ik eens last van maagpijn en maagzuur. De huisarts gaf me toen gaviscon ivm het zwanger worden (het enige veilige middel, werd me toen gezegd). Dit hielp niet, maar uiteindelijk is het vanzelf weggegaan (na weken afzien en veel gaviscon en maalox!).

Ik neem daarom ook nu rennies (had gelezen dat rennies beter is dan gaviscon in de zwangerschap) tegen het maagzuur en ik heb antagel van de verloskundige gekregen. Gelukkig nog niet veel maagpijn gehad tijdens de zwangerschap.
    Rennies/antagel werken wel wat tegen het branden, maar het is zo smerig, werkt slechts tijdelijk en soms krijg ik er weer andere klachten van (steen in maag, misselijk omdat mijn smaak nog steeds zo raar is).

Mijn huisarts is dus zeer terughoudend met ranitidine voorschrijven, maar ik heb het wel in huis.
    Is het verstandig om bijvoorbeeld een week ranitidine te gebruiken en kijken of de klachten verminderen?

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi maka,

het is niet zo erg om ranitidine te gebruiken hoor, het is gelukkig wel veilig!
    Je kunt het inderdaad gewoon proberen!

Mirjam

Deel Deze Pagina