Dit of gewoon de volgende avond naast wat minder ander avondeten. Ik vind eten weggooien echt vreselijk, doe het eigenlijk alleen als het echt niet meer goed is, anders verzin ik er altijd iets mee.
Maar dan warm je het de dag er op toch gewoon op? Met een paar extra dingetjes erbij heb je dan een compleet andere maaltijd!
Hier staat eten dat mensen over hebben geregeld op de weggeefhoek op fb en er is zelfs een gratis eten hoek hier voor mensen die het minder hebben, dus misschien eens rond zoeken zoiets is er vats ook bij jullie in de buurt
Hier toevallig eten over , gebeurt nooit . Manlief had kerstmaal op zijn werk , wisten we niet . Zijn eten doe ik in een bakje en dan in de vriezer . Als er over is , is het nasi of andere pasta.
Waarom verdeel je die grote verpakkingen niet in zakjes in de vriezer? Bespaart ruimte (geen grote verpakking erin) en zo hoef je niet teveel te maken.
Wij vriezen ook in, soms komt het dan zo uit dat een van ons dan alleen eet of we eten verschillende dingen. Wij gooien ook nooit eten weg, vind ik echt vreselijk!
ik snap het ook niet helemaal, stel je hebt een groot verpakking hutspot, die gooi je in de pan, maar dan zul je ook meer vlees en aardappels moeten doen om de verhouding te laten kloppen....hoe kun je dan ooit goedkoper uit zijn???
ik maak juist vaak voor 2 dagen eten..... voor de dagen dat alles rond etenstijd valt en je geen tijd hebt om te koken.... zoals vandaag, zwemles en om 18 uur ook nog korfbal......
Omdat die verpakking in verhouding geregeld goedkoper is. Je kunt er dan dus ook bijv 2x van eten, MAAR dan moet je het dus wel bewaren in de koelkast of vriezer. Weggooien is natuurlijk altijd duurder
Maar weggooien hoeft toch uberhaupt niet, bijna alles (op aangemaakte salade na) kun je gewoon bewaren. Gisteren tussen de middag had mijn man zin in pasta (hij werkt deze week 's avonds dus eet brood als avondeten). Daar was flink wat van over, dat hebben mijn meiden vanavond als avondeten gegeten samen met een restje omelet met kaas die we vandaag als lunch hadden. Ik heb zelf een stuk hartige taart gegeten die over was van gisteravond. Koelkast is weer leeg en ik hoefde ook nog eens niet te koken vanavond
Zo rommel ik ook altijd wat met restjes hoor Eylem, ideaal! Vries ook geregeld wat in vind ik handig op de avonden dat mijn man werkt en ik met drie kids alleen eet. Hup uit de vriezer een hele maaltijd en zo klaar Of inderdaad een restje uit de koelkast, kleine variatie en weer een prima maaltijd inderdaad.
Vaker voor 2 dagen achter elkaar plannen. Voordeel verpakking gehakt kun je de ene dag chili van maken en de andere dag pasta. Maar als je er goed over doordenkt is een voordeelverpakking zo dus helemaal geen voordeel... Het voordeel verdwijnt in je prullebak.
Als ik over heb en het is niet genoeg dan geef ik het gewoon aan m'n honden. Die eten echt alles hier behalve botjes die krijgen ze niet maar verder eten ze alles hoewel er 1 wel wat kieskeurig is en absoluut geen champignons eet haha...
Als het echt genoeg is voor twee, eten we het de volgende dag nog es. Of ik gooi er wat extra groenten bij. Meestal belandt het echter op een bord en eet partner het na zijn werk de volgende dag op als vieruurtje. Ik koop overigens alleen "voordeelverpakkingen" als het om stoofvlees of om gehakt gaat. Voor de rest zie ik het voordeel nooit als je het toch weg zou smijten. Groenten koop ik vaak uit de diepvries (zo'n kilo-zakken). Maar hier gaat ook een kilo groenten erdoor in een maaltijd, dus da's meestal wel op .
Zo als met kerst eten mijn s ouders hier. Ik weet heel zeker dat er eten over blijft, Dus ik zorg nu al dat de vriezer daar ruimte voor heeft , zo dat ik dat kan bewaren.
Inderdaad de tip is om grootverpakkingen in klein verpakkingen in te vriezen hier wordt al het vlees in 1 of twee persoons porties in gevroren en haal dus alleen zoveel porties uit als ik nodig heb.
ik gooi alles in de vriezer en 1x per maand hebben we kliekjesdag, dan gaat alles eruit, en mag iedereen hier kiezen waar hij zin in heeft: wil je nasi met hutspot? spagetti met wat soep? Mijn kinderen vinden het 1 groot feest, uit wel 15 dingen mogen kiezen
Hier precies zo. Gooien niks weg. Westerse-pleur-maar-weg-mentaliteit noem ik het. Ik weiger er aan mee te doen