Hoi, ik had gisteren eindelijk een heel vaag plusje, vandaag nog maar een keer testen, maar volgens mij is het nu echt raak! maar nu? de dokter bellen? de gynacoloog bellen? nog even wachten? wanneer vertellen aan de mensen om ons heen? liefst heb ik natuurlijk zo snel mogelijk een echo en daarna vertellen, maar wanneer is de eerste echo slim? na 10 weken? en ik wil het heel graag vertellen, maar ben bang dat het fout gaat en dan had ik het liever echt niet verteld, wanneer is het grootste risico op een miskraam voorbij (ik begrijp dat het nooit helemaal 0% is)? jee, wat brengt zo'n plusje een hoop vragen met zich mee! maar ook een groot geluksgevoel!!
Hoihoi, Gefeliciteerd! Ja zo'n plusje brengt een hoop vragen met zich mee. Maar eigenlijk zou je die al beantwoord moeten hebben voor het plusje om goed voorbereid te zijn. De eerste afspraak mag je maken tussen de 8 en 10 wkn van je zwangerschap,dan zal er ook voor het eerst naar je kindje gekeken worden. De miskraam periode loopt officieel tot 12 weken maar zoals je zelf ook zegt is het nooit nul. Wanneer je het wil vertellen is geheel aan jezelf, wat jij prettig vind. De mensen dicht bij je heb je ook nodig als het niet goed is om eht verdriet te delen. Groetjes imke