Wanneer verdwenen jullie 1e trimsterkwaaltjes?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Basisuil, 19 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Basisuil

Basisuil Fanatiek lid

25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    Ondanks dat ik enorm blij ben met dit kleine meisje, merk ik dat ik dat misselijk zijn behoorlijk zat ben.
    Van de medicatie wordt het niet perse beter, heb het gevoel eerder erger.

Rond de 13 weken werd het wel minder, maar het blijft nu hangen.
    Twijfel ook of het niet door maagzuur komt (medicatie daarvoor is helaas geen optie, vloeibaar of tabletten levert kokhalzen op en omeprazol word ik misselijk van).

Bij de vorige 2 Was met 14 weken echt wel alles weg. Dus had de hoop dat het nu ook wel zou zijn.
    En dat je bij het 2e en 3e trimster ook kwaaltjes kan hebben, ben ik me van bewust. Maar dat is bij mij meestal bekkenpijn en dat trek ik simpelweg een stuk beter dan misselijk zijn ;)

Trekt dit nog weg of kan ik er wel vanuit gaan dat dit zo blijft?

Hoe was dit bij jullie?

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier ging het bij beide kinderen rond de 15/16 weken beter en was het rond de 18 weken helemaal over.
    Bij dochter had ik medicatie, dat wilde ik heel dapper met 12 weken afbouwen omdat er altijd wordt gezegd dat het dan beter gaat, maar dat ging echt niet. Vanaf toen probeerde ik elke week 1x zonder medicatie, maar dat ging dus uiteindelijk pas rond 15/16 weken.
    Bij de oudste ook 'uitgezeten' zonder medicatie.

Basisuil vindt dit leuk.
  3. Neilia

Neilia Niet meer actief

Bij de eerste 3 rond de 9 weken.
    Bij de laatste met 38+6, toen braken mijn vliezen :roflmao:
    Eerst ochtendmisselijk en toen dat over ging werd ik misselijk van het maagzuur.

Basisuil vindt dit leuk.
  4. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.044
    17.015
    113
    Bij de eerste rond de 20 weken, bij de tweede rond de 16 weken, bij de derde rond de 15 weken.

Dan heb ik het vooral over misselijkheid, ook :)

Basisuil vindt dit leuk.
  5. Basisuil

Basisuil Fanatiek lid

25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    Dit is niet zo hoopgevend :roflmao:

6. Neilia

Neilia Niet meer actief

sorry :p

Basisuil vindt dit leuk.
  7. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.012
    1.557
    113
    Vrouw
    Rond de 24 weken ging de misselijkheid weg, die kwam met 36 weken weer terug. Vanaf een week of 22 kwamen er wel nieuwe kwalen bij: bekkenpijn en brandend maagzuur.
    Nu 38+6 en blij dat t er bijna op zit haha :D

maar denk dat er echt weinig over te zeggen is. Bij de meesten is het na de eerste 3 maanden weg en is het tweede trimester heerlijk, maar met beetje pech hoor je daar niet bij.

8. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.270
    5.870
    113
    Vrouw
    Misselijkheid was ook heftig hier. Zat tegen HG aan. Heb 20 weken Primperan geslikt. Vanaf die 20 weken werd de misselijkheid minder maar kreeg er maagzuur voor in de plaats. Dit tot het einde van de zwangerschap (bevallen met 37+3).

9. hibiscusje

hibiscusje Fanatiek lid

31 mrt 2020
    2.225
    3.264
    113
    Vrouw
    Misschien niet wat je wilt horen maar de misselijkheid stopte bij mij toen mijn zoon geboren was.

10. RLSD

RLSD Niet meer actief

Bij de zwangerschap van dochter trok het met een week of 13 weg en kwam het met 15 weken weer terug voor de rest van de zwangerschap.

Geen eetlust, misselijk. Tsja, geen hoopgevend verhaal aan deze kant helaas.

Hopelijk gaat het bij jou snel beter!

11. Eevie82

Eevie82 Bekend lid

2 jun 2018
    892
    1.186
    93
    Vrouw
    Bij mij hield de misselijkheid na 18 weken op. Dus er is toch nog wel hoop :)

12. Basisuil

Basisuil Fanatiek lid

25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    Ik houd sowieso hoop hoor ;)
    Vind die verschillen ook wel interessant om te lezen.

Eevie82 vindt dit leuk.
  13. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.060
    4.314
    113
    Bij mijn oudste stopte de misselijkheid en het spugen pas met 34 weken toen ik met verlof ging.
    Bij mijn tweede was ik veel minder misselijk, maar wel heel erg moe en dat is de hele zwangerschap gebleven.
    Deze zwangerschap wat misselijk en moe en dat is sinds de 16 weken echt veel minder! Hoop dat dat bij jou ook zo is!

Basisuil vindt dit leuk.
  14. Milkyway7

Milkyway7 Fanatiek lid

28 apr 2020
    1.485
    955
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Oef ja. Bij beide zwangerschappen ontzettend misselijk geweest t/ m week 16. Daarna ging het per week wel iets beter. Denk dat ik pas na 24 weken echt vanaf was. Heb wel nooit geen eetlust meer gehad. Dit is wel de hele zwangerschap gebleven. Ik hoop dat het snel beter mag gaan!

15. Secret Promise

Secret Promise Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.878
    2.731
    113
    Vrouw
    Bij mijn eerste was de misselijkheid (en geen eetlust) rond 13 weken helemaal over. Bij hem was het sowieso allemaal erg goed te doen;) Nu net als jij zwanger van een dametje en deze keer hield het bij mij ook langer aan én was het pittiger aanwezig. Geloof dat het hier rond de 18 weken eindelijk begon te minderen en met 19 á 20 weken was het helemaal over. Het kan dus echt nog:D:thumup:

16. Basisuil

Basisuil Fanatiek lid

25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    Ja die meiden zijn meteen al lastig :roflmao:

Wel afgelopen 3 dagen dat het behoorlijk goed ging! Dus wie weet...
    Als eten maar weer een beetje normaal gaat, dat zou al zo ontzettend fijn zijn.
    Niet meer met tegenzin eten, heerlijk :D

Deel Deze Pagina