temperaturen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door lucky, 2 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lucky

lucky Actief lid

22 jun 2006
    494
    0
    0
    Ik ben sinds kort begonnen met temperaturen op aanraden van mijn huisarts. Nu wil ik graag weten of ik het een beetje goed doe. Ik heb twee dagen een temperatuur gehad van 36.7 en 36.6 daarna zakte hij naar de 36.0 en de twee dagen daarna was hij weer 36.7 en 36.6 vandaag meette ik weer een temperatuur van 36.9 ik vraag me af of ik het allemaal wel goed doe. Kan je temperatuur zo een eind zakken van de 36.6 naar de 36.0? Wie kan mij een beetje op weg helpen? Groetjes brigitte. :)

2. Niet meer actief

Hoe en wanneer temp je als ik vragen mag?

3. Jessica77

Jessica77 Actief lid

24 mei 2006
    256
    0
    0
    Noord-Brabant
    Vlak voor je eisprong maakt je temp. een dip. Dus als je de dag erna een hogere temp. meette, dan is je ei geweest. Zo te zien aan je banner heb je je eitje gehad!

Het best is wel 's ochtends, in je bed te tempen, nog voordat je gaat plassen of tandenpoetsen.

Succes!

4. lucky

lucky Actief lid

22 jun 2006
    494
    0
    0
    Ik meet met een oorthermometer en doe het als ik wakker word. Dus misschien heb ik mijn eitje wel gehad? We hebben best wel goed geklust dus we wachten maar weer af. Groetjes brigitte.

5. appeltje

appeltje Niet meer actief

Het ziet er naar uit dat je de ei-temperatuurdip heb gehad. Maar voor iedereen is dat verschil anders. Meestal meet ik trouwens twee keer mijn temperatuur achter elkaar, omdat het nog wel eens een tiende wilt schelen.
    Ik heb ook speciaal een oorthermometer gekocht hiervoor, maar heb hem als snel de kast ingegooid. Binnen 1 minuut had ik zowel 37.5C, 36.2C als 39,5C getemperatuurd toen ik een keer ziek was....
    Ik ga liever voor de digitale thermometer onder de tong...

6. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    Je kan het beste met een digitale thermometer in je bips meten heb ik hier gelezen op de site (zie ook bij het onderwerp temperatuurkaartjes)

groetjes

7. appeltje

appeltje Niet meer actief

Ja, ik weet dat dat de meest nauwkeurige manier is, maar dat zie ik niet zo zitten! :)

8. Niet meer actief

Tempen moet je zeker niet doen met een oortermometer. En onder de tong staan ook vraagtekens bij. De beste manier is toch rectaal en altijd voordat je opstaat. Anders kan je het net zo goed laten.

9. lucky

lucky Actief lid

22 jun 2006
    494
    0
    0
    Ik eigenlijk ook niet. Ik probeer het eerst een maandje zo en anders doe ik het op jullie manier.

10. Niet meer actief

hehehe zo'n termometertje voel je nix van. Alleen het tipje hoeft er maar in hoor ;) Een drol is dikker :)

Succes ermee iig

11. ik temp ook onder mijn tong hoor, ben niet zo van het in mijn bips steken van dingen :oops:
    op een engelse site staat dat dat ook makkelijk kan, als je maar de hele cyclus op dezlfde manier blijft tempen...
    op fertilityfriend.com kun je trouwens online je grafiek heel makkelijk bijhouden, en ze geven ook info wat alles betekent, best handig!
    mijn temp schommelt ook redelijk tussen 36,05 en 36,5
    maar heb nog geen ei gehad

12. Niet meer actief

en dat komt dus omdat je 'm onder je tong legt ;) :)

13. lucky

lucky Actief lid

22 jun 2006
    494
    0
    0
    Ik heb ook zo een grafiek bij fertility friend en het is inderdaad leuk om het bij te houden. mijn huisarts raadde het aan om het te gaan bijhouden. Ik hoop toch wel dat het nu gauw raak is, maar je kan de natuur niet dwingen.

14. jammer genog niet nee, zou wel makkelijk zijn! ;)
    hadden we over 9 maanden een babyboom in nederland , want dan was iedereen op dit forum ineens plotsklaps zwanger :D

goh zou wel leuk zijn!

15. lucky

lucky Actief lid

22 jun 2006
    494
    0
    0
    Ik zou het niet zo erg vinden maar we gaan gewoon vrolijk verder toch? Wie weet, krijg ik nog een mooi kerstcadeautje. Haha, zou toch leuk zijn.

16. oke volgende ronde dan maar op een ies donkerder plekje :(

17. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik heb nu al 2 dagen een hogere temp dan normaal.
    Gisteren had ik 37.3 en vandaag 37.4 :(
    Heeft dit iets te betekenen= Mn eisprong heb ik al lang gehad...
    Ik heb namelijk altijd onder de 37 :(

Liefs Joyce

Deel Deze Pagina