met de handen eten?

Discussie in 'Voeding' gestart door lob, 30 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Mijn zoontje eet zijn avondeten al een tijdje heel slecht op.
    Hij moet er zo ie zo absoluut niets van hebben als wij hem via een lepeltje willen voeren... nee meneer wil zelf eten!
    En aangezien hij nog niet met een lepeltje of vorkje kan eten,
    eet hij met zijn handen.

Wij eten daarom elka dag iets wat hij makkelijk kan pakken (wortels, sperziebonen, broccoli, penne), maar ik mis de rijst en de spagetti enz!!

Zijn er meer kindjes die al een tijd met de handen eten? En zijn jullie die ooit weer mogen gaan voeren?
    Of zijn ze daarna zelf met een vorkje gaan eten?

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Oefenen, oefenen, oefenen en coƶrdinatie begint met je eigen handen dus lekker met de handen laten eten. Je kunt proberen het een beetje af te wisselen.. zelluf doen en proberen een hapje te geven. Geef 'm ook een lepel / vork. Wij zien nu dat zoontjelief (19 maanden) met een lepel kan eten (zelf scheppen). Hij kon al vrij snel van een lepel eten (als je de lepel gevuld aan hem gaf) en met een vorkje (boterham) ging ook vrij snel goed. Maar het is oefenen, oefenen, oefenen.
    Ik geloof dat 2 jaar als een mooie leeftijd wordt gezien om het echt zelf te kunnen doen (met een beetje hulp ;) )

Door rijst kan je een beetje creme fraiche doen of kwark zodat het plakt. En spaghetti? Gebruik gewoon een andere pasta die je kindje wel makkelijk kan pakken (fusilli bijvoorbeeld?)

3. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Wij zitten met het zelfde probleem. Ons zoontje eet al weken slecht zn avondeten en de enige manier dat hij nog wat wil eten is: "zelf doen". Dus hier ook grove stukken om zelf vast te houden.
    Ik schuif zelf wel eten op een lepel en stuur hem wat bij, maar 9 van de 10 keer accepteert hij de hulp niet. ook prik ik wat aan een vork en geef hem die in zn hand. Soms wil dat wel, soms gooit hij de vork op de grond. Vanmorgen met stukjes peer wilde het wel en heb ik hem luid gecomplimenteerd!
    Hij is nog jong dus ik maak er nog geen punt van. ik denk als ze er aan toe zijn en het ons zien doen dat ze dan vanzelf ook willen proberen!

4. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Hier nog 1 die lekker het avondeten met de hand eet. Zij is altijd een goede eter geweest en ik mocht haar altijd eten geven. Maar sinds een week of 2 wil ze d'r niks van hebben en at ze slecht, maar nu weet ze hoe ze de stukjes moet pakken en in d'r mond moet doen, dus nu eet ze weet goed.
    Ik maak trouwens wel gewoon spaghetti (rijst niet voor haar want dat schiet niet echt op), en dat gaat na 2/3x oefenen met de vingertjes ook prima, alleen tja, ik mag daarna natuurlijk wel alles poetsen (Vera zelf, de stoel, de vloer, de tafel en als ik pech heb mezelf ook :D).

Ooit krijgt ze potje avondeten en daar maak ik dan een spelletje van (kiekeboe), en dan laat ze het voederen wel toe, het duurd alleen een uurtje voor ze allles op heeft.

Deel Deze Pagina