ze weigert ineens rechterborst

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Danjay, 4 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danjay

Danjay Fanatiek lid

3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    Hoi Annemarie,

Ik heb een dochter van 4 maanden die bv krijgt, echter sinds maandag weigert ze de rechterborst en ik heb echt geen idee wat er aan de hand is, verder is het gewoon een vrolijke baby die nergens last van lijkt te hebben maar zodra ik deze borst aanbied draait ze haar hoofd weg en als ik te lang aandring gaat ze huilen, gisteren was ze zelfs helemaal over de rooie.
    De linkerborst gaat overigens prima.

Wat kan dit zijn?

2. Annemarie

Annemarie Bekend lid

11 apr 2011
    649
    0
    0
    Heb je klachten aan deze borst: pijn, knobbel (verstopte klier), heftig toeschieten of teruglopen productie?

3. Danjay

Danjay Fanatiek lid

3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    nee totaal niet, het is wel de borst met de minste productie maar dat is al zo vanaf het begin.

Ik ben gisteren bij de ha geweest maar met Madou was ook alles in orde volgens hem ik moest het maar bij het cb gaan vragen;)

4. Annemarie

Annemarie Bekend lid

11 apr 2011
    649
    0
    0
    Hoi Danjay,

Heb je de productie aan de rechterborst op peil gehouden of heb je haar nu steeds alleen met links gevoed? Als het laatste het geval is kan je ook met alleen links doorgaan, als je de productie rechts wel op peil hebt gehouden zou ik anders even iemand mee laten kijken, of even bellen met een vrijwilliger van VBN of LLL.
    Je dochter heeft ook geen voorkeurs houding? Wellicht last van haar oor aan 1 kant? (je kan haar eens in een andere positie aan rechts leggen , dus van links doorschuiven in zelfde houding)
    Ik kan er helaas niet een heel makkelijk antwoord op geven.

5. Danjay

Danjay Fanatiek lid

3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    Ik heb de productie op peil gehouden door te kolven maar nu merk ik dat ze zelf deze borst al heeft afgebouwd want er komt niet veel uit, ik geef nu deze borst steeds als eerste en dan drinkt ze wel allebei zodra ik hem als 2e geef pakt ze hem niet.

Waarschijnlijk heeft ze dus eigenlijk genoeg aan alleen de linkerborst.

Is het een probleem als ik iedere keer met rechts begin? of ga ik dan links weer afbouwen?

6. Annemarie

Annemarie Bekend lid

11 apr 2011
    649
    0
    0
    Perfect oplossing op deze manier, misschien bouwt rechts dan weer wat op. Links wordt toch leeggedronken want zit voller.
    merk je dat rechts weer meer wordt dan wel weer gaan afwisselen.

7. Danjay

Danjay Fanatiek lid

3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    Oke! dank je wel voor je hulp!

Deel Deze Pagina