Alchol

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Loesje 29, 7 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loesje 29

Loesje 29 Bekend lid

28 dec 2010
    660
    0
    0
    P&O
    Noord Brabant
    Hoi Dames,

Ik ben benieuwd hoe jullie hiermee omgaan...

Drinken jullie helemaal nooit nu je bezig bent om voor een kleine te gaan? Of alleen tussen menstruatie en eisprong?

Het kan natuurlijk zo zijn dat het nog maanden of zelfs jaren duurt dat je zwanger raakt, voor sommige lukt het helemaal niet, vroeg me af of jullie dan helemaal nooit een glaasje drinken?

Ik ben al helemaal geen drinker maar kan me voorstellen ooit in een situatie te komen dat je en glaasje mee wil drinken.

Thanx alvast!

2. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik heb er geen rekening mee gehouden, in het begin wel wat meer. Maar het heeft bij ons 2 jaar geduurd dus op een gegeven moment ben je er wel klaar mee om bepaalde dingen te laten staan.

3. jettje

jettje Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    Hoi hoi,

Ik heb er niet echt rekening meegehouden.
    Moet ook wel zeggen dat ik niet zoveel drink en als ik drink
    alleen in het weekend wanneer ik vrij ben.(werk onregelmatig)

4. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    Hi,

ik drink ook niet veel alcohol, maar houd er wel rekening mee dat áls het raak zou zijn ik geen alcohol drink, dus tussen eisprong en menstruatie.
    maar ik moet zeggen dat ik de alcohol nu al een tijdje helemaal heb laten staan en me dat ook wel bevalt (behalve met oud en nieuw dan :p)!

maar ik heb begrepen dat alcohol in de eerste zes weken van de zwangerschap niet al te veel kwaad kan (nog geen bloedcontact met baby)..

5. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    #5 Mime28, 7 jan 2011
    Laatst bewerkt: 7 jan 2011
    Ik hield er wel rekening mee, maar dat wil niet zeggen dat ik nooit wat dronk, tussen menstruatie en en eisprong 'gewoon' wat meestal al heel bescheiden was. Tussen eisprong en menstruatie in principe niet maar sociaal wel eens 1 glaasje, ik hield er vooral rekening mee dat ik niet veel dronk wat soms wel een wat minder was zoals met nieuwjaar en koninginnedag ofzo.

6. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik hou er rekening mee tussen eisprong en menstruatie. Juist als ik ongi word neem ik een lekker glas wijn, is er nog iets leuks aan..

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

daar heb ik pas rekening mee gehouden met een posi test, dat raden vk's en gyn's ook aan. je kunt ook overdrijven ;)

8. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    ik drink sowieso weinig.. maar je hoeft er eigenlijk pas rekening mee te houden vanaf het moment dat je het weet hoor.. de eerste weken is er weinig wisseling tussen jullie. Handig bedacht:D

9. bonita

bonita Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.155
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik drink gewoon alcohol, vanuit de gedachte dat je maar nooit weet hoe lang het nog zal duren. Zodra ik een positieve test in handen heb, zal ik natuurlijk de alcohol laten staan.

10. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    Ik heb ook gewoon gedronken totdat ik een positieve test in handen had.

11. Marrr

Marrr Fanatiek lid

9 aug 2010
    1.458
    0
    0
    Ik ben wel gestopt met alcohol drinken op het moment dat we besloten dat we er voor gaan.. (Al was dat wel tijdens een cocktail.. ;)) Maar daar moet ik wel bij zeggen dat ik echt sporadisch dronk en dan maar heel weinig. Dus mis er absoluut niks aan...

12. Moniekske

Moniekske Nieuw lid

20 dec 2010
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb er de eerste keer heel veel rekening mee gehouden. Pilstop was sigaretten en alcohol de deur uit. Toen een miskraam gehad op 9,5 week. Nu drink ik alleen een glaasje wijn voor mijn eisprong. Tussen eisprong en NOD laat ik mijn glaasje staan. Volgens de VK kan dit helemaal geen kwaad omdat je de eerste 6 weken geen bloedbaan deelt met je kindje.

13. almika

almika Fanatiek lid

6 jan 2011
    2.101
    0
    0
    alles waar TE voor staat is slecht dus ook te veel alcohol. dit kan vruchtbaarheid aantasten dus ik drink wel maar in weekend.

overigens is idd zo dat de 1e 4 weken er geen bloedcocntact is vanaf 4e week worden streng en placenta aangemaakt dus dan maar oppassen ene beter laten staan...hoewel ik mij afvraag wat slechter is..gewoon lekker stug door roken of af en toe een glas rode wijn

14. Sic

Sic Bekend lid

17 dec 2010
    777
    691
    93
    Na eisprong nog 2 keer een glaasje wijn gedronken tot tijd was om te testen (2 dagen voor NOD testte ik positief). Ik rookte eerder ook, maar weinig en dit tijdens 'wachten' ook teruggebracht naar 3 sigaretten per dag. Vanaf positieve test gelijk geheel gestopt. En ging eigenlijk heel makkelijk. Nu was ik natuurlijk al geen zware roker ...

Was wel apart met Oud en Nieuw. Wij hebben nogal een bourgondische vriendengroep en ik was bang dat het direct erg zou opvallen als ik niets dronk en ik wil het nieuws nog even voor ons houden. Dus alcoholvrije wijn overgegooid in een andere fles en onder het mom van; ik drink liever geen verschillende soorten wijn, deze maar gedronken. Ha, een vriend van me had het idee dat ik 'hem behoorlijk had zitten'. Hebben mijn vriend en ik later nog erg had om gelachen.

15. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    #15 Maedra, 7 jan 2011
    Laatst bewerkt: 7 jan 2011
    Ha Sic wat grappig. Ik vind overigens die alcoholvrije wijn echt niet te drinken (ik heb ze volgens mij allemaal geprobeerd, welke drink jij en is die wel lekker dan?). Nu drink ik liever Amé of druivensap. Of een maltbiertje. :)

Wat de meiden hier zeggen daar sluit ik me bij aan, het kan geen kwaad om tot je positieve test te drinken, maar je moet gewoon doen waar je je goed bij voelt. Ik heb ook een miskraam gehad vorig jaar en was zo teleurgesteld in mijn lijf (zo gezond geleefd en dan gaat het toch mis) dat ik daarna weer ben gaan roken. Nu ben ik net weer gestopt (sinds zondag) en voor de zekerheid laat ik de drank doordeweeks ook staan (gezonder en makkelijker om dan van de sigaretten af te blijven). Dit weekend ga ik wel een wijntje drinken. :)

16. Within

Within Niet meer actief

Ik ben sinds 1 januari al gestopt met drinken. Niet eens omdat we dit jaar voor een kleine willen gaan, maar omdat alcohol ook een negatief effect heeft op mijn spieren. Alleen met oud&nieuw enz zal ik de champagne niet laten staan.. Tenzij ik zwanger ben natuurlijk :p

17. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Hier precies hetzelfde hoor! Vind 9 maanden en dan borstvoedingtijd lang genoeg om niet te drinken ;).

18. nataik

nataik Fanatiek lid

18 nov 2009
    1.992
    0
    0
    verzorgende
    Wij drinken in het weekend gewoon nog een glasje rosé, drinken er dan 2 á 3 op een avond, werk onregelmatig, dus drinken niet eens elk weekend wat.
    Ik zeg geniet ervan zolang het nog kan. ;)

19. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Vanaf een positieve test geen alcohol meer!

20. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Die 9 maanden ok, maar borstvoedingstijd niet hoor, ja na een paar weken dan. Ik drink maar 1 glaasje.

Deel Deze Pagina