kan ik nog ouderschapsverlof krijgen??

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Damay77, 21 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Even een vraagje. m'n meissie is nu 5 maanden en ik heb geen ouderschapsverlof aan gevraagd omdat ik er domweg vanuit ben gegaan dat ik er financieel dan erg op achteruit zou gaan.
    nu stond er op de site van het nibud een programma die het verschil in inkomen uitrekend tussen je houdige situatie en een nieuwe situatie met bijv. minder werkuren.
    volgens dit programma zou ik er 67 euro/maand op achteruit gaan als ik 5 uur per week minder zou werken. (en dus 1 dag KDV minder).
    nou gaan die bedragen vast volgend jaar nog wel veranderen maar mag ik nu nog ouderschapsverlof aanvragen of had ik dit al bijv. voor de geboorte moeten doen en heb ik nu pech gehad???

2. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.577
    113
    je hebt geen pech gehad.
    totdat je kind 8 is ( of een jaar jonger) kun je ouderschapsverlof aanvragen.
    Mijn man is er net mee gestart en onze oudste is 4 en de jongste is 2

3. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon doen, ik ben vorig jaar september begonnen toen de oudste al 3 was. Met een halve dag in de week heb ik van hem nog kleine 3 jaar te gaan en daar kan het verlof van de jongste dan gelijk achteraan.

4. almika

almika Fanatiek lid

6 jan 2011
    2.101
    0
    0
    kan idd nog steeds hoor, idd tot 8 jaar. en ze zijn het verplicht evenuteel de dagen waarop je wilt opnemen kunne ze bezwaar maken. je krijgt overigens een compensatie van belasting als je oudeschaspverlof opneemt. was sprake van afschaffen in 2012 maar blijft gelukkig, is 4,11 per uur. je had uitgerekend wat je achteruit gaat maar heb je rekening gehouden met deze compesnatie.???

5. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Jup, gewoon aanvragen dus!
    Hier scheelde het netto (= na verrekening van minder inkomen met 1 dag minder kdv) slechts € 10,00 !

6. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    nee, had ik nog geen rekening mee gehouden. volgens salarisadministratie ga ik er zo'n 170 euro/maand op achteruit. MAAR, voor mij is het anders want ik ben alleenstaand. dus omdat ik in inkomen achteruit ga, ga ik weer in allerlei toeslagen omhoog. zo zou ik in de nieuwe situatie ineens 110 euro huurtoeslag krijgen, waar ik nu niets krijg. maar ik wacht even af wat er precies allemaal in 2012 gaat veranderen qua verzekering en dergelijke zodat ik precies kan uitrekenen wat en hoeveel alles duurder gaat worden.

7. almika

almika Fanatiek lid

6 jan 2011
    2.101
    0
    0
    nog een voordeel dus

Deel Deze Pagina