Ik ben gestopt met de pil en we willen heel erg graag een kindje. Nu werk ik bij de Politie, en werk dus erg onregelmatig. in de vroege dienst moet ik om 6:30 beginnen dus moet dan 5:45 weg. Mijn man gaat s`ochtends om 4:30 uur weg en komt tussen 17:00 - 19:30 thuis. Een KDV is voor ons dus helemaal niets. mijn man werkt 5 dagen en ik wil er 3 gaan werken. We hebben dan voor 2 dagen in de week een oppas of iets nodig. Heeft iemand hier ervaring mee? liefs
Wij hebben hetzelfde probleem...al is het voor ons niet echt een probleem aangezien mijn moeder gelukkig op kan/wil passen. Ik weet van collega's dat er ook 24-uurs kinderopvang is, ook wel flexibele kinderopvang genoemd. Die is speciaal voor ouders die onregelmatige diensten werken en dus buiten "kantooruren" een KDV zoeken. Ik weet verder geen voorwaarden ofzo dus even op google zoeken voor meer info en adressen.
Hoi Dasiy, Zo dat is vroeg , dat betekend dat je je kindje straksjes rond 05.00 uit zijn of haar bedje moet halen. Als hij/zij in de maxi cosi zit gaat dat nog wel redelijk, maar als ze eruit zijn gegroeid wordt dat toch wel lastig. Ik zou toch een familielid aanraden...oma/opa dat je de avond ervoor je kindje al kan brengen. Succes met het maken van beslissingen
Misschien kun je gaan voor een gastouder aan huis, die kan dan ook erg vroeg naar huis weer als jij thuis ben. Wel lastig inderdaad, kan je niet een tijd geen vroege diensten draaien en meer nachtdiensten ofzo, dat jij en je vriend elkaar aflossen?! Niet romantisch, maar misschien wel een oplossing. Succes! Hoop dat je snel zwanger bent .
Onze kinderopvang biedt idd ook flexibele opvang. Zo is er iemand die als kraamverzorgster werkt en daardoor ook wel eens 's avonds laat of 's ochtends vroeg opvang nodig heeft. Ze belt dan vantevoren even hoe laat het kindje eraan komt en dat is dan snel geregeld! Gastouder aan huis vond ik overigens ook een goed idee!
Ik werk ook onregelmatig en breng me dochter bij gastouder. Erg makkelijk geef me diensten door voor de komende 3 maanden en als het dan eens veranderd vind ze het ook niet erg.