ik weet het even niet meer!

Discussie in 'De lounge' gestart door jessi, 14 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Ik weet het niet meer we werken ons allebei de pleuris geven geen gekke dingen uit en we blijven in het rood staan. Denk je er weer een beetje boven op te komen komt er weer een rekening waar je u tegen zegt. We staan nu 950 euro in het rood. En ik snap het niet ik doe zo goedkoop mogelijk boodschappen en koop goedkope kleding. Ik kan wel janken. Slaap er slecht door maar het erge is dat mijn relatie constant gespannen is daardoor. Wat doen we nu fout ik ben minder gaan werken maar dat kan niet anders aangezien mijn moeder niet elke dag kan oppassen. We hebben het KDV geprobeerd maar daar werd Lisa dood ongelukkig en ik werkte alleen nog voor het KDV. Aan de buitenkant lijken we een blij en vrolijk onbezorgd jong gezin. Als ik het vertel aan iemand word het afgedaan als oww dat is toch niet zoveel maar ik hou er gewoon niet van om rood te staan. We hebben nog wel wat spaargeld maar ook niet super veel.
    Ik ben het strijden zo zat en waarom denkt iedereen toch dat het wel mee valt!!!

Ik weet niet zo goed wat ik met dit topic wil gewoon even van me afschrijven en me hart luchten.

in ieder geval bedankt voor het lezen

Liefs jessjuh

2. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    wat een vervelende situatie meid... misschien kun je eens al je uitgaven van jullie op papier zetten, dit geeft vaak een heel duidelijk beeld waar je eventueel nog op zou kunnen besparen.

Een aantal jaren geleden hadden wij ook steeds dat we rood stonden en stelselmatig tekort hadden. Door alles op een rijtje te zetten hebben wat kunnen bezuinigen en gaat alles nu prima. Natuurlijk wil dat niet zeggen dat het bij jullie ook zo gaat, maar misschien helpt het wel iets.

Wil je in ieder geval veel sterkte wensen en laat je hoofd niet hangen. Dikke knuf!!

3. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Wat vervelend voor julllie, vooral omdat je zo hard werkt! Heb je je uitgaven al goed in zicht? Dus dat je precies bijhoudt wat waar heen gaat? Hebben jullie abbonnementen waar je vanaf kunt? Rood staan is idd zonde, veel rente. Misschien kunnen we je helpen,maar dan moeten we wel wat info krijgen en weet niet of je dat wil... Krijgen jullie al combinatiekorting? Is iets bijverdienen een optie? Al is het marktplaats ofzo om jullie uit het rood te krijgen....

4. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Als 'gezin' ken ik het probleem niet, maar vanuit mezelf wel. Ik heb dit een hele lange periode ook gehad... Continue rood staan... Niet zozeer door dure dingen te kopen of dingen te kopen waar ik eigenlijk het geld niet voor had... Nee... Gewoon door te leven!
    Ik had een baan dat me een x-bedrag aan salaris gaf en dat ging iedere maand schoon op aan wonen, boodschappen, wat andere basisbehoeften, rekeningen, school etc. Verschrikkelijk vond ik het!

Daardoor heb ik nooit een buffer op kunnen bouwen en heb ik nog steeds met enige regelmaat dat ik iets rood sta. Niet meer zo desastreus als vroeger, maar toch nog wel eens...
    Ik heb geen baan en mijn vriend is 'kostwinner'. Hij verdiend ook erg goed, dus die ruimte en mogelijkheid is er. Maar ik vind het toch een beetje vervelend om alles met zijn geld te betalen, dus soms reken ik dan toch nog even met mijn pas af ( omdat ik wel wat geld krijg van kleine klussen ), maar dan heb ik altijd ook net een lullige rekening over het hoofd gezien en het is weer de eindjes aan elkaar knopen.

Ik begrijp je frustratie en verdriet hierover erg goed. Het voelt heel naar, terwijl je helemaal niet uitbundig leeft, zie je het geld als sneeuw voor de zon verdwijnen iedere maand.

Misschien kun je je door een gift van een van de ouders je eenmalig uit dat min-bedrag halen en dan alles bijhouden wat je uitgeeft en wellicht toch nog ergens op korten?

Ik weet het ook niet, ik heb dat ei ook nog niet helemaal uitgevonden.
    Wel wens ik je veel sterkte!

5. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    ik hou het bij op de rekening om te zien wat waar naar toe gaat. Het meeste word besteed aan hypotheek, service kosten in de flat en ziekenkosten. Verder geef ik zo'n 75 euro in de week uit aanboodschappen inclusief luiers en andere baby producten.Verder zo'n 60 euro aan de telefoon/tv/internet. 115 aan gas en licht.

Heel af en toe koop ik eens wat voor Lisa dat is per maand zo'n 25 euro en voor mezelf heb ik geen eeuwigheid nog iets gekocht.

Arne heeft wel wat duurdere hobby's maar daar is hij ook al mee gestopt ivm geld gebrek.

6. Djinti2011

Djinti2011 Bekend lid

8 aug 2007
    772
    0
    0
    Medewerkster order fullfillment
    Eindhoven
    De ultieme tip heb ik niet voor je.
    Maar wil je wel even een hele dikke digi knuffel geven! xxx

7. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Klote is dat zeker. WIj hebben dat ook heel lang gehad, zo erg dat ik op een moment gewoon niet wist hoe ik de volgende rekening van de opppas moest betalen. Wij hebben toen besloten om nog een rekening te openen en mijn loon naar de rekekning te laten storen. Mijn man zijn loon was genoeg voor de vaste lasten. Mijn schoonouders hebben toen gezorgt dat wij niet meer in de rood staan en sinds die tijd gaat het helemaal goed.
    Hou iedere maand bij wat er is afgeschreven en van mijn loon moeten we dan boodschappen, tanken en extra dingen doen. Als dat op is is het gewoon op en moeten we wachetn tot ik weer loon krijg,.

8. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Berekenen wat je aan je vaste lasten kwijt bent (dus huur/hypo,gwl etc) Van wat je dan overhoud 100/150 (of minder) op de rekening laten staan en de rest naar een andere rekening storten waar je van leeft en mee pint. Dan ''moet'' je het wel doen van het geld wat je overhoud. Als je dit een paar maanden volhoud loop je vanzelf weer in.

Nu denk je dat je dit bedrag niet kan bezuinigen maar als het moet lukt het (vaker limo ipv fris/sap, goedkoop beleg, goedkoop brood, geen gesneden dingen kopen, geen duur vlees etc)

9. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Haha komt dus neer op wat ik hierboven postte ;)

10. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Ja en het werkt echt. Je moet dan ook de pinpas van de rekening waar de vaste lasten vanaf gaan eigenlijk ergens neerleggen waar je die niet zo makkelijk pakt. Heb je die bij je en je komt een keer te kort dan pak je sneller naar die pas en als je die weg legt kan je die niet pakken. Wij hebben die pas aan mijn schoonouders gegeven, ligt bij hun veilig verstopt.

11. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Werkt idd. Wij doen het ook zo. Ik vind het trouwens ook gewoon overzichtelijker, ik heb beter door hoeveel we nog te besteden hebben. Als ik het op de rekening laat staan waar alles vanaf geschreven wordt heb ik geen notie van hoeveel ik nog heb,je zit niet bij elke boodschap op je rekening te turen welke dingen er al vanaf zijn en hoeveel je nog overhoudt.

En idd,op is op. Dan wordt het flessen wegbrengen ;)

12. marilouise

marilouise Niet meer actief

Ik herken het voor de buitenwereld zijn wij het perfecte gezinnetje. maar dat is wat een ander denkt. Wij moeten ook iedere cent omdraaien om het leuk te hebben en sparen voor bepaalde doeleinden. Gelukkig na 2 jaar volledige shit gaat het beter ondanks dat mijn baan volledig is weggevallen redden we het nu. Kan je zien dat je steeds meer gaan interen en nog kunnen we leuk leven.

Ik heb denk ik wel de mazzel dat mijn man in financiele wereld zit dus die heeft echt een programma helemaal naar onze wensen opgebouwd, van daaruit zijn we gaan kijken via zijn werk bleek hij fikse kortingen te krijgen op verzekeringen dus hebben we alles overgeschreven naar centraal beheer. Alleen daarop besparen we per maand al 80 euro. zo zijn we ook overgestapt van ziggo naar kpn bespaarde ons geld. energie bekeken en ook daarin geswitcht. Wij wonen in de polder veel hout van de bomen en wij gaan de schoorsteen laten vegen en de open haard weer gebruiken. En zo zijn er nog veel meer dingen je moet er wel goed voor gaan zitten en dan kom je steeds meer dingen tegen
    Succes en verwacht niet dat het volgende maand weg is!

13. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Zelfde hier, iedere maand moet er geld bij terwijl we kwa inkomen toch echt niks te klagen hebben.

We hebben vorig weekend alles berekend. Alle vaste lasten in een jaar hebben we bij elkaar opgeteld (en dan dus ook bijvoorbeeld contactlenzen en het eigen risico van de zorgverzekering, ruim aangehouden) en gedeeld door 12. Dat bedrag, plus 50 euro, gaat straks elke maand op een rekening gestort worden waar alle lasten vanaf gaan. Zoals hierboven al gezegd dus.

Op de rekening waar het geld binnenkomt staat dus altijd alleen maar wat we ook daadwerkelijk te besteden hebben.

Schrok er trouwens van hoe hoog dat bedrag is! En toch moet er al maanden elke keer geld bij :) Nu dus flink gaan sparen...

Nog tipje, misschien heb je het al. Maar wij hebben onlangs de voorlopige teruggaaf ingevuld voor 2012. Omdat we nu een kindje hebben en beiden een deel ouderschapsverlof opnemen krijgen we echt enorm veel terug. Nu helemaal, het bedrag voor het hele jaar wordt verdeeld over de maanden die we nu nog hebben. Dan kun je uit het rood komen en ga je het hopelijk weer wat zonniger zien...

14. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Ik ken het ook. Voor de buitenwereld lijken wij ook een gezin die alles perfect voor elkaar heeft. Maar ook hier is het elk dubbeltje omdraaien :( Mede doordat ik vorig jaar van andere baan ben veranderd, omdat we verhuisd waren en de afstand te groot werd van huis naar werk. Maar goed, daardoor verdiende ik wel 400 euro in de maand minder.. En nu zit ik sinds vorige week in de ww. Maar er is nog niks bekend over hoeveel ik krijg en deze maand krijg ik dus ook nog geen geld :( Wil je even heel veel sterkte wensen!

15. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Wat naar voor jullie!

Hier wel een beetje herkenbaar hoor. Ik ben (tijdelijk) gestopt met werken (ZZP'er) en geen enkele inkomsten behalve die van mijn man. We hebben netto 2300 euro ingeleverd. Toch is het me dubbel en dwars waard.

Wij staan ook regelmatig in het rood, maar ik kan me er niet heel erg druk om maken. We hebben onze rekeningen betaald, kunnen eten, doen nog steeds leuke dingen. Ik ga me pas zorgen maken als we helemaal niets meer kunnen opnemen. Maar dat komt niet zover (hoop ik), want tot nu toe zijn we altijd creatief geweest. Je hebt een beetje spaargeld dat is al hartstikke goed, er zijn weinig mensen die dat hebben hoor!

Maak er alleen geen ruzie er samen over. Dat is het niet waard. Die energie kunnen jullie beter stoppen in creatief zijn.

Al gedacht aan marktplaats? Ik heb zo afgelopen maand 100 euro verdiend :D!

16. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Toch proberen te kijken waar je geld op kan verdienen. Goedkopere verzekeringen, abbonnementen opzeggen of bij een goedkopere provider afnemen, hebben jullie een auto en is die echt nodig of kan je man ook met openbaar vervoer/fiets naar zijn werk, proberen elke week wat over te houden van het boodschappenbudget en dat opsparen.

Bezuinig op boodschappen, kijk eens goed of het product ook ergens anders goedkoper te krijgen is. Maak een weekmenu en haal alleen datgene wat je daarvoor nodig bent.

Het is moeilijk, maar op een gegeven moment gaat het je lukken.

17. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pinnen is gewoon funest.
    Het beste kun je terug naar het ouderwetse huishoudgeld.
    Probeer eens een week te leven op contant geld en op=op.
    En kijk eens onderin de schappen, dat scheelt een heleboel geld. Een zak macaroni van de c1000 (die rood witte verpakkingen) kost nog geen 30 cent!

18. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Je schrijft dat je rekeningen krijgt waar je 'u' tegen zegt.
    Wat voor onverwachte rekeningen zijn dit dan??

En idd....reken uit wat je vaste lasten zijn. Stort dit bedrag elke maand opnieuw op een bepaalde rekening. Het geld wat je overhoudt kun je besteden aan boodschappen, kapper, cadeautje, etc etc. Dit geld zet je ook op een andere rekening dan de vaste lasten rekening. En wil je niet in het rood komen te staan, dan mag je niet meer uitgeven dan wat je op deze rekening hebt staan. Persoonlijk denk ik dat je op de boodschappen bijvoorbeeld nog wel kunt bezuinigen.

Maar...vervelende situatie hoor. Helemaal omdat het je relatie ook onder druk zet.

19. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Niet lullig bedoeld hoor, in tegendeel, maar is het niet zo dat je nog leeft alsof je je oude inkomen nog hebt? Heb eens bekeken wat je zoal post op zp en daar kom ik dingen tegen als dagjes shoppen, dagjes dofinarium, primark voor tassen en sieraden e.d. Misschien dat soort dingen even niet meer doen nu... Ik vind het super herkenbaar allemaal. Ben na de geboorte van onze dochter ook minder gaan werken en moet er kdv bij betalen, dus ons inkomen is ook best minder geworden. Vond en vind het enorm moeilijk om daarmee om te gaan, we leven nog steeds alsof het er wel is.

20. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Hmm, ja. Als jullie echt niet verder kunnen bezuinigen op de uitgaven, zit er maar één ding op. Meer inkomsten genereren. Dus óf je vriend zal meer in het la-tje moeten brengen, óf jij zal toch weer meer moeten gaan werken. Misschien dat je dochtertje het meer naar haar zin zal hebben op een ander kdv? Of anders een gastouder zoeken of een oppas aan huis. Heel veel stelletjes zijn nou eenmaal noodgedwongen om BEIDEN te werken om het hoofd boven water te houden. Kijk uit dat jullie schulden niet nóg meer oplopen voordat het uit de hand loopt. Sterkte en succes! :)

Deel Deze Pagina