Wanneer eerste echo?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Eerstebeeb, 24 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eerstebeeb

Eerstebeeb Bekend lid

6 mei 2011
    585
    1
    0
    NULL
    NL
    Door een slechte eerste zwangerschap en een tweede die op een miskraam uitliep heeft de gynaecoloog mij geadviseerd om bij een volgende zwangerschap eerder en wat vaker een echo uit te laten voeren.nu ben ik weer zwanger.volgens nod nu 5+2 en als ik ovulatie aanhoudt 4+3. ik mocht maar de vk of naar de gynaecoloog.wat ik zelf fijner vond.Heb nog steeds niemand gebeld omdat ik eigenlijk niet durf.bang om te vroeg te zijn zodat er nog niets te zien is maar heb ook stress dat het weer mis is,omdat de klachten weer afnemen.weet dus precies wanneer de eisprong was.met hoeveel weken zou er hartslag te zien moeten zijn?sorry..maar ben zooooo bang

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Eerstebeeb,

gefeliciteerd! Ik snpa je onzekerheid hoor; altijd lastig, want wachten duurt zo lang! Een kloppend hartje zie je bij 6 weken zwangerschap. Maar in de praktijk zie ik vaak mensen bij 6-7 weken waarbij ik nog niets kan zien, of onduidelijk beeld heb etc. Dan gaan mensen vaak met meer onzekerheid weg dan dat ze kwamen. En dan is een week of 2 wachten op de volgende echo voor uitsluitsel lang! Ik zou je dus adviseren om uit te gaan van je ovulatie en dan echt pas bij minimaal 7 weken zwangerschap te gaan. Dan sla je een mogelijk nog onzekerder makend traject over.
    Ik duim met je mee!

Groeten Brigitte

Deel Deze Pagina