hoe lang kun je testen?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door kikker2, 1 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kikker2

kikker2 Bekend lid

8 jun 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    een beetje vreemde vraag, maar ik werk in de zorg en er bestaat een vermoeden dat 1 van de clienten zwanger is (wordt dikker,vooral buik, eet als een bootwerker, is erg moe) Nu wil mijn collega een zw.test gaan doen, maar als het zo is hebben we geen idee hoelang. Dus mijn vraag, tot hoe veel maanden geeft zo'n test aan dat je zwanger bent? Er staat me nml. vaag iets bij dat het HCG hormoon veranderd na een aantal maanden (bijv. moeders voor moeders kun je ook maar beperkte tijd meedoen.)

2. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.341
    0
    0
    Denk dat je maximaal 3+ op een clearblue digitaal kunt zien hoor, als je een test doet waarop staat dat ze zwanger is, zal ze toch naar een arts moeten, dan weet je meteen hoelang ze zou zijn.

xxx

3. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    het klopt dat het hcg aan het afnemen is.. maar er blijft altijd nog hcg in ruime hoeveelheid. In ieder geval ruim voldoende voor een test!

Lastig probleem

4. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Het lijkt me beter om bloed te laten prikken, dan is de huisarts ook meteen op de hoogte.

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

6. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    Ja volgens mij moet je idd de hele zwangerschap een positieve test krijgen, ook al neemt het HCG af. Alleen een arts kan je dus vertellen hoe lang ze zwanger is (aan de hand van een echo waarschijnlijk)

7. kikker2

kikker2 Bekend lid

8 jun 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    Bedankt voor de reacties, het gaat mij er vooral om, dat mocht het maar een paar maanden kunnen,en ze zou al verder blijken te zijn dat mijn collega een test doet, en die negatief zou blijken te zijn, omdat ze te ver heen is.
    Ik laat wel ff horen hoe het afgelopen is.
    Ik vind het zelf ook een lastige situatie, want hoe ga je er dan mee om. En ik denk dat ze als ze zwanger is, ze toch al een poosje heen is, omdat ze al zo'n buik krijgt, in het gezicht dikker wordt. ze eet ook wel erg veel, maar dan zou je dat toch over haar hele lichaam moeten zien, en niet alleen op haar buik?Precies op zo'n zwangere buik plek?

8. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.052
    941
    113
    Vrouw
    Heftig hoor.. Ook ik werk in de zorg, snap dat je je er erg zorgen over maakt.. Maar alles wat je opnoemt kan zkr op zwangerschap wijzen he.. Blijf je verhaal hier zkr volgen..

9. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    @kikker.. ja ik denk dat als het het eten is dat ze dan overal dikker zou moeten worden.
    Maar er kan best wat anders aan de hand zijn qua hormonen dan alleen een zwangerschap..
    Dus mocht ze niet zwanger zijn zou je toch kunnen laten uitzoeken wat er wel is

10. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dat kan dus niet, want zoals gezegd: eigenlijk test je de hele zwangerschap door positief.

Desondanks zijn er ook vrouwen die met een gewone zwangerschapstest niet positief testen, maar waarbij uit een bloedtest bij de dokter uiteindelijk wel blijkt dat ze zwanger is!
    Dus bij een negatieve test zou ik sowieso (gezien de symptomen) een bloedtest laten doen om echt duidelijkheid te krijgen.

En ik weet het niet, maar er zijn bijvoorbeeld ook schildklieraandoeningen waarbij je dikker kunt worden.

11. kikker2

kikker2 Bekend lid

8 jun 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    Ja er wordt denk ik wel verder gekeken, wat er dan aan de hand is. het spannende zit hem er vooral in dat 2 van onze clienten een relatie hebben gekregen, terwijl dit op de woongroep niet toegestaan is. Toen de vrouwelijke client kwam wonen is de afspraak gemaakt, dat als ze een relatie zou krijgen ze dan moest verhuizen, dit hebben we meerdere malen aangekaart, maar het managment gaat er zeer laks mee om, er is geen andere plek wordt er gezegd
    en als ze zwanger blijkt te zijn, zit er aan het hele verhaal nog wel een heeeeele lange staart.
    Ik zou bijna zeggen, ik hoop dat het zo is,om het managment op zijn neus te laten gaan, ware het niet dat er mens(jes) levens mee gemoeid gaan.

12. kikker2

kikker2 Bekend lid

8 jun 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    Voor de meelezers:

ze is niet zwanger, maar at gewoon veel te veel. (ze kwam 10 kilo aan in 4 maanden!)
    Bedankt allemaal voor het meelezen.

13. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    zoww die voelt zich goed verzorgt bij jullie;)
    wel een opluchting lijkt me!

14. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Oh, gelukkig maar! Dat zou toch best een hoop 'gedoe' hebben gegeven, denk ik zo...

Deel Deze Pagina