Help! Kan ik zwanger zijn?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door lana28, 2 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lana28

lana28 Nieuw lid

2 jun 2012
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een paar vraagjes... Ik ben anderhalve maand geleden gestopt met de pil, niet omdat ik zwanger wil worden (ik ken mijn vriend pas 5 maanden) maar omdat ik zo'n last had van de pil. Op 13 mei werd ik gewoon ongesteld en heb daarna een week lang elke dag sex gehad zonder bescherming. Ik ging ervan uit dat ik dan nog niet zou ovuleren. Daarna hebben we er voor gezorgd dat hij niet in mij zou klaarkomen. Op 23 mei kreeg ik plots last van 'ongesteldheid' krampen en bij het afvegen bruin (slijmerig) bloed. Het was maar een beetje bloed en duurde maar twee dagen. Daarnaast heb ik allerlei andere klachten, opgeblazen buik (al 5 dagen niet naar de wc kunnen), 1 hele dag hoofdpijn gehad, sinds gisteren erg moe en sinds vandaag een klein beetje misselijk (moet niet overgeven). Ik ben trouwens een roker, als ik zwanger zou willen worden zou ik al veel eerder willen stoppen met roken. Ik zou niet willen dat ik nu per ongeluk zwanger zou zijn en de eerste weken gerookt heb. Ik heb gisteren en vandaag een test gedaan, allebei negatief (maar het is nog een week voor mij NOD). Kan je al zo snel zwangerschapsymptonen hebben? En wat is de kans dat ik zwanger ben na een week onveilig vrijen na mijn ongesteldheid? Misschien beeld ik het mij allemaal in of ben ik aan het ontpillen (slikte maar 3 maanden de pil). heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt? Groetjes, Lana

2. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    sperma kan redelijk lang overleven, met uitzondering zelfs een week! Ik zou testen op je NOD.. succes!

3. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Idd wachten tot je nod , en nu wel bescherming om doen , je bent 14 dagen vruchtbaar tot je nod .

4. kyrah12

kyrah12 Actief lid

2 mei 2012
    339
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je wilt niet per ongeluk zwanger worden?? maar je laat wel de pil staan en doet aan onbeschermde sex... Dat noem ik niet meer per ongeluk zwanger worden!!!

Maar goed dat terzijde... denk dat je te vroeg getest hebt.. je zegt zelf je zit nog een week voor je nod.. Er zit een zeker een kans in dat je zwanger bent geraakt...

5. MoessieLin

30 mei 2012
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil je niet bang maken maar bij sommige vrouwen komt het ook wel eens voor dat ze ver voor de 14 dagen (ovulatie periode) hun eisprong hadden. En sperma kan heel wat uurtjes overleven in jou lichaam. dus dat zou in jou geval ook zo kunnen zijn.
    Maar ondanks dat je niet zo lang de pil geslikt hebt zou het ook best door het ontpillen kunnen komen. De pil kan rare invloed op jouw lichaam hebben.
    Ik zou idd je nod even afwachten...

succes!

6. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    ja weet je meid... van seks kun je zwanger raken... niet klaar komen in je en dus voor eht zingen de kerk uit, of rond je ei geen seks enz.. succes...

7. Lady Flower

Lady Flower Fanatiek lid

2 nov 2011
    1.055
    0
    0
    iedereen die onbeschermde sex heeft kan zwanger raken.....je kunt dus zwanger zijn!

De klachten kunnen ook komen door het ontpillen maar als je (nog) niet zwanger wilt worden zou ik gewoon iets gebruiken.

8. Within

Within Niet meer actief

Ook van voor het zingen de kerk uitgaan kan je zwanger raken.. voorvocht bevat ook gewoon sperma.

9. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik zou een test doen op je nod,nu heeft het nog geen zin.

Je wil niet per ongeluk zwanger worden maar hebt onbeschermde sex...... En ook van voorvocht kun je zwanger raken. Ik weet niet van wie jij sexuele voorlichting hebt gehad, maar zou het nog eens over doen. Ik denk dat je in je handen mag klappen als je niet zwanger bent.

10. Kiwii

Kiwii Bekend lid

6 apr 2012
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben het wel eens met twinkle.... hoe wou je het na de zogenaamde "het kan geen kwaad" periode doen dan?? Je kon toch meteen condooms gebruiken.

11. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    je heb helemaal gelijk twinkle star
    vind t wel erg dom om zo laks te doen en dan ook nog verontwaardigd vragen of je zwanger kan zijn,idd er heeft wat aan jou sexuele voorlichting geschort,

12. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Voor het vervolg, mocht je niet zwanger zijn raad ik je aan wanneer een pil je niet bevalt eerst terug te gaan naar je huisarts je klachten te beschrijven en eventueel een andere pil te vragen voor je aan onbeschermde sex begint daar komen tienermoeders van. Bought the t-shirt, ik ben daar ook geweest altijd geluk gehad dat ik de kans nu heb om van de juiste man een kinderwens te hebben :)

13. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Een beetje dom.......
    Waar heb jij sexuele voorlichting gehad?????
    Als de pil niet lekker voelt, ga je toch een ander anticonceptie gebruiken?
    Er zijn genoeg manieren om niet zwanger te raken!
    Hoe oud ben je?

Jij kunt heel goed zwanger zijn, zou volgende week op de dag dat je ongi moet worden nog eens testen.
    O en ja je kunt behoorlijk vroeg al symtonen hebben..... had ik ook en zie mijn onderschrift!!

Weet je als je niet zwanger wilt worden gebruik dan wat of doe aan geheel onthouding!! Maar zo lijkt het of je eigenlijk toch wel stiekem een kindje wilt!

14. 2xtantein1week

2xtantein1week Fanatiek lid

15 dec 2011
    2.166
    1
    0
    Gefeliciteer mamasylvia!

En TS: Wanneer is je NOD? Testen nu is te vroeg, dus nog even wachten. Ik vind het ook behoorlijk naief, maar goed, het is al gebeurd. Veel succes ermee. Ik hoop maar dat je mentruatie gauw doorbreekt!

15. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Als je 13 mei ongesteld was, denk ik trouwens dat 23 mei je eisprong was. Dat kan na het stoppen van de pil ook soms bloed geven.

Maar inderdaad gebruik iets anders. Koperspiraal of condooms is zonder hormonen.

16. Marriedgirl

Marriedgirl Bekend lid

13 mei 2012
    585
    2
    0
    Denk eraan dat iedereen je hier vooral wil helpen, dus laat je nog even weten hoe je verhaal afloopt? En inderdaad, seks zonder voorbehoedsmiddelen is niet echt handig als je niet zwanger wilt raken....Ontpillen hoort erbij, maar er zijn zat gevallen waarbij het direct raak was na het stoppen met de pil.

Succes, en gebruik gewoon condooms, want ook van voorvocht kun je zwanger raken!

Deel Deze Pagina