kan ik nu stoppen met kolven?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Luna86, 24 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.883
    9.395
    113
    Gelderland
    Hallo,

Om redenen is aanleggen niet gelukt dus had ik besloten om fulltime te gaan kolven. Ik ben nu 3 weken verder maar ik haal steeds minder uit mijn borsten. Nu heb ik besloten dat ik wil stoppen met afkolven.Het is nooit veel geweest ong 15 min kolven (dubbel) en dan rond de 100cc per keer ong 5 a 6 keer per dag!
    Gisterochtend was het 10cc :$ en gisteravond 40cc kan ik nu gewoon stoppen?? Of is het verstandig om nog even door te kolven om het langzaam af te bouwen.
    Graag hoor ik jullie adviezen:D

Groetjes Luna86

2. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    ik denk dat helemaal stoppen ineens teveel zal zijn.

Misschien eens kijken hoe t gaat met 2x per dag kolven?
    En dan als je geen stuwing/rode plekken krijgt overgaan naar 1x per dag?

Hou iig in de gaten dat je geen harde of rode plekke krijgt, want dan kun je n borstontsteking krijgen en daar zit je echt niet op te wachten.

Suc6 iig!

3. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Als je geen spanning voelt dan kun je de tijden tussen het kolven steeds groter maken. Toen ik ging afbouwen (na 6 mnd volledig kolven) liet ik er steeds een kolfmoment uit en op een gegeven moment kolfde ik alleen als ik spanning voelde of harde bobbels.

Maar...100 cc per keer is toch nog zo gek niet? Je bent pas 3 weken op weg, kolf je ook 's nachts? Dat is wel belangrijk om je productie op peil te houden, ik heb lange tijd 's nachts zitten kolven tot mijn productie wat stabieler was.

4. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    idd al die keren 100cc is helemaal niet gek, zie datj e kindje pas 3 weken is!

5. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    vind ik ook een goede opbrengst en zeker niet weinig! Je kindje heeft ongeveer 120 tot 150 ml per kilo lichaamsgewicht per 24uur nodig dus als jouw kindje niet zwaarder is dan 5 kilo kolf je genoeg als je 7 of 8 keer kolft (en dat is wel nodig zo in het begin) en er ongeveer 100 ml per keer uithaalt.

Uiteraard je eigen keus en inderdaad als je wilt stoppen kun je het langzaam afbouwen zolang er geen spanning/bobbels zijn.

6. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.883
    9.395
    113
    Gelderland
    Sorry ik had er duidelijker bij moeten zeggen dat ik al niet meer 5 a 6 keer per dag kolf maar tot 2 dagen geleden 4 keer en gister nog maar 2 keer.
    Toen ik op 4 keer zat was de opbrengst minder dan die 100cc ( het was ongeveer 40 a 50 cc)
    En toen opeens de volgende dag nog maar 10 cc en toen was het voor mij eigenlijk klaar.. De hele dag niet meer gekolfd en toen in de avond 40 cc.
    Denken jullie dat ik dan nu kan stoppen of zal ik voor de zekerheid vandaag nog een keer kolven en dan morgen nog een keer en dan stoppen?

7. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Gewoon alleen kolven als je spanning of bobbels voelt en verder niet, als je in een keer stopt heb je kans dat je borstontsteking krijgt en dat wil je echt niet ;)

8. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.883
    9.395
    113
    Gelderland
    bedankt voor de antwoorden. Sinds gisteravond niet meer gekolfd en moet zeggen dat ik niet eens wat voel:( maar dat had ik al niet zo snel!
    ik breng het app. nog niet terug want een borstontsteking daar zit ik niet op te wachten.

liefs luna86

Deel Deze Pagina