kan ik nu wel zwanger worden??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mammatje89, 31 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammatje89

Mammatje89 Actief lid

10 okt 2011
    373
    0
    0
    Hoi Meiden,

Ik ben nu dus 2 weken over tijd. Testen zijn negatief. Ik wil nu ovutesten gaan bijhouden om te kijken wanneer ik vruchtbaar ben, maar heeft dat nu wel zin? moet ik niet eerst ongesteld worden voor ik weer kan beginnen?

Of kan ik nu alsnog een eisprong krijgen?

ik voel dat namelijk nooit dus weet nooit wanneer ik die heb.

2. Mrs Smeerkaas

Mrs Smeerkaas Niet meer actief

Ik zou wachten tot je volgende menstruatie. Ik heb verder niet zo veel ervaring met ovulatietesten, het lijkt me dat je nu niet meer moet starten..

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Normaliter zou ik zeggen, kijk het eerst even aan over een aantal cycli (bij regelmatige cyclus dan) en ga dan op basis van je gemiddelde cyclus testen. Maar in je onderschrift zie ik al dat het niet zo makkelijk te bepalen is bij jou.

Ik zou idd ook de menstruatie afwachten en dan vanaf ongeveer dag 10 gaan starten. En dan in eerste instantie om de dag testen, begint de test positief te worden dan dagelijks testen en evt zelfs meerdere keren per dag.

4. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ik zou beginnen met goedkope testen. Stel dat je ei nog moet komen is het zonde als je die mist. Via zwanger en kids zijn ze goedkoop. Het kan best zijn dat je cyclus in de war is.

5. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Je bent recent gestopt met de pil dus over ' over tijd' zijn zou ik nog niet spreken. Of ben je daarvoor wel al enigzins regelmatig geweest ? Ook zie ik dat je helaas een mk gehad hebt, daar kan je cyclus ook van in de war zijn.

Ovulatietesten hebben waarschijnlijk pas zin in de volgende ronde. Wel elke dag testen anders loop je kans je ei te missen.
    In theorie zou je nu nog een eisprong kunnen krijgen maar ik vrees dat het zonde van je geld en moeite is.

Heel veel succes

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Je weet niet of je je ei al gehad hebt. Die kan dus goed al geweest zijn (en dan is het zonde om ovutesten nu te gaan gebruiken), maar kan goed ook nog moeten komen, (en dan zou je dus wel weer ovutesten moeten gebruiken.
    Dat lijkt me voor jou dus de afweging: ga je kijken of je nu alsnog een ei kunt opsporen, of wacht je eerst tot je gaat menstrueren, om dan met ovutesten te gaan werken.

7. Mammatje89

Mammatje89 Actief lid

10 okt 2011
    373
    0
    0
    Nou ik bedoel eigenlijk, krijg je gewoon elke maand zowieso een eisprong of is dat echt na elke menstruatie. Want als het maandelijks is, dan wou ik gewoon starten met ovu testen om te kijken wanneer ik vruchtbaar ben, maar omdat ik nu `over tijd` ben, moet ik dan wachten tot me menstruatie of kan ik dan alsnog een eisprong krijgen

8. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Het hoeft niet maar bij de meeste vrouwen is dat wel. Grote kans dat als hij nog niet geweest is, hij nog komt.

9. handbalster

handbalster Fanatiek lid

7 nov 2009
    1.129
    0
    0
    juf
    Zwolle
    Je hebt niet standaard iedere maand een eisprong. Je hebt 1x in een cyclus een eisprong en na je eisprong, als er geen bevruchting heeft plaatsgevonden, word je ongesteld.

Het feit dat je nog niet ongesteld bent kan 2 dingen betekenen:
    1. je hebt je eisprong net gehad en wordt binnenkort ongesteld
    2. je hebt nog geen eisprong gehad en je wordt dus binnenkort nog niet ongesteld.

Volgens mij als je nu begint met testen kan het zijn dat je eisprong al wel is geweest en dan test je 'zinloos' totdat je binnenkort ongesteld wordt. Of je gaat wel testen en dan kan het zijn dat je je eisprong nog kan ontdekken, helaas weet je niet hoelang dit duurt...

Ik testte altijd om de dag (test bijna wit) en zodra de test ging verkleuren elke dag. Ik gebruikte altijd dipsticks van sensitest, te bestellen via internet, niet duur en je hebt ze snel in huis.

Het is best een investering om steeds te testen, dus je moet je eigen gevoel volgen of je dit ziet zitten, wetende dat het dus nog best lang kan duren...

Succes

10. raspberry

Nee, een eisprong komt niet standaard eens per maand. Bij de meeste vrouwen wel, maar dan komt dus ook zo'n 2 weken later je menstruatie.
    Soms komt een ei (veel) later, en word je dus ook pas weer ongesteld na dat ei. Zonder ei geen menstruatie in ieder geval: die twee zijn wel onlosmakelijk met elkaar verbonden. Dat is je cyclus. Die duurt meestal zo'n 4 weken, maar kan ook korter zijn en ook veel langer. En ook onregelmatig. Dat laatste is na een miskraam niet vreemd.

Misschien is het zinniger om nu gewoon regelmatig te blijven vrijen en dan wekelijks even een zwangerschapstestje te doen van kruidvat. Tot dat je weer ongesteld wordt of de test positief wordt.

11. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Sorry maar dit is volgens mij niet waar. Ik heb dat hier al eens gelezen dat je wel mentruatie kan hebben zonder ei en ook een goede vriendin van mij vertelde dat zij wel regelmatig ongesteld was, maar ze niet elke keer een eisprong had. (inmiddels is haar kindje alweer 1 jaar)

12. raspberry

Dat KAN idd wel, maar komt erg weinig voor. Dus leek me voor TS niet zo van toepassing :)
    Net als omgekeerd: wel een eisprong hebben en geen menstruatie. Komt ook voor, maar ook dat erg weinig.
    In principe zijn ei en menstruatie onlosmakelijk aan elkaar verbonden dus :)

13. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Ja oke.
    Andersom wist ik trouwens niet dat dat ook nog kon. Weer wat geleerd :)

14. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    #14 Bouwjaar1979, 31 jan 2012
    Laatst bewerkt: 31 jan 2012
    Hmm al googlend kom je nog eens grappige dingen tegen: bron

"Uit de onderzoeksresultaten van Wilcox en zijn collega's blijkt dat slechts 30 procent van de deelnemende vrouwen een eisprong had tussen de tiende en de zeventiende dag van de cyclus. De vroegste eisprong die de onderzoekers bij een vrouw vonden, had plaats op de achtste dag na het begin van de menstruatie. Dit betekent dat deze vrouw al op een zeer vroeg tijdstip tijdens de menstruatie in de vruchtbare periode was aangeland. De laatst vastgestelde eisprong had plaats op de zestigste dag."
    (eens kijken of ik deze studie kan vinden)

@TS ik zou nog even wachten die ovu-testen wellicht is je ei laat (of nog niet) geweest

15. raspberry

Kan o.a. duiden op het syndroom van asherman, (verklevingen, komt niet veel voor, en enkel als je ooit zwanger bent geweest. Vaak gerelateerd aan vastzittende placenta's/niet loskomende vruchtjes...).
    Maar soms ook wel vanwege andere oorzaken.

16. raspberry

So far voor de gemiddelde cyclus idd :)

17. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    --> hier

18. Mammatje89

Mammatje89 Actief lid

10 okt 2011
    373
    0
    0
    Ik heb testen van sensitest die zijn niet zo duur dus dat maakt niet uit met testen, we hebben meestal om de dag sex dus mocht ik vruchtbaar zijn dan zit dat wel goed.maar ik was gewoon beniwud of het nu wel nut heeft om te sexen als ik bijv geen eisprong zou hebben want dan sex je in principe voor niks.i

19. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Voor een baby ja, maar voor jezelf en je partner kan het ook gewoon leuk zijn.

20. raspberry

Zolang je testen negatief zijn, heeft klussen idd geen zin voor het zwanger worden. Als je ei al geweest is, is je kans ook al geweest en als ie nog moet komen en je toch nog doortest, vind je je ei vanzelf... :)

Deel Deze Pagina