Dag moeders, Mijn zoontje van 12 maanden krijgt nog borstvoeding, en ik ben van plan om dit vol te houden tot hij twee jaar is. Het probleem is echter dat hij niet graag eet en weinig interesse in eten lijkt te hebben. Ik geef hem al sinds hij vier maanden is fruit- en groentehapjes, en vanaf zes maanden ook gewone maaltijden. Hij eet wel wat, maar het zijn maar een aantal hapjes en nooit volledige maaltijden. Hij lijkt vooral te leven op melk. Ik moet hem soms dwingen om een hapje te nemen en nadat hij het heeft geproefd wilt hij pas meer hapjes. Ik laat hem ook soms zelf eten maar kruimelt eigenlijk alles op de grond. Vandaag ben ik bij het consultatiebureau geweest, en het blijkt dat hij niet meer op het gemiddelde zit qua gewicht. Ik wil graag overschakelen op volwaardige maaltijden, en hem alleen nog ’s ochtends en voor het slapen gaan borstvoeding geven. Ook wil ik hem in zijn eigen bedje laten slapen, want nu slaapt hij nog bij mij en gebruikt hij mijn borst af en toe als speen als hij ‘s nachts wakker wordt. Maar hij drinkt ook in de nacht. Dus hij slaapt nog niet volledig door. Het probleem is ook dat hij sinds zijn geboorte al geen speen wilt. Hij spuugt hem gewoon uit dus dat heeft het nog moeilijker gemaakt om hem te sussen of te laten slapen toen hij nog kleiner was, de borst was eigenlijk dé oplossing voor alles voor hem. Heeft iemand tips hoe ik hem kan helpen om beter te eten en hoe ik de overstap naar zijn eigen bedje kan maken? Alle adviezen zijn welkom! Ik hoor ook graag van moeders die het zelfde hebben meegemaakt en hoe jullie dit oplosten. Ik word er erg onzeker van. Help a mom out
Heb je al eens een poging gedaan door de kleine op jouw schoot te zetten terwijl jij "toevalligerwijs" babygeschikt spul aan het eten bent? Geroofd eten smaakt wel lekkerder namelijk. R en G waren ook telkens van mijn bord aan het roven. Dat was de bedoeling ook, maar dat wisten zij dan weer niet. (Ja G wel tegen de tijd dat R t ging doen natuurlijk, die zag wel dat het opzet was). Verder weinig tips, als je 1 ding hebt waar ze moeite voor willen doen heb je t eerste puzzelstukje. Maar R moet bij mij ook geen boterham hebben hoor. Op de KDV staat hij ervoor te joelen zowat en knaagt er zo 3 weg. Hopeloos soms en dan heb ik enkel nog een luxe probleem.