Afgelopen vrijdag een wortelkanaal behandeling gehad! Nu na 3 dagen nog steeds last er van! Niet dat ik verga van de pijn maar lekker zit t niet! Er zit ook een bultje op mn tandvlees! Wanneer moet je weer bellen bij klachten? Met ibuprofen goed te houden, maar dat Kun je ook niet continu blijven slikken! Ben inmiddels bevallen, dus banner klopt niet meer en borstvoeding geef ik niet!
Ik heb meerdere wortelkanaalbehandelingen gehad en een weekje napijn was mij niet vreemd hoor! Maar een bultje op je tandvlees kan er volgens mij op duiden dat er een ontsteking zit dus ik zou in jouw geval toch nog even bellen voor advies.
napijn kan idd wel even duren. voor het bultje zou ik wel even bellen. kan niets zijn maar ook een ontsteking
Mijn tandarts drukte mij op het hart: "de eerste dag mag je pijn hebben, heb je morgen nog pijn, dan MOET je bellen" Dus ik zou voor alle zekerheid toch je tandarts even bellen.
denk dat dat ook per persoon verschilt maar vaak hoor je wel sowieso een week.. vorig jaar heb ik een zenuwbehandeling gehad en eigenlijk geen napijn aan gehad maar die kies had maar 1 wortel. denk dat dat ook wel verschil maakt hoeveel wortels de kies had
Ik heb recent ook een wortelkanaalbehandeling gehad. Met weinig napijn. Wel erg gevoelig, dus kauwen met de andere kant. Maar ik denk maar één ibru geslikt van 400 mg. Mijn vorige wortelkanaalbehandeling was veel pijnlijker! Met deze kiespijn ging ik gillend naar de tandarts en de kies was ook moeilijk te verdoven. Ook ik kreeg een bult op mijn tandvlees. Dit is een ontsteking! Misschien is je tandarts een kanaal vergeten schoon te maken. Veel kiezen hebben er drie, maar veel ook vier. Door een foto te maken kan dit gecontroleerd worden. En als de ontsteking blijft kan je ook voor een wortelpuntoperatie gaan. Dit doet alleen de kaakchirurg. Ik zal dus even de tandarts bellen en vertellen dat je een ontsteking hebt. Dan kunnen ze je vandaag waarschijnlijk nog wel even inplannen. Veel succes!
Ik heb bij de ene behandeling wel napijn gehad en bij de andere niet. Ligt er denk ik aan hoe de behandeling is geblven, maar bellen kan altijd natuurlijk!
Ik had ook vrij lang last ervan na de behandeling, ik kreeg ookeenbult aan de zijkant boven mijn kies bij het tandvlees . de tandarts heeft het toengeincideerd... Was pus...dit heeft hij twee x gedaan luchtt erna ook best op...! Ook een ab kuur gekregen (of had ik die nou sowieso al na de wortelkanaal mmmm) Succes in ieder geval!
Yes! Goed gedaan Het is niet fijn om terug te gaan maar rondlopen met een ontsteking is 10x niets! Hoop dat de pijn straks wegtrekt!
Wat verstaan jullie precies onder last? pijn? Medicatie nodig? Er niet mee kunnen eten? Heb geen tandarts die alles uitlegt wat me te wachten staat helaas!
Ik heb twee keer een wortelkanaalbehandeling gehad. De eerste keer verging ik na bijna een week ineens weer van de pijn en moest ik er nog een ondergaan, voordat het echt afgevuld kon worden. Dit jaar heb ik aan een tand zelfs 4 wortelkanaalbehandelingen (+ ab-kuur) moeten hebben voordat het over was. Heb zelfs een heel dik gezicht/wang gehad. Tand is (ondanks dat er geen zenuw meer in zit) nu nog gevoelig. Dus het komt zeker vaker voor dat je toch nog een keer tussendoor terug moet voor een extra wortelkanaalbehandeling. Succes (en sterkte!!).
Ik krijg nu nog een tweede behandeling om de zenuwen breder te maken? En dan pas de definitieve vulling! Gaat deze behandeling pijn doen? Ben er zo zenuwachtig voor en is pas volgende week vrijdag!
Als het goed is zijn de zenuwen nu dood en worden de kanalen (?) breder gemaakt. De 2e behandeling heb ik zonder verdoving gedaan en heb er niks van gemerkt