Hey iedereen, Ik ben nieuw hier maar heb al heel veel forums afgelezen op zoek naar raad. Begin maart hebben mijn vriend en ik besloten om te stoppen met de pil. Omdat ik na een lange periode mijn maandstonden maar niet kreeg had ik een afspraak geboekt bij een gynaecoloog. Zij zag een follikel zitten van 15mm en berekende ongeveer de dag van de eisprong. Ongeveer een week later kreeg ik al mijn menstruatie. Daarna bleven mijn regels terug uit. Ben toen opnieuw naar de gynaecoloog gegaan en toen was er helemaal geen activiteit, geen enkel follikeltje te bespeuren! De gynaecoloog schreef meteen orgametril en clomid voor. Toen ik terug moest op controle bleek er een klein follikeltje te zitten (dag 13). Pas een maand later was het volgroeid tot 25mm. De gynaecoloog heeft toen pregnyl voorgeschreven en ook nu komt mijn menstruatie acht dagen na mijn eisprong. Veel te vroeg dus. Ik vroeg me af of het normaal is dat mijn eitje zo traag groeit en wat er aan gedaan kan worden zodat mijn menstruatie op een normaal tijdstop, ongeveer 14 dagen na mijn eisprong, komt. Ik ben echt obsessief bezig met zwanger worden en ik word er echt zot van! Ik wou dat ik het van me af kon zetten, maar dat kan ik niet. Ik dacht dat met de clomid alles wel zou opgelost geraken, maar nu blijkt dat mijn regels veel te vroeg doorkomen. Ik maak me echt een beetje zorgen. Is er iemand die dit herkent en die het toch meer heeft kunnen loslaten? Ik wou dat ik dat kon. Alvast super bedankt voor eventuele reacties en ook veel succes voor degenen die zwanger proberen te worden! Liefs Dina
Hey meis! Ik kan je niet helpen maar wil je ff veel succes wensen met het zwanger worden en ik hoop dat je snel goed nieuws hebt! En veel vrouwen herkennen zich denk ik in het obsessief met zwanger worden bezig zijn, tis moeilijk om niet aan datgene te denken wat je zo graag wil..
het kan soms lang duren voor je hormonen helemaal op regel zijn als je stopt met de pil. Maar als ik jou was zou ik al mijn onzekerheden bespreken met de gyn. Daar loop je nu toch al bij, en zij of hij kan je veel beter helpen dan ik denk ik Als je graag zwanger wilt worden is het heel moeilijk om er noet mee bezig te zijn, het gebeurd toch in jou lichaam, dus dat houd je goed in de gaten. Maar meiske.. Je bent nog niet zo lang bezig.. Probeer realistisch te zijn voor jezelf. Anders kan het alles in je leven overschaduwen. Zelf zijn we al wat jaartjes bezig voor een 2e en op een gegeven moment was ik meer bezig met het verdriet dan met alle mooie dingeb in mijn leven. Ik probeer het dus wat meer los te laten allemaal. Maar dat is niet belerend bedoeld hoor!
Een korte LF is geen onoverkomelijk probleem. Veel vrouwen proberen eerst op natuurlijke wijze hun LF te verlengen (denk aan teunisbloem etc.). Of je moet de ontzettende mazzel van een snelle innesteling hebben. Bedenk sowieso dat zwanger (kunnen) worden een enorm kansspel is. Het is zo'n wonder om zwanger te kunnen raken! Probeer er zo relaxed mogelijk mee om te gaan (jaja, makkelijk gezegd).
Hoi, heeft de gynecoloog uitgebreid bloedonderzoek gedaan? Kan hij jou een medicijn geven om je menstruatie op te wekken? Trouwens, ik ben gestopt met de pil en werd pas na 8 maanden ongesteld. Daarna weer wel en weer niet. Maar tja, ik ben misschien geen goed voorbeeld. Heb namelijk een goedaardige gezwel in de hypofyse, waar de hormonen worden aangemaakt. Ik spuit nu vijf maanden puregon om de follikels te laten groeien. Het duurde de eerste maand wel 24 dagen voordat ik een normale follikel had. Ik werd vervolgens na ongeveer na 8 dagen ongesteld. Een keer na 10 dagen. Inmiddels na 11 of 12 dagen. Ik wens je heel veel succes!
Hey Bedankt voor alle reacties! Ik heb in het begin, toen we net besloten hadden om aan een kindje te beginnen, een bloedtest laten doen (weet niet of deze uitgebreid genoeg is geweest, het was zo'n standaardonderzoek) en toen was alles in orde. Ik heb gelezen dat er medicijnen bestaan om de luteale fase te verlengen zodat een eventueel bevruchte eicel zich toch kan innestelen. Namelijk: utrogestan of progestan (ofzo iets in deze aard). Heeft iemand hier ervaring mee? Heeft de gynaecoloog dit voorgeschreven toen je zei dat je maandstonden veel te vroeg kwamen? Ik begin vandaag met clomid 100 mg, twee pilletjes en dacht op de controledag eens te vragen naar die utrogestan of progestan maar vrees dat ze het ni zomaar zal geven op basis van twee menstruaties die een week te vroeg komen. Deze twee menstruaties zijn ook de enige echte die ik gehad heb sinds we proberen. Eén keer heb ik ze moeten opwekken met orgametril. Bedankt voor jullie reacties meiden!