Hallo allemaal, Kom net terug van de osteopaat i.v.m. rugklachten. Zij kijkt elke 4 weken mijn blaas, nieren, darmen en baarmoeder na en geeft dan een soort van massage om de boel weer recht en los te maken. Ik vertelde haar dat ik deze keer zo'n aparte menstruatie heb en vroeg of dat te maken kon hebben met de vorige afspraak bij haar. Dat kon wel eens kloppen zij ze. Ik vertelde dat ik vaak al dagen van te voren ongi-krampen kan hebben. Volgens haar is dat niet zoals moeder natuur het bedoelt heeft. "Bijna iedereen heeft daar last van maar het is niet zo dat het 'normaal' is." Wat wel 'normaal' is, is dat mensen een uur of paar uur van te voren krampen hebben en dan ongi worden. Hopelijk heeft ze weer een lekker nestje opgemaakt voor het volgende eitje! Voel me altijd helemaal relax als ik bij haar weg ga, helemaal ontspannen! Groetjes Dib
ik heb wel een wat gevoelige buik voor mijn NOD, maar nooit de '' echte' menstruatiekrampen. Deze zijn bij mij er idd een uurtje of wat van te voren. Als ik deze voel denk ik altijd, ja! Zo voelde menst.krampen ook al weer! De buikpijn daarvoor is toch echt heel anders. Hoop voor je dat het snel raak mag zijn!
Dan heb jij dus een 'normale' mestruatie! (zou mijn osteopaat zeggen)! Ik heb deze krampen al een paar dagen eerder dan mijn menstruatie. Heb ik trouwens pas gekregen nadat ik gestopt was met de pil. Tijdens de pil had ik daar geen last van! Jij ook veel succes met zwanger worden!
Haha nou 'normaal' gaat het bij mij zeker niet! Heb PCO en slik hiervoor hormonen. Ben nu 2 keer 'normaal' ongesteld geweest hierdoor en ervaar de krampen nu zo..... jij ook veel succes meid!
Oh, sorry! Dus dankzij medicijnen een 'normale' ongesteldheid?! Stomme vraag misschien maar wat is PCO?
nee hoor, helemaal geen stomme vraag. Ik maak elke maand teveel eiblaasjes aan en geen van hen is dominant genoeg om te springen. Dan gebeurd er dus niets...geen eisprong...(in het kort gezegd) Vandaar dat ik hele lange cyclussen altijd had. De hormonen zorgen ervoor dat er wel 1 of meerdere eiblaasjes springen.
ja, was echt geen touw aan vast te knopen. Mijn cyclussen lagen tussen de 5 en 11 weken. Verder ook al die tijd door veel buikpijn gehad en ik 'voelde' gewoon dat er iets niet goed zat. Gelukkig door de HA serieus genomen en vrij snel zaten we al bij de gyn. Zitten nu ruim 4 maanden in de medische molen en zijn een jaar met de pil gestopt. Gelukkig kwamen we er al vrij snel achter! En jullie? Eerst kindje? Ronde...? Hoop dat je meer gelukt krijgt dan mij meid!
Wel een geluk met de ha. Er zitten ook niet zo leuke ha tussen! Die zeggen dat je eerst maar een jaar moet wachten! Wij gaan inderdaad voor een eerste kindje en zitten nu in ronde 4 Op zich wel redelijke cyclus tot nu toe:28,29 en 30.
zeker nette cyclussen! Fijn hoor! En het kan heel snel raak zijn, maar een jaar tot 1,5 is ook nog 'heel' normaal! Maar zo lang willen we natuurlijk liever niet wachten hahaha! Wanneer is je volgende NOD?
Dan heeft bijna niemand een normale ongie, vaag hoor... Overigens heb ik altijd pas buikkrampen hooguit een paar uur voor ik ongie wordt, dus da's dan wel redelijk normaal. Maar 't doet wel zóveel pijn dat ik er een paracetamol bij nodig heb (en ik ben geen pieperd, grijp niet snel naar de paracetamol).
Een paar uur van te voren was 'normaal', maar ik heb het al een paar dagen van te voren. Ze zei ook dat bijna niemand 'normaal' menstrueert. Makkie; Volgende nod duurt nog even, pas op 23 of 24 oktober.
Ik voel mn ongi soms 2 dagen van te voren aankomen door een onbestemd gevoel in mijn buik. Niet echt krampen, maar wel een vaag ongi gevoel!
Toen ik nog aan de pil was had ik een week voordat ik stopte vaak al last van krampen. Nu ook wel steken in m'n onderbuik maar totaal niet te verglijken met ongi krampen.
Hoihoi! Mijn acupuncturist zegt precies hetzelfde! Het is niet normaal als je er zo veel last van hebt! Maar ik heb het ook... Vreselijk last van. Maar daar wordt dus aangewerkt!
Wat grappig dat acupunctrist hetzelfde zegt. Zijn natuurlijk allebei alternatieve geneeswijze. Mijn osteopaat helpt me er ook van af te helpen. Ik heb zelfs nu, één dag na ongi nog last van rare druk/krampjes. Als dit zo blijft ga ik toch oo nog even ha bellen.
Ik heb mijn ernstige twijfels bij het nut van veel alternatieve geneeswijzen.... maar dat kan ook beroepsdeformatie zijn... Wie heeft er postieve ervaringen mee? Eef