Dag dames, Van mijn dochterte ben ik spontaan zwanger geraakt na 5 maanden, terwijl ik pco heb. Nu met clomid 50mg 3 maanden geleden begonnen, deze sloeg meteen aan, alleen pregnyl erbij gekregen omdat mijn eitjes doorgroeien en pas bij 30mm springen. 1e ronde is daardoor kansloos geweest, niet op juiste moment geklust. Dus nu 2 goede kansen gehad. Ik zou toch wat positiefs willen horen, want ik vind het allemaal best heftig. Is de kans voor mij om zwanger te raken groot? Bedankt alvast voor jullie reacties! Liefs Guusje
Ik lees mee. Ik heb er meerdere gehoord die zwanger raken. Ik moet er ook aan beginnen nu, dus ik ben erg benieuwd. Maar ik ken een paar dames die zo zwanger geraakt zijn.
Nee, helaas zegt dat helemaal niks. Clomid zorgt ervoor dat er een eicel gaat groeien en dat je een eisprong krijgt (vaak in combinatie met Pregnyl). Clomid heeft verder geen effect op het zwanger worden, dat staat er helemaal los van. Natuurlijk heb je wel een goede kans op een zwangerschap, als de zaadkwaliteit goed is, je hormoonwaardes in orde, je luteale fase oké, op het juiste moment geklust. Maar voor de rest kun je niks anders doen dan afwachten. Succes!