kan ik toch zwanger worden?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door sharelis, 23 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sharelis

sharelis Actief lid

21 sep 2006
    132
    0
    0
    ETTEN-LEUR
    hoi, ik heb een vraagje,

Ik kan heel goed mijn eisprong voelen dus ik weet dat ik elke maand een eisprong heb alleen tijdens mijn eisprong heb ik geen rekbare cervixslijm het wordt wel wat waterig maar is niet helder en rekbaar.
    Dus is mijn vraag kan ik dan toch zwanger worden? Want ik heb begrepen dat de kwaliteit van de cervixslijm erg belangrijk is om zwanger te worden. Deze is mijn 5e ronde en ik ben nog niet zwanger. Ik maak me toch een beetje zorgen. Ik heb tot januari vorig jaar de prik pil gebruikt daarna was ik overgestapt naar de gewone pil daar ben ik sinds juni vorig jaar mee gestopt. kan het daar aan liggen? ik hoop dat je mij kan helpen.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

of je slijm wel of niet rekbaar is zegt niet zoveel over de kwaliteit ervan. Je kunt nu nog niet zeggen of je wel of niet zwanger kunt worden. Je bent nog maar heel kort geleden gestopt met de pil. Als je binnen een jaar zwanger wordt ben je normaal vruchtbaar. Ik zou echt nog een poos geduld hebben. Kijk eens op de homepage en zoek naar de artikelen: kansen om zwanger te worden, staat bij onderwerp zwanger worden en het artikel stoppen met de pil, dat staat bij anticonceptie. Lees die artikelen eens door.

Mirjam

3. sharelis

sharelis Actief lid

21 sep 2006
    132
    0
    0
    ETTEN-LEUR
    hai mirjam, ik ben nu toch wat gerustgesteld. Is misschien raar dat ik onzeker ben omdat ik toch al 3 kinderen heb. En bij allemaal was ik meteen zwanger. En voorheen had ik wel van die rekbare slijm vandaar. Maar ik ga de artikelen eens doorlezen.
    Bedankt voor je antwoord ;)

Deel Deze Pagina