Hoe merk je een miskraam op?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door bientje, 13 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bientje

bientje Actief lid

21 nov 2006
    255
    0
    0
    Hallo,

Zoals de test heeft uitgewezen ben ik in blijde verwachting. Ik ben alleen zo bang voor een miskraam. We hebben lang gewacht op dit moment en ik ben erg bang het nu te verliezen.

Nu vraag ik me af, hoe merk je een eventuele miskraam op. Mijn symtomen zijn pijnlijke borsten (ene dag wel veel erger dan de andere), verstopping (maar heb daar nu een goede manier voor om dat te bestrijden), om de zoveel dagen 's nachts krampen in mijn onderbuik (duren ongeveer 10min tot 15min), sinds deze week in de middag misselijk, heel erg moe, en last van aparte geurtjes.

Nemen de symtomen bijvoorbeeld af wanneer het vruchtje zich niet meer ontwikkeld of blijft dat gewoon aanhouden? Ik moet maandag voor het eerst naar de vk, waarschijnlijk krijg ik dan nog geen echo, maar krijg ik daar een verwijsbrief voor.

Ik hoop dat iemand mij wat antwoorden kan geven.

Liefs Sabine

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi sabine,

De synptomen kunnen afnemen of erger worden maar het zegt niets over het wel of niet goed gaan van de zwangerschap.
    Als er echt miskraam optreed dan krijg je bloedverlies(als een menstruatie of ruimer), krampen.( deze houden pas op als het vruchtje is afgedreven). Maar vertrouw op je lichaam!
    Veel plezier met de echo!

Imke

Deel Deze Pagina