Topic zegt het al,ik ben vandaag begonnen met de kuur van primolut. Ik loop tegen de 50 dagen overtijd en gezien de klachten die ik daardoor heb heeft de huisarts mij een kuurtje voorgeschreven van 10 dagen 3x daags 1 pilletje. Maar ik vind medicijnen altijd wat eng als ik het niet ken. Heeft iemand ervaringen met premolut en hoe beviel het jullie? Last van bijwerkingen gehad of dat niet? Weet niet of het kan maar nu ik dus vanmorgen de 1e pil had genomen heb ik wat buikpijn onder in mn buik. Niet erg ofzo maar voel het wel echt. Kan dat al zo snel werken? Niet dat ik verwacht ongi te woden nu hoor haha,zou wel heel erg snel zijn en deze 10 dagen kunnen er nog wel ff bij haha Ik ben benieuwd naar de reacties want ik heb geen enkel idee wat ik kan verwachten en van die buisluiter wordt ik niet bepaald veel wijzer ofzo. Liefs!
Ik heb wel eens primolut gebruikt als ik op vakantie ging. Maar juist om NIET ongesteld te worden? Om de een of andere rare reden viel de dag dat ik ongesteld moest worden altijd tegelijk met de dag dat we met het vliegtuig op vakantie gingen. Omdat ik ontzettend veel pijn krijg die 1e dag gebruikte ik dus primolut. Voordeel: ik werd niet ongesteld Nadeel: Als ik dan na een paar dagen stopte met de primolut kreeg ik een gigantische ongesteldheid met veel pijn. Maar jij gebruikt het juist om wél ongesteld te worden?
ikzelf heb een kuurtje provera gekregen om m'n ongi op te wekken. 7 dagen slikken en dan vanaf 3 dagen erna kan je ongi worden. Primolut is ook bedoeld om je cyclus te reguleren. Als je wat wil weten over de bijwerkingen enzo, kun je deze vraag misschien beter stellen bij 'vruchtbaarheidsbehandelingen'? Daar zitten meiden met kennis van allerlei medicijnen! Ik hoop dat we gauw ongi mogen worden!
Ik slik het inderdaad om ongesteld te worden. Mijn cyclus is gewoon niks aan het doen geweest toen ik met de pil stopte en dit heb ik nooit eerder gehad en bijna 50 dagen overtijd vond de huisarts te lang aangezien ik er zoveel last van heb heeft ze me de primolut voorgeschreven. Na deze kuur van 10 dagen moet ik ongesteld worden en dan zal alles weer op orde moeten zijn. Mn lichaam heeft blijkbaar nu even net dat ene duwtje in de rug nodig om door te zetten. Wel verschillende keren echt een ongi pijn gehad maar het zette steeds niet door. Dit moet net dat ene zetje zijn om door te breken. Heb net de bijwerkingen gevonden en ze vallen eigenlijk best mee. Staat niet iets in waarvan ik afschrik. Bv misselijkheid en braken staan zowat op elke bijsluiter en dat zijn beetje de standaard bijwerkingen die ik kon vinden. Maar ik voel me prima dus komt wel goed.
Ik heb pasgeleden Primolut gebruikt! Heb er geen nare ervaringen mee! Na de uitleg van de doktersassistente had ik een enorm heftige ongi verwacht, maar ben helaas maar 1 dag echt ongesteld geweest en heb ik twee dagen wat bruinverlies gehad.. Volgens de assistente moet ik dit rekenen als een menstruatie Nu hoop ik dat mijn lichaam het zelf gaat oppakken! Succes ermee!
Mijn tane zei dat ze di rouwens ook had gebruik en die was de maand erop hartstikke zwanger geraakt haha En ze had het zelfde als was ik nu heb. Dus klinkt hoopvol haha Maak me geen zorgen dat ik niet zwanger kan worden hoor want er is niks dat een zwangerschap tegen zou houden. Ben al nagekeken inwendig en uitwenzig door de Gyn en huisarts en ben zo gezond als een vis van binnen en van buiten Mja je weet immers maar nooit of er schade is gekomen in mn baarmoeder oid na mn bevalling van mn dochter. Maar niks aan het handje! Heb gewoon ff een beetje pech haha
Het heeft nog een tijd geduurd, en verschillende testen gekost, en ik was niet zwanger. Uiteindelijk ben ik ongesteld geworden. Inmiddels ben ik sinds half november van de pil af, en kwakkel nog met de ongie, na eerst 86 dagen te moeten wachten op een ongie na de ontrekkingsbloedding, daarna 5 weken ongie te zijn, is het nu de ene dag rommel/bruinverlies/bloed en de andere dag niks :S ik kijk het nog een tijdje aan anders ga ik naar de HA.