hoeveel voeding mag een baby hebben?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door charlene08, 24 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. charlene08

9 jul 2009
    33
    0
    0
    pedagogischmedewerker
    Houwerzijl
    ik vroeg me af hoeveel voeding een baby van 5 maanden minimaal mag hebben.
    Mijn zoon heeft al een paar dagen slecht gedronken en drink 400 cc op een dag.
    Normaal krijgt hij 4 flessen van 200cc dat is dus nu 4 flessen waar van hij ongeveer 100cc per fles naar binnen krijgt, kan het kwaad dat hij zo weinig krijgt? Hij vraagt ook niet meer naar de fles als het aan hem ligt wacht hij zo nog 2 uur voor dat hij een fles wil hij krijgt gewoon om de 4 uur de fles en dat gaat er echt moeizaam in normaal heeft hij 200 cc in een kwartier leeg en nu 100 cc in half uur 3 kwartier omdat hij meer aan het spelen is met de fles dan actief drink.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,
    een kindje van 5 maanden heeft 800 tot 1000 ml aan zuigelingenvoeding per dag nodig. Daarnaast mag hij een fruit- en groentehapje, dit mag niet ten koste gaan van een flesvoeding. Het kan dat je zoontje tijdelijk wat minder drinkt, hierbij moet je in de gaten houden dat hij niet uitdroogt. Als hij 6 zware plasluiers per dag heeft, krijg hij voldoende vocht binnen. Wanneer dit niet lukt, kun je beter even langs het consultatiebureau gaan.
    Groetjes van Petra.

Deel Deze Pagina