Kan ik van mijn 3 jarig zoontje verlangen dat hij aan tafel blijft zitten?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door MHMW, 22 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik bedoelde mijn reactie meer voor Kuona... die niet naar een restaurant gaat omdat haar kinderen te slecht eten. Dat is erg jammer.

Hier ook een guppie die erg graag van zoet e.d. houdt.. daar houden we natuurlijk ook de rem op!

2. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Hier zijn er maar 2 uitzonderingen om van tafel te mogen voordat iedereen klaar is met eten:
    1 ze moet naar de wc (en ja daar wordt ook wel eens misbruik van gemaakt)
    2 we gaan gourmetten ofzo, dan moet ze eerst een tijdje blijven zitten, als ze genoeg heeft krijgt ze haar toetje en daarna mag ze van tafel.
    Dus ik denk zeker dat je dit van een kind van 3 mag verwachten.

3. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    Ja ach, misschien is dat wel jammer ja. Maar ik mis het eigenlijk niet. Wij gingen zelf al vrij weinig uit eten toen we nog geen kinderen hadden (wij zijn bioscoopmensen ;)). En nu gaan we gewoon lekker met zijn 2tjes. Lunchen doen we wel met de kinderen, maar ze houden ook meer van brood. Daardoor gaat dat sowieso al beter.

Ik hou me eigenlijk zo weinig bezig met 'aan tafel blijven zitten' dat ik niet eens zou kunnen zeggen hoe vaak hij wel/niet blijft zitten. Ik ga er eens op letten!

4. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    hier is de regel dat je pas van tafel mag als iedereen klaar is met eten. en tussendoor niet van tafel tenzij je wat moet pakken uit de keuken ofzo. maar iedereen, en dus ook zoonlief van 3, blijft gewoon zitten. als iedereen klaar is doen we een rondje vragen 'is papa klaar met eten?' ja zegt papa dan, 'is mama klaar met eten?' ja zegt mama dan enz enz. En zo leert hij dat je gewoon aan tafel blijft zitten tot iedereen klaar is

5. YouBri

YouBri Actief lid

28 jan 2012
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo gaat het bij ons ook :)

Deel Deze Pagina