Mijn zoontje is s ochtends zo vroeg wakker, wij zijn helemaal kapot. Hij gaat tussen 7 en 8 naar bed en wordt dan om half zes wakker, soms zelfs nog eerder. Ik krijg hem met geen mogelijkheid meer in slaap. Fles melk, zeggen dat ie hoort te slapen, niks helpt. Maar dan valt hij van moeheid om 11 a 12 uur in slaap overdag. Heb zijn middag slaapje nu verkort tot drie kwartier, want even slapen heeft hij nog wel nodig. Is hier iets aan te veranderen, ik ben een beetje hopeloos.. Hij is overigens 2 en half. Alle tips welkom.
Fase....Mijn dochtertje heeft er ook bij vlagen erg last van, nu dus ook weer, elke dag 5.30 wakker. Wel of niet slapen tussen de middag maakt niet uit, wel of niet vroeg naar bed 's avonds maakt ook niet uit; ze is gewoon klaarwakker om 5.30. Ik maak er geen strijd van en leg me erbij neer, het heeft toch geen zin want ze gaat niet meer slapen. Enige vervelende is dat de jongste nu ook elke dag om die tijd wakker wordt.
Nou ja je hebt twee opties....of je laat hem in bed of op zijn kamer blijven, of je neemt hem mee naar beneden. Ligt aan je kindje denk ik. Mijn dochter gaat helemaal over haar toeren als ik haar op haar kamer laat en dat vind ik nergens voor nodig. Ze kan tenslotte nog geen klok kijken.
Mijn kinderen zijn ook altijd zo vroeg. We gaan tegenwoordig ook maar vroeg naar bed om tenminste zelf genoeg slaape te krijgen. Er is volgens mij niet veel aan te doen. Soms als het echt heel erg vroeg is laat ik haar nog weer even in bed liggen, maar als het zo rond 5:45 wordt is dat echt en drama, dan is ze uitgeslapen. Dus maar in meegaan, denk ik.
Mijn oudste slaapt trouwens wel heel goed, ik leg haar 's avonds in bed en hoor haar niet meer tot de volgende ochtend, dus ja, dat vind ik ook wat waard. Ik heb dit liever dan dat ik er 's nachts tig keer naartoe moet. Helaas wordt de jongste wel elke 2 a 3 uur wakker dus ik voel me niet helemaal top zo 's ochtends vroeg maar ja...
Tis een fase volgens mij. Wij hadden er rond 2,5 ook last van. Toen hij 3 werd was het opeena weer over en slaapt hij tot half 8 en soms een uitschieter. Maar ken je frustratie.. Ik ging vaak smiddags dan ff mee.. Zeker toen ook de jongste nog een fles had snachts.
Ik hoor zoveel mensen om me heen die zeggen dat het onze eigen schuld is. Dat hun kindje het ook deed en dat ze gewoon gezegd hebben dat het nog te vroeg is en nu slapen ze door tot later in de ochtend.
Herkenbaar! En toen mijn jongste eindelijk fatsoelijk doorsliep kreeg mijn oudste weer last van nachtmerries, en toen kreeg mijn jongste weer tandjes, en toe werd mijn oudste weer ziek Volgens mij slapen wij pas weer een hele nacht op het moment dat de kinderen het huis uit zijn Ach, ik heb gemerkt dat me er aan ergeren helemaal niet helpt, kost alleen maar meer energie. Als het de spuigaten uitloopt met de oudste (3,5 jr) zeggen we er even streng wat van, en voor de rest laten we het maar gaan. In het weekend 's ochtends met zijn allen in bed en Dora op de TV heeft ook wel wat gezelligs
Inderdaad een fase.. wat hier heeft geholpen een kidsleep wekker! Vanaf dat onze dochter 2 jaar is gebruiken wij deze. We hebben de tijd telkens met een paar minuten verzet (dat het koetje wakker werd) ze hoeft niet perse te slapen maar wel op haar kamer te blijven tot de wekker wakker is geworden. Wij gebruiken nu alleen de functie vd lamp.
Mijn kids waren ook steeds vroeg wakker. Daarom heb ik had ik een soort van slaaptrainer voor ze van als die uit is, is het slaaptijd en als hij aan gaat dan mag je spelen. Daar moest ik ze eventjes aan laten wennen, maar na een week ging het prima. Demo film nijntje slaaptrainer - YouTube Het deuntje kan je ook uitzetten van de slaaptrainer.
Heb er veel over gelezen, maar werkt het echt? Ik kan het me namelijk niet voorstellen dat mijn zoontje dan op zijn kamer blijft...
Dat houd ik mezelf ook maar voor, dan kan het alleen maar meevallen . Ik vind het echt niet heel erg, dat vroege opstaan, maar in combinatie met die gebroken nachten...pfoe! We gaan over een paar maanden verhuizen als alles goed gaat en dan krijgt de jongste een eigen kamer (ligt nu noodgedwongen bij ons), hopelijk scheelt dat. En uitslapen doe ik al 3 jaar niet meer, zou niet weten wat het is
Dat je zoontje in zijn kamertje blijft moet jij met hem afspreken en steeds opnieuw weer die regel herhalen zodat hij het venzelf gaat doen. In het begin zal het lastig zijn, maar als hij het door heeft en luisert dan hebben jullie er allemaal profijt van.
Uitslapen? Nou nee dat doe ik al 4.5 jaar niet meer... Normaal kan ik er ook beter tegen, maar lag pas om 1 uur in bed. Lekker vriendinnenavondje gehad. En nu dus maar 4 uur geslapen, das minder. Ik heb mijn man en dochter maar lekker laten liggen (zit inmiddels met zoonlief op de bank beneden). Als ze straks beneden komen ga ik misschien wel weer even liggen...
Ja de kidsleep werkt echt! De eerste dgn moet je wel doorzetten (wij deden dan haar deur open ze mocht lezen of spelen tot de koe wakker werd) we gaven dan niet toe. Als de koe dan wakker werd haalde wij haar met veel enthousiasme en positieve aandacht van haar kamer. En als je de wekker langzaam steeds een beetje later zet gaat dit op een heel rustige manier. Rond de geboorte van onze tweede heeft ze een tijd gehad dat ze er eerder uit wilde hier zijn wij in meegegaan totdat onze jongste wat meer ritme kreeg. Het kostte toen 2 dgn (zeg max 2dgn een half uur drammen/huilen) omdat ze er eerder uit wilde dan de koe wakker werd en sindsdien is het weer als vanouds op zn vroegst half zeven!