Kan ik voogd worden over mijn broertje?

Discussie in 'De lounge' gestart door dayenne, 21 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    beetje mosterd na de maaltijd dit, maar misschien kun je de Jurofoon bellen? Die hebben verstand van dit soort zaken. Verder wil ik je even heeeeel veel sterkte wensen en je broertje ook! Vind het knap van je, dat ondanks alle ellende die je meegemaakt hebt toch nog zo sterk bent (je komt slim en sterk over)

2. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    @Angelina, ik ga het zeker proberen!
    Hij heeft al eens laten weten dat hij bij mij wilt komen wonen. Het is wel een eindje van zijn school, maar ik kan hem wegbrengen op de scooter. Dus dat is geen punt. En binnenkort krijg ik een auto, dus dat is nog beter.
    Echt bedankt voor je info!

@Conny, heb ik ook al aan gedacht! Ze zijn wel oud en slechthorend, maar wellicht hebben ze iets gehoord. Bedankt!

@ThunderAngel, goed idee die jurofoon! Ik heb gelijk het nummer opgezocht.
    Dank je voor je lieve woorden :oops: .
    Ik vind jou ook ontzettend sterk.

Liefs Dayenne

3. nicole26

nicole26 Niet meer actief

En misschien is het een optie om anoniem melding te doen en dan een aantal keer .. dat er dan een belletje gaat rinkelen .. dan komt het niet van jou af zogenaamd dan en heel misschien nemen ze het dan serieus ... weet het ook niet zo goed heb hier ook geen ervaring mee ... ik wens je heel veel sterkte ..

4. Angelina

Angelina Niet meer actief

Nicole26: ZO anoniem is het AMK helaas niet. Ze vragen altijd je gegevens en je relatie tot het kind. Tegenwoordig is het zelfs zo, dat bij een eerste gesprek tussen AMK medewerker en ouders, ze het liefst hebben dat de "melder" bij dit gesprek aanwezig is.

Het AMK houdt de melder sowieso op de hoogte van de gang van zaken

5. nicole26

Maar als je het bij de politie meld dan , die doen er neem ik aan ook wel wat mee ...

6. Angelina

Jij bedoelt MMA ( Meld misdaad anoniem )

Geen idee of die er iets mee doen......
    Ik denk dat ze, omdat het om een vermoeden gaat, vrij snel zullen doorverwijzen naar het AMK......

Als de politie denkt dat er echt iets mis is in een gezin dan doen ze zelf melding bij het AMK.

7. nicole26

Dus alles gaat zeg maar via het AMK , dat is dan ook mooi dus hun wil is wet zeg maar en als hun geen reden zien om het te onderzoeken dan houd het verhaal op ... mooi geregeld dan hier in Nederland , wist al dat het treurig was maar dit slaat alles ...

8. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Helpt het dan wel als ik zoveel mogelijk mensen optrommel om te bellen?
    Ik bedoel, mijn hele familie weet dondersgoed dat er iets niet goed zit thuis.
    Over het AMK, inderdaad slecht geregeld maar ik heb wel gehoord dat zij hun werk (meestal) wel goed doen! Dus tot nu toe vertrouw ik ze wel. Ik merk het vanzelf wel. Ik ga deze week nog langs (tis hier vlakbij). Mijn broertje komt donderdag, dus als hij ook maar iets verteld dat het mis is daar, dan bel ik gelijk de politie en geef ik mijn vader aan. Hij heeft mij (waarschijnlijk) van baby af aan misbruikt, dus waarschijnlijk wordt hij direct opgepakt. En dan móet mijn broertje wel naar een pleeggezin (liever bij mij, maar goed als hij maar weg is daar!) want mijn moeder is opgenomen.

9. nicole26

Tja ik denk dat hoe meer verschillende mensen melding maken , hoe serieuzer ze het nemen .... als er meerdere meldingen komen kunnen ze er nog moeilijk omheen ....

10. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Ja precies dat lijkt mij ook...
    Poe, ik heb nu zoveel info gekregen dat ik niet weet waar ik moet beginnen. Moet ik eerst melding maken of eerst praten met mij broertje?
    Ik weet niet of ik zolang kan wachten tot donderdag (het is maar 3 dagen maar voor mij ontzettend lang!).

11. Angelina

Absoluut eerst praten met je broertje.

Dan heb je ook even mooi 3 dagen om alles op een rijtje te zetten meid ;)

12. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Oke..
    Ja alles op een rijtje zetten, dat heb ik ook wel nodig! Tis toch een grote stap he. Ik ben wel blij dat er eindelijk íets gaat gebeuren. Ik zit me nu al anderhalfjaar zorgen te maken om hem.

Bedankt!

13. Meis ik kan je niet helpen, maar wil je heel veel sterkte en succes wensen.

14. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Update:
    Ik ga nu mn broertje ophalen. Ben best zenuwachtig. Alles is al voorbereid, mocht hij hier moeten blijven.

Ik houd jullie op de hoogte!

15. Niet meer actief

Spannend allemaal zeg..
    Ik lees hier of in het andere topic wel alles.

16. Angelina

Succes Dayenne

17. sim

sim Niet meer actief

meid ik kan je niet helpen, maar wil je ook graag heel veel sterkte wensen, vind het geweldig van jou en je vriend dat jullie zo voor je broertje opkomen en niet je ogen sluiten voor eventueel gevaar. (moet steeds aan dat spotje denken van kindermishandeling en mensen die het gewoon niet willen zien)

18. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik heb net je topic gelezen jeetje wat erg zeg! ik hoop dat je broertje bij je mag blijven nu je hem ophaalt! misschien een stomme vraag maar weet hij zelf dat je hier mee bezig bent en hoe staat hij erachter om bij jou te gaan wonen?
    heel veel succes ermee!

19. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Even kort...
    Hijs hier...Ik heb een beetje geprobeerd te praten (hoe-vind-je-het-thuis-vragen) maar er komt nog niks uit. Hij reageert met een simpele 'goed'. Ik vertrouw het natuurlijk nog niet (al hoop ik van harte dat hij de waarheid verteld).
    Hij is nu lekker een spelletje aan het spelen op de laptop, ik laat hem maar. We hebben gezellig boodschapjes gedaan.
    Heerlijk om te weten dat hij hier veilig is, nu gebeurt er niks meer met hem!
    Morgen maar weer proberen.

Hij weet het zelf niet. Ik wil hem niet bang maken ofzo. Natuurlijk ga ik dat wel vertellen zodra 'het gesprek' goed op gang komt. Alle plannen die ik heb gemaakt komt hij te weten. Juist in deze tijd vind ik dat hij (voor zover dat kan) niet voor verrassingen moet komen te staan.

Iedereen bedankt voor jullie steun!

Btw Sim, elke keer als ik die reclame zie dan krijg ik een brok in mijn keel. Zo ging het bij mij, en reken maar dat dat bij mijn broertje niet gaat gebeuren. 'Mooie' reclame he ;). Keihard de waarheid hier in Nederland (en overal op de wereld helaas).

20. colombiangirl

22 okt 2007
    86
    0
    0
    Verkoper bij telecomwinkel
    Alkmaar
    Ik weet hier niks vanaf, sorry.
    Toch wil ik je wel heel veel succes en sterkte wensen!

Deel Deze Pagina